ROFLMAO :):DOp zondag 18 februari 2001 14:00 schreef _-= Erikje =-_ het volgende:
Is er soms een kaboutertje de MySQL database aan het slopen of zo?
Maar ik ben wel heel benieuwd
Dus of MySQL (of php?) moet 's zo geconfigged worden dat dat niet om de haverklap gebeurt of er moet uitgekeken worden naar een betere db.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Dat _is_ nou juist precies een transaction...gebruiken een techniek om een transactie die uit meerdere handelingen bestaat, als 1 transactie te zien, waarbij alle aparte onderdeeltjes van die transactie succesvol moeten worden afgerond, anders gaat de hele transactie niet door...
Ik weet niet hoor, maar misschien is het toch niet stom om eens te kijken of er nog iets na MySQL komt (zullen jullie ook vast wel gedaan hebben). Want blijkbaar draait het zo tegen z'n limiet met het forum en t.net aan 1 database server. Transaction-achtige oplossingen die je nu in MySQL kunt gebruiken lijken me gewoon te veel performance vragen, dus misschien is een 'echte' dbm zo langzamerhand geen overbodige luxe (en die zal zich zeker terugverdienen)...
Durf ik te betwijfelen.(en die zal zich zeker terugverdienen)
MySQL draait over het algemeen erg goed zolang de hardware het kan trekken. Een dikke DBMS is niet alleen erg duur, maar vraagt ook nog eens veel snellere hardware. Gaat alleen maar geld kosten dat nergens mee terugverdiend kan worden.
Verwijderd
Je moet het zien als een nieuw pand dat je aanschaft voor de uitbreiding van je bedrijf... In het begin kost het bakken met geld, maar binnen een aantal jaren heb je het afgeschreven.Op dinsdag 20 februari 2001 02:36 schreef Femme het volgende:
[..]
Durf ik te betwijfelen.
MySQL draait over het algemeen erg goed zolang de hardware het kan trekken. Een dikke DBMS is niet alleen erg duur, maar vraagt ook nog eens veel snellere hardware. Gaat alleen maar geld kosten dat nergens mee terugverdiend kan worden.
Laat Daantje anders ff wat prognoses uitdraaien qua load, users, etc. en spiegel dat tegen de capaciteit van een oracle pakket zodat rendement en afschrijf termijn duidelijk wordt. (Conclusie is sowieso dat het op den duur nodig is.)
Vraag of ze misschien (een gedeelte) willen sponsorren, verkort je de afschrijf termijn weer.
Hej cool... dat heb ik gister geleerd bij db-21 (databases....)Op zondag 18 februari 2001 23:54 schreef Onno het volgende:
[..]
Dat _is_ nou juist precies een transaction...
Maar in principe is een post plaatsen dus geen transaction, aangezien er brakke threads kunnen ontstaan? Hmmz... toch maar oracle nemen
Iets als Oracle gebruikt in beginsel meer resources ja, dat is ook logisch. En dat een simpel selectje iets langer zal duren, ja, zou best kunnen. Maar, er valt ook veel meer te optimizen aan zo'n db, als je alles goed tweakt valt het snelheidsverschil erg mee hoor.MySQL draait over het algemeen erg goed zolang de hardware het kan trekken. Een dikke DBMS is niet alleen erg duur, maar vraagt ook nog eens veel snellere hardware.
En zoals de afgelopen tijd hier te vaak is gebleken zijn features als transactions echt geen overbodige luxe.
(db's als PostgreSQL of InterBase zijn trouwens nog steeds gewoon gratis hoor...)
Soms heb ik het idee dat die transactions ook alleen maar in MySQL zitten om al die MySQL-aanbidders iets te geven om terug te zeggen, niet omdat het ook nog echt goed moet werken ofzo.
Verwijderd
Dan moet je zo'n request "locken". Dat is bijna een pre, met zoveel request per seconde.Op zondag 18 februari 2001 14:20 schreef Onno het volgende:
Als php halverwege het maken van een reply of nieuwe thread de connectie met MySQL verliest ontstaat er een 'brakke' thread.
Dus of MySQL (of php?) moet 's zo geconfigged worden dat dat niet om de haverklap gebeurt of er moet uitgekeken worden naar een betere db.
Dan zou er dus met table locking gewerkt moeten worden. En dat is niet echt handig als je redelijk wat updates voor zo'n table te verwerken hebt lijkt me...Currently MySQL only supports table locking for ISAM/MyISAM and HEAP tables and page level locking for BDB tables.
Wie de fuck is Daantje en wie denk je dat gek genoeg is om te sponsoren? Ik ben denk ik even een beeetje de weg kwijt.Op dinsdag 20 februari 2001 08:36 schreef CyberJunk86. het volgende:
[..]
Laat Daantje anders ff wat prognoses uitdraaien qua load, users, etc. en spiegel dat tegen de capaciteit van een oracle pakket zodat rendement en afschrijf termijn duidelijk wordt. (Conclusie is sowieso dat het op den duur nodig is.)
Vraag of ze misschien (een gedeelte) willen sponsoren, verkort je de afschrijf termijn weer.
Bericht hierboven
Als dat super pand niet significant kan bijdragen aan de winst van het bedrijf heb je er helemaal niets aan en kost het alleen maar geld.Je moet het zien als een nieuw pand dat je aanschaft voor de uitbreiding van je bedrijf... In het begin kost het bakken met geld, maar binnen een aantal jaren heb je het afgeschreven.
Als t.net een minuutje down is dan maakt dat voor ons helemaal niets uit qua inkomsten. De laatste tijd zijn er wel vrij regelmatig problemen, maar dat is een kwestie van een gebrek aan capaciteit (hardware). Een hele dope DBMS zoals Oracle gaat dat echt niet oplossen.
MySQL heeft in december, toen Artemis het nog goed kon trekken op 1 CPU, echt superstabiel gelopen. Binnenkort komt de nieuwe RAID controller erin zodat MySQL onder Linux gedraaid kan worden. Met de 2 extra webservers kunnen we MySQL replication & failover op Athena draaien voor nog betere availability.
Mocht MySQL ooit veruild worden voor een andere SQL server dan lijken me PostgreSQL en Sybase de meeste waarschijnlijke kandidaten.
Tweakers.net levert nou eenmaal niet bepaald veel op, zeker niet nu de webvertising markt is ingestort. De stijging van de inkomsten vertoont geen enkele samenhang met de stijging van het aantal bezoekers, ofwel kosten nemen toe in verhouding met inkomsten. Belachelijk dure DBMS'en zoals Oracle met bijbehorende belachelijk dure hardware zijn geen optie.
Het geld stroomt binnen, de meesten betalen toch wel, (ik ZEKER wel iig), en je krijgt ook minder van die irritante newbie's.
(niet dat ik een oudgediende ben ofzo...maar jullie begrijpen wel wat ik bedoel
Ik denk eerder dat je zoveel mensen wegjaagt dat de huidige servers zwaar overkill worden.. maargoed dat is ook een oplossing natuurlijkVraag gewoon een tientje inschrijfgeld. Het geld stroomt binnen, de meesten betalen toch wel, (ik ZEKER wel iig), en je krijgt ook minder van die irritante newbie's.
* havana klikt ook nooit op banners en zou best geld willen betalen voor Tweakers
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
is het dan niet mogelijk om mysql zo aan te passen dat ie wel transactions ondersteund
en dat hoeft niet eens zo extreem verfijnd gedaan te worden, en valt volgens mij (als ik de frontend van topix zo bekijk, en ik een gok maak over de complexiteit van de backend) wel te implementeren ?
is er een goeie C/linux programmeur die zich hiervoor leent ?
Have a wheelie good weekend!
Bwhahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha!!!!
(als het zo simpel was zat het er al wel in hoor)
Verwijderd
*kuch*als ik de frontend van topix zo bekijk, en ik een gok maak over de complexiteit van de backend) wel te implementeren ?
*grin*..Op woensdag 21 februari 2001 23:28 schreef Onno het volgende:
Mag ik even heel erg hard gaan lachen? Dank je.
Bwhahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha!!!!
(als het zo simpel was zat het er al wel in hoor)
ROTFLMAO
Subtiel Onno
Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP
Verwijderd
Dat betwijfel ik.Het geld stroomt binnen, de meesten betalen toch wel
1. Er komt een hoop gezeik van mensen die het er niet mee eens zijn.
2. Veel mensen willen dat f10,- wel betalen, maar de moeite nemen om het ook echt over te maken is wat anders.
3. De adverteringskosten knallen naar 0 omdat er geen views meer zijn.
Ik weet niet of het serieus bedoelt was, maar dat is geen oplossing, en zeker niet voor de langere termijn, alleen voor de kortere..
Verwijderd
Ow, sorry, Daniel. (Mijn beste vriend heet ook daniel, noem ik ook daantjeOp woensdag 21 februari 2001 12:43 schreef Floris_Diemel het volgende:
[..]
Wie de fuck is Daantje en wie denk je dat gek genoeg is om te sponsoren? Ik ben denk ik even een beeetje de weg kwijt.
Misschien Oracle zelf wel?!
ik ben programmeur en ik denk wel dat ik mysql zo kan aanpassen dat ie grofweg het aanmaken van een nieuw topic in een transaction doet..
zo beter dan ?
Have a wheelie good weekend!
Ik las ooit een mooie vergelijking tussen MySQL en MSQL, volgens mij via tweakers, maar waar..
9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º
oh gade gij da dan ff een bietje voor me fixe joh? da's best skon om een bietje te sleutele aan dat programma.Op donderdag 22 februari 2001 08:54 schreef FragDaddy het volgende:
goed. nog een keer proberen dan..
ik ben programmeur en ik denk wel dat ik mysql zo kan aanpassen dat ie grofweg het aanmaken van een nieuw topic in een transaction doet..
zo beter dan ?
Op donderdag 22 februari 2001 09:48 schreef Tom het volgende:
[..]
oh gade gij da dan ff een bietje voor me fixe joh? da's best skon om een bietje te sleutele aan dat programma.
Wat let je? Maar als MySQL _zelf_ denkt dat transactions binnen de huidige opzet niet zonder veel performance verlies geimplementeerd kunnen worden, wat voor geniaal programmeur ben jij dan wel niet dat je dat allemaal even beter kunt?ik ben programmeur en ik denk wel dat ik mysql zo kan aanpassen dat ie grofweg het aanmaken van een nieuw topic in een transaction doet..
ja da widdik nie, ge moe al die moderne zooi vergete en da meej de hand doen. Zo doede da toch ook meej koei'n melke. ge heurt daar nie van die masjienes op te doen.Op donderdag 22 februari 2001 10:46 schreef Aikeleer het volgende:
[..]
Programmeertaal
ik ken oe wel op komme halen meej dun trekker? d'r is plaats genoeg voor allen.Op donderdag 22 februari 2001 11:12 schreef Onno het volgende:
Nah, ik durf niet alleen naar het buitenland hoor.
Niks tegen Brabanders hé, rare boerOp donderdag 22 februari 2001 11:02 schreef Onno het volgende:
Die rare Brabo's ook... kunnen niet eens normaal Nederlands uit hun toetsenbord krijgen...
Virussen? Scan ze hier!
ge moe nie van dien praat verkop'n, keb dien trekker natuurlijk zun snellere motor gegeven ik geluuf dadie nu rond dun 20 gaat. da skiet best opOp donderdag 22 februari 2001 11:17 schreef Onno het volgende:
Hmm... hoe lang zou je daar wel niet over doen... best een tijdje denk ik.
kzit nie veur niks hier op twiek'n.net
maar'k moe zegge da'k een bietje een ding mis alleen veur trekkers op te voer'n.
Enne... jij als modje kunt toch zeker wel samen met Femme een knus trekker-forumpje openen?
http://gathering.tweakers.net/misc?action=faq
"naast voorliefde voor ranzige Mercedessen ook vage voorkeur voor trekkers."
En een heel raar accent ineens
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/128808
[Edit] Euh... Dit zou dus eigenlijk in zijn usernnotes moeten komen, maar ik ben stom genoeg geweest om niet het goede linkje aan te klikken
Bericht hierboven
pfffft ga je dat nu onder elke post van Diemel zetten?Op donderdag 22 februari 2001 11:51 schreef Daniel Kegel het volgende:
Waarschuwing voor Floris_Diemel wegens domheid
Bericht hierboven
ROFLOp donderdag 22 februari 2001 12:00 schreef Tom het volgende:
pfffft ga je dat nu onder elke post van Diemel zetten?
laat ik dat maar als signature instellen:
if {previous-poster}=Floris_Diemel then insert signature="waarschuwing wegens domheid"
StatBar.nl - @GoT
Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.
Bericht hierboven
Nou jullie horen hetOp donderdag 22 februari 2001 12:03 schreef Floris_Diemel het volgende:
En dat is waarschuwing nummer 2 voor Tom, oftewel gelijk maar een BAN, je ziet maar hoe je terugkomt
HOUDOE EN BEDANKT OLE OLE HOUDOE EN BEDANKT OLE OLE HOUDOE EN BEDANKT OLE OLE HOUDOE EN BEDANKT OLE OLE HOUDOE EN BEDANKT OLE OLE HOUDOE EN BEDANKT OLE OLE HOUDOE EN BEDANKT OLE OLE
tot ziens
het ga jullie goed
/sbin/ipchains -A input -s floris_diemels_ip -j DENY
* Mr. B. B. volunteers
StatBar.nl - @GoT
Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.
Het ziet er wel geinig uit enzo, maar het werkt niet Ricko.
[Edit] Bij nader inzien: Probeer het ook maar niet, zo leuk vind ik het niet om een ban om mijn oren te krijgen
Bericht hierboven