Toon posts:

Nieuwe pc gebouwd, maar doet het niet, wat nu?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.364 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb net een asus P5E x38 mamaplankje met een E8400 geinstalleerd. in een Antec 900 kast.
Ik heb een X850XT oude videokaart er nog even inzitten. één hardeschijf en een dvdspeler aangesloten.
Als ik op de powerknop druk, gaat alles aan, ik hoor geen piep, ik krijg geen beeld op mijn scherm maar alles draait wel.
Ik heb 300 watt voeding.

Ik ben ten einde raad en weet niet meer wat ik kan doen.

Verwijderd

Juiste bios?
Sterkere voeding?
Voeding op je videokaart?
Extra voeding bij je cpu?
Wel dikke mamaplank dikke cpu dikke kast maar een 300 watt voeding? :/

• Penetrator
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 09:23
We kunnen denk ik wel nog wat informatie gebruiken...
Zo hoop ik niet dat je een AGP versie van de X850XT hebt...

Verwijderd

Misschien dat je voeding wat te licht is.
Of dat je CPU pas wordt ondersteund na een bios update.
En heb je alle stekkers wel goed aangesloten.
Zie ook Hangen en Opstartproblemen troubleshooter :)

Verwijderd

Topicstarter
ja ik weet het, de voeding heb ik nog van de oude pc gehouden. Maar hoe kan ik in de bios komen als ik geen beeld krijg?
en hoe moet ik de extra voeding bij de cpu doen? ik heb er een 20 pins ding op gedaan.
En de videokaart heb ik hetzelfde aangesloten als voorheen.

• Nock372
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-05 21:37
ik denk dat je voeding niet zwaar genoeg is, heb je al nagegeken of je cpu stekker en de 24pins stekker inzitten. van welk merk is je voeding??
zie ook
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/705492//

[ Voor 23% gewijzigd door Nock372 op 17-04-2008 19:44 ]

34,06kwp installatie, full electric

Verwijderd

Topicstarter
Penetrator schreef op donderdag 17 april 2008 @ 19:43:
We kunnen denk ik wel nog wat informatie gebruiken...
Zo hoop ik niet dat je een AGP versie van de X850XT hebt...
past een agp kaart in een pci slot? ik meen toch echt dat ik een pci-e kaart heb..

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2008 @ 19:44:
ja ik weet het, de voeding heb ik nog van de oude pc gehouden. Maar hoe kan ik in de bios komen als ik geen beeld krijg?
en hoe moet ik de extra voeding bij de cpu doen? ik heb er een 20 pins ding op gedaan.
De 4 Pins CPU power connector vergeten of zit die niet eens op de voeding. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nock372 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 19:44:
ik denk dat je voeding niet zwaar genoeg is, heb je al nagegeken of je cpu stekker en de 24pins stekker inzitten. van welk merk is je voeding??
zie ook
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/705492//
de 24 pins heb ik moeten verlengen met een opzetstukje maar dat betekende ook dat het naar een 20 ins stekker is gegaan. En waar moet ik de extra cpu voeding op doen? ik zie geen enkele aansluiting meer voor extra voeding.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2008 @ 19:45:
[...]

de 24 pins heb ik moeten verlengen met een opzetstukje maar dat betekende ook dat het naar een 20 ins stekker is gegaan. En waar moet ik de extra cpu voeding op doen? ik zie geen enkele aansluiting meer voor extra voeding.
Rechts boven op het plaatje hoort een 4 pins stekker. ;)
Afbeeldingslocatie: http://xtreview.com/images/Asus%20P5E%20p3.jpg

Verwijderd

Topicstarter
er zit een extra kabel bij de voeding. maar deze kast is zoo groot. De kabels zijn gewoon te kort. Ik zal kijken of ik de voeding even los kan maken van de pc en op een verhoging kan leggen

Verwijderd

You must be kidding me!
Heb je de handleiding al een geraadpleegd?

Had jij niet even beter naar een computer boer kunnen gaan om info te vragen en het hun te laten assembleren?
Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2008 @ 19:47:
er zit een extra kabel bij de voeding. maar deze kast is zoo groot. De kabels zijn gewoon te kort. Ik zal kijken of ik de voeding even los kan maken van de pc en op een verhoging kan leggen
Loop gewoon morgen naar je lokale pc boer en haal een normale voeding 450w+
Vraag even of er extra lange kabels bij zitten.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2008 19:50 ]

• Nock372
Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2008 @ 19:44:
Afbeeldingslocatie: http://www.techpowerup.com/reviews/Zalman/ZM850-HP/images/12v.jpg

Heb je deze aansluiting aangesloten op je moederbord?
bij somige moederborden staat de aansluiting bovenaan zoals hier
Afbeeldingslocatie: http://img221.imageshack.us/img221/7531/4pinscpupowerce1.png

En normaal gesproken zou het beter zijn om een voeding met 24 pins aansluiting(zoals hieronder) te hebben, dit zou stabieler moeten zijn (verbeter indien verkeerd)
Afbeeldingslocatie: http://z.about.com/d/compreviews/1/0/S/5/AntecTP2EPS-24pin.jpg

Verwijderd

Topicstarter
oke ik heb het gevonden. Nu wil ik nieuwe voeding kopen. Ik zie dat dat nu toch echt wel van belang is.
Ik krijg morgen de HD3780 X2 ofzoiets nodig. Ik las dat die 450 Watt nodig heeft. Is het dan genoeg om 600 watt te kopen? want er zit ook nog een Xtreme gamer geluidskaart op. Ik weet niet of het dan nog wel genoeg is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2008 @ 19:52:
oke ik heb het gevonden. Nu wil ik nieuwe voeding kopen. Ik zie dat dat nu toch echt wel van belang is.
Ik krijg morgen de HD3780 X2 ofzoiets nodig. Ik las dat die 450 Watt nodig heeft. Is het dan genoeg om 600 watt te kopen? want er zit ook nog een Xtreme gamer geluidskaart op. Ik weet niet of het dan nog wel genoeg is.
Zie Welke voeding heb ik nodig? Deel 19 voor voedings vragen. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt mensen voor de sneller reacties en de duidelijke uitleg!!!
Ik heb nog een laatste vraag.
Ik start de pc op en hij zegt cpu over temperature error.
Wat kan ik nu dan daaraan doen? ik hneb alle fans al op high gezet.

• Nock372
Ik zou als ik jouw was een Zalman ZM600-HP nemen, deze is modulair 600 Watt en toch nog still (heb hier zelf hele goede ervaring mee) 600Watt zal zeker voldoende zijn.
http://tweakers.net/pricewatch/145525/zalman-zm600-hp.html

• Nock372
Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2008 @ 19:56:
mischien te veel koelpasta( of geen) of zit de cpu cooler er niet goed genoeg op mischien eens opnieuw eropzetten?

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Welke koeler heb je, standaard Intel? Zit ie nog goed vast? Word ie warm? Even voelen met je hand... Kan weleens voorkomen dat een van de 4 pinnetjes losschiet... koelpasta gebruikt? Of zat er al standaard grijze prut op?

EDIT: @ hierboven: stil is relatief, ik gebruik die voeding voor de pc in de huiskamer en vind 'm nog niet stil genoeg eerlijk gezegd... :X

[ Voor 11% gewijzigd door Sp33dFr34k op 17-04-2008 20:02 ]

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

• _Quinten_
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-04 09:10
Ik heb zelf een Antec 900 case met een Gigabyte X38-DS5 mobo en deze zegt ook geen biep bij het opstarten (E8200 CPU, 8-pin CPU power aangesloten en 24-pin mobo, allemaal geleverd door Zalman ZM600HP voeding). Dit is omdat de Antec 900 case geen speaker heeft en een winkel vinden waar m'n deze speakers verkoopt valt ook niet mee.

[ Voor 18% gewijzigd door _Quinten_ op 17-04-2008 20:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb er grijze smurrie op zitten. Er zit een pinnetje los, maar die wil ook niet vast gaan zitten. ik ben bang dat ik zo het mammaplankje kapot druk.

Verwijderd

Wat is je temp dan is wel te zien in de bios. :)
Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2008 @ 20:04:
ik heb er grijze smurrie op zitten. Er zit een pinnetje los, maar die wil ook niet vast gaan zitten. ik ben bang dat ik zo het mammaplankje kapot druk.
Als je daar bang voor bent moeten er wel meer mensen zijn die er bang voor zijn.
De CPU koeler wordt namelijk wel wat vaker gebruikt. ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2008 20:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2008 @ 20:05:
[...]

Wat is je temp dan is wel te zien in de bios. :)
Ik heb de pc net ff ontokoppelt om de fan te controlleren, maar zoals gezegt krijg ik één pinnetje niet vast.

Verwijderd

Je had je wel even wat beter laten moeten informeren hoor!!!! In het wilde weg maar dingen bestellen ofzo?
Dacht je nou echt werkelijk dat het systeem gaat draaien op een 300w voeding? :|
Met 600 watt moet het wel lukken.

Pinnetje's van je fan zitten er niet voor niets. ;) beste hoe ik het deed gewoon platteschroevendraaier erop en naar beneden drukken en de tegenovergestelde met je vinger.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2008 20:12 ]

• ppx17
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-10-2025
De cpu koeler wel goed gemonteerd? Voel eens of dat koelblok warm wordt?
-edit-
Whoops, vergeten te refreshen. :$

[ Voor 23% gewijzigd door ppx17 op 17-04-2008 20:16 ]

40D | 8 | 50 | 100 | 300

Verwijderd

ppx17 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 20:14:
De cpu koeler wel goed gemonteerd? Voel eens of dat koelblok warm wordt?
;)

Verwijderd

Topicstarter
als ik de pc normaal opstart gaat alles goed. Maar als ik op tab druk dan geeft hij de over temperature error... :S

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2008 20:23 ]

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Bouw je PC eens uit de kast als je dat nog niet gedaan hebt en ga dan testen. Controleer of je de afstandsbusjes in je kast hebt zitten. Als je deze er niet in hebt zitten, kan het mobo kortsluiting veroorzaken met de kast. Voor de rest even spuit-11'en met de rest qua voeding. Jouw setup zal niet zo zeer veel slurpen, maar vrij high-end onderdelen op een low-wattage voeding :X
Nock372 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 19:50:
Heb je deze aansluiting aangesloten op je moederbord?
bij somige moederborden staat de aansluiting bovenaan zoals hier
[afbeelding]
offtopic:
Oeh, copyrightschending :o :+

Verwijderd

Topicstarter
de afstandsknopjes zitten erop, hij doet het nu, ik heb alles goed aangesloten. Morgen ga ik de nieuwe voeding halen en komt de nieuwe kaart binnen.
Bedankt voor jullie hulp!

• Nock372
als je die koeler niet gaat vastdrukken (desnoots vraag je het aan de lokale pc boer) dan gaat hij zeker te warm worden!!!

• Nock372
Bitage schreef op donderdag 17 april 2008 @ 20:32:
Bouw je PC eens uit de kast als je dat nog niet gedaan hebt en ga dan testen. Controleer of je de afstandsbusjes in je kast hebt zitten. Als je deze er niet in hebt zitten, kan het mobo kortsluiting veroorzaken met de kast. Voor de rest even spuit-11'en met de rest qua voeding. Jouw setup zal niet zo zeer veel slurpen, maar vrij high-end onderdelen op een low-wattage voeding :X

[...]

offtopic:
Oeh, copyrightschending :o :+
offtopic: beter goed gejat dan slecht bedacht

• Mitchelll010
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-05 11:34
mensen die ene pc bouwen en er bij nader inzien tog geen verstand van hebben }:O

Verwijderd

Terwijl andere met een serieus probleem zitten, zit ik me eigen hier te ergeren aan deze topicstarter!
Lees de Faqs door en je komt een heel eind!
Modbreak:Een beter GoT begint bij jezelf. In plaats van je te ergeren kun je gewoon constructief posten - of niet. Niemand heeft iets aan een post als dit

[ Voor 36% gewijzigd door dion_b op 18-04-2008 14:23 ]

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-05 11:24
Ach ja we hebben het allemaal een keer moeten leren he :) Maar dat pinnetje los laten zorgt ervoor dat je die temperature error krijgt. Die pinnetjes moeten allemaal goed vast zitten om de koeler tegen de cpu te drukken. Er mag namelijk geen lucht tussen de koeler en de cpu zitten. Als je hem al een paar keer erop en eraf hebt gehaalt moet je ook die smurrie gaan vervangen want daar zitten dan luchtbelletjes in.
Je kunt dingen trouwens ook kapot maken als je niet weet waar je mee bezig bent.

[ Voor 9% gewijzigd door luckyjan op 18-04-2008 08:12 ]

Verwijderd

luckyjan schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 08:11:
Ach ja we hebben het allemaal een keer moeten leren he :)
Inderdaad, maar bij mij kwam er binnen een 30minuten al meteen een slotje op inclusief de welbekende link van een FAQ!

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2008 09:54 ]

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-05 14:03

aap

Zullen we het modereren aan de moderators overlaten?

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:04
Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2008 @ 20:06:
[...]

Ik heb de pc net ff ontokoppelt om de fan te controlleren, maar zoals gezegt krijg ik één pinnetje niet vast.
Ik heb al een paar keer meegemaakt, dat bij de standaardkoeler je 1 van de pinnetjes kapot drukt als je niet goed oplet. Kijk goed of het gat en het pinnetje goed op elkaar aligned zijn

Als voetnoot: Als ik jou was geweest, was ik er niet aan begonnen en had ik het laten assembleren. Je weet er echt nog niet genoeg vanaf. Probeer anders iemand in je omgeving te vinden die er wel veel vanaf weet.

[ Voor 16% gewijzigd door R.E. op 18-04-2008 12:46 ]

Vette shit!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op GoT verwachten we niet dat iedereen vanaf dag 1 alles al weet (sterker nog, hoe meer je weet, des te meer je beseft wat je allemaal niet weet...), maar we verwachten wel dat je redelijke eigen inzet toont. Juist als je weinig ervaring hebt met iets ligt het voor de hand dat je je van tevoren inleest en dingen zelf gaat proberen. Helaas is bijzonder weinig van dat soort inzet hier terug te lezen. Ook als anderen dingen voorstellen wat je kunt doen of lezen ben je weinig voortvarend. Kortom, dit topic toont niet de inzet die we verwachten en gaat dan ook dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.