USB problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 260 views

• mcman
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Hallo allemaal,

Na terugkomt van vakantie heb ik veel problemen met mijn USB poorten. Waar ik normaal mijn USB stick, externe harde schijf, Muis-ontvanger etc. in de poort deed ging dit zonder problemen. Nu herkent windiows helemaal niks meer. Bij elk apparaat wat ik aansluit krijg ik de volgende melding "Het usb apparaat wordt niet herkent" "Een van de USB apparaten die op deze computer is aangesloten heeft een storing veroorzaakt. Windows herkent het apparaat niet meer."

Als ik verder zoek merk ik dat er geen drivers zijn geinstalleerd, ik heb inmiddels op alle mogelijke manieren drivers proberen te installeren (PC zoeken, internet zoeken en via de meegelevede CD's). Niks helpt. Heb de USB's uitgeschakeld en weer ingeschakeld, Drivers van de USB oorten zelfs opnieuws geinstalleerd. Werkte ook niet. Nogmaals, dit gebeurde plots nadat ik een weekje weg was geweest.

Inmiddels heb ik mijn laptop al twee keer geformateerd (1X met usb apparaten erin, en 1/X zonder) nog steeds hetzelfde verhaal. Alle USB apparaten werken wel op andere pc's in huis en bij de buurtjes. Laptop werkt verder ook nog gewoon goed!

Als iemand deze radeloze jongen kan helpen...... graag!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Boot eens met een Linux live CD/DVD (Knoppix, Ubuntu, whatever..) en kijk of USB dan wel werkt. Op die manier kun je er achter komen of het al dan niet een hardwareprobleem is.

• mcman
Met Linux Ubuntu gedaan, herkent die ook niet.

Opsturen naar Acer dus?

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-02 07:07

Sebazzz

3dp

Zeker weten? Ook bij Locaties -> Computer gekeken?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• mcman
Yups,

Alleen mijn partieties (C, D en E). En nog wat verborgen partieties van Acer zelf (bevatten folders en bestanden die ik niet ken teminste of de op mijn USb stick staan.) Vroeger ging ook het lichtje branden van me USB stick als die iets las of als ik he erin stopte, gebeurt nu ook niet. Wel op de andere pc's in huis) lampje is dus niet kapot.

• mcman
Hij is net opgehaald door UPC voor een ritje naar Duitsland.

Ben benieuwd wat ze gaan zeggen

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tot nader orde was UPC een kabelaar. Waarom zouden zij jouw PC naar Duitsland verslepen :?

Los daarvan, we hebben geen glazen bol. Je geeft niet aan welke hardware je hebt, welk OS exact, welke drivers etc. Hier kunnen we niets mee.

Zie ook: OH Beleid

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.