Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sher
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-04-2023
mensen. Ja ik heb van alles en nog wat gelezen maar denk dat ik door teveel lezen redelijk verward ben:
Onlangs een niew systeem gehaald.
AMD quadqore 9850
Asus crosshair nvidia nforce 590 sli motherbord
OCZ titanium 8 Gb geheugen
Western Digital Raptor WD1500ADFD, 150GB (10000rpm
Drie SATA 500gig harde schijven samsung spinpoijnt T166 7200rpm
Saaphire Ati radeon x850 (nog te vernieuwen)
Zalman 750 heatpipe cooled
Coolermaster cosmos 1000

Ik porbeerde in het eerste insntantie vista 64 te installeren. Get bleef steeds hangen na een bepaalde percentage uitpakken van de files. Vista 32 bits is prima gelukt en werkt nu. Ik wil echter een tijdje door kunnen werken met de systemm zonder de operating systeem opniuew te installeren.

gebruik pc is gaming, office en paintshop etc applicaties (beeldbewerking).

Wat adviseren jullie als beste operating systeem? Zijn er nog steeds problemen met hardware drivers (meeste artikelen die ik gelezen heb zijn medio 2007 en klagen over 64 bits driver support for vista.) graag feedback. thanks

Asus Crosshair mobo, 8Gig OCZ high performance geheugen, Sapphire 800GTO2, Creative Fatality Pro gamers, WD 10000 toeren 150 gig en 4 x 500 gig, Zalman 750 watt, zalman reserator XT, Logitech z5500 digital,Coolermaster cosmos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Welke windows op mijn systeem? (Hoewel die maar tot XP gaat zie ik nu...)

[ Voor 58% gewijzigd door RobIII op 17-04-2008 03:54 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat had ik ook gezien, en dat hielp me dus geen fluit. Ik heb uiteindelijk op m'n werk maar een DVD van Vista geroofd om Vista 64 te installeren, en na een paar weken enthousiast gebruiken heb ik de creditcard getrokken om XP 64bit te kopen, want als je Vista nog niet genoeg haatte, dan moet je op mijn computer een paar weken Vista64 draaien...

Of het veel beter wordt weet ik niet (de CD is nog onderweg... hoera bestellen bij goedkope webshops :P ) maar rotter dan Vista64 kan het niet gaan worden. In Vista meer bluescreens gezien dan in al die jaren met XP. 't zl best aan nVidia liggen, maar ik heb nu eenmaal een nvidia kaart en ik ga mooi niet een andere kaart kopen om Vista te kunnen draaien :P

Een Vista64 vs XP64 topic is wel precies wat geholpen zou hebben...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2008 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Je hebt 8Gb ram... Met vista 32 kun je vast maar iets van 3,2 GB max gebruiken...beetje zonde. Ik zou er dus iig een 64bits OS opzetten, en ik zou eerst voor vista 64 gaan. Elke situatie is weer anders dus laat je niet gek maken met al dat driver en BSOD gemiep...

[ Voor 21% gewijzigd door maratropa op 17-04-2008 09:14 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supersheep40
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hebben die crashes niet gewoon te maken met die 8 GB aan geheugen in je pc?

Verder draai ik ook Vista64 zonder problemen. Misschien kun je de bluescreens verhelpen door evt je bios te updaten, je geheugen instellingen eerst op laag zetten en daarnaast alle chipsetdrivers te installeren.

las even verkeerd, je hebt nu XP 64.. Als dat werkt, is er toch ook geen probleem?

[ Voor 30% gewijzigd door Supersheep40 op 17-04-2008 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 22:53
waarvoor heb je 8gb ram nodig? en heb je de allemaal gememtest?

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:27
Nforce 590 bord? Welke is dat exact? En is ie wel geschikt voor de energievretende (125W) Phenom 9850?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb persoonlijk met Vista x64 Home Premium erg veel problemen gehad, crashes/bluescreens. Gebruik nu gewoon XP x64 waardoor ik m'n 4GB ram volledig kan gebruiken en dit zonder enig probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sher
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-04-2023
DOminator lees goed. het is een asus mobo. Gomaar ik heb nu een 32 bits versie van vista geinstaleerd. in principe ziet die ook 8 gb geheugen. Dus snap ff niet wat er gezegd wordt dat er een limiet is van 4 gig
Porsche addict. kun jij geen 8 gig geheugen gebruiken met xp x64? zijn er problemen met drivers?

Asus Crosshair mobo, 8Gig OCZ high performance geheugen, Sapphire 800GTO2, Creative Fatality Pro gamers, WD 10000 toeren 150 gig en 4 x 500 gig, Zalman 750 watt, zalman reserator XT, Logitech z5500 digital,Coolermaster cosmos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:27
Sher schreef op donderdag 17 april 2008 @ 15:16:
DOminator lees goed. het is een asus mobo.
Ik zou zweren dat er vanochtend iets anders stond... :)

Phenom 9850 is officieel niet supported door de Crosshair 1 btw, dus het zou een oorzaak kunnen zijn. x64 OS bashen is onzin IMHO, ik draai al vista x64 vanaf de launch en heb 0,0 problemen. Driver support is inmiddels compleet op orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sher schreef op donderdag 17 april 2008 @ 15:16:
Gomaar ik heb nu een 32 bits versie van vista geinstaleerd. in principe ziet die ook 8 gb geheugen.
Een 32 bits Windows zal maar 3,2 of 3,5 GB zien.
Kun jij geen 8 gig geheugen gebruiken met xp x64? zijn er problemen met drivers?
Ik heb maar 4 GB, maar had regelmatig problemen in Vista. In xp nog geen enkele crash gehad sinds 3 weken nu en 8 GB zal eerder een probleem zijn voor een mobo dan voor Windows denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
De Windows Vista x64 versie heeft nu ook al een goede hardware ondersteuning, en ik zou zeker daarvoor gaan. Met Windows Vista x64 kan je je volledige PC gebruiken, en al je geheugen.

Nu is eigenlijk de vraag: Waarom blijft Vista x64 hangen ?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just me !
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-05-2023

Just me !

Ik leer nog steeds......

Heb ongeveer een jaar geleden XP 64-bits getest maar snel weer teruggegaan naar de 32-bits versie van XP bij een gebrek aan voldoende juiste drivers voor hard- en/of software.
Ben pas weer eens opnieuw begonnen, nu met Vista 64-bits, en tot groot genoegen kon ik van alle soft- en hardware 64-bits drivers vinden of 32-bits die wel onder een 64-bits systeem draaien.
Ben even bezig een goede installatie samen te stellen, maar nu ik deze gevonden heb wil ik beslist geen XP meer draaien.
De (Vista) 64-bits loopt nu als een trein sinds een week of vier, heb allerlei zaken gerund en getest tot volle tevredenheid.
En nee geen BSOD of andersoortige foutmeldingen.

Dus als je de 64-bits met soft- en hardware goed draaiend kunt krijgen beslist doen !!!

[color="#2412F9"]J[/color][color="#Ff96512"]h[/color][color="#15BD26"]u[/color][color="#E51AF7"]s[/color][color="#000000"][/color]t me !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Met 8GB geheugen zou ik in ieder geval voor een 64bit OS gaan.

Ik heb zelf hier XP x64 gehad en die werkte opzich wel goed, alleen was dit een niet-al-te-legale editie dus toch maar weer naar legale versie van Vista Home Premium x64 gegaan. Het werkt nu perfect, al mijn hard- en software wordt ondersteund op een paar kleine uitzonderingen waar er geen signed drivers zijn (PeerGuardian bijv.). Daarnaast werkt het zo ongeveer perfect :D (Photoshop + 3.2GB memory == :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supersheep40
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als je een 32 bits OS blijft gebruiken kun je in ieder geval nooit al je geheugen benutten en dat lijkt me toch zonde als je 8 gig hebt. Als je een bluescreen krijgt kun je na een reboot in de eventviewer van vista vaak ook zien waarom het syteem gecrashed is.
Pagina: 1