code:
1
2
3
4
5
6
| Asus P5K Mobo C2D E6750 GeIL DDR2 Ultra Series Dual Channel 2048 MB, PC6400, 800 MHz, 4, Non-ECC, Kit Of 2 7900GT 450W SmartPower voeding (zat bij m'n Antec Sonata 2 destijds) 2 sata hdd's en dvdrw |
Het moederbord, de processor en het geheugen zit er sinds een aantal maanden in. De voeding en 7900GT komen over uit mijn oude systeem, die altijd feilloos heeft gewerkt.
Sinds de installatie van de hardware treden er problemen op. De symptomen:
- BSOD's, stopfouten
- Artifacts in games. Hoe langer ik speel hoe erger de verschijnselen. Eindigt meestal in BSOD.
- Windows blijft hangen op het windows scherm of reboot op het welkomstscherm. Wanneer ik de Windows CD in de drive doe bij het opstarten en vervolgens het "wilt u van de cd booten..." negeer, start Windows wel gewoon op. Zeer bizar, heeft misschien iets met het activeren van de dvd drive te maken?
Drivers zijn allemaal netjes geinstalleerd, tenzij er nog specifieke drivers voor bijvoorbeeld moederbord en processor zijn, en een korte memtest van het geheugen gaf geen fouten. Ben nogal gefrustreerd aangezien ik redelijke hardware heb gekocht maar geen spel kan spelen zonder crash.
Er werd gesuggereerd dat de geheugenreepjes te weinig voltage kregen, maar die staan in de bios afgesteld op de volgens de fabrikant aangeraden waardes.
Edit: misschien nuttig om te melden dat ik een nogal verneukte versie van XP heb. Hierin ontbreken een aantal onderdelen en ik heb het gevoel dat het niet bepaald een stabiele release is. IE7 werkt bijvoorbeeld voor geen meter, paint ontbreekt, dat soort grappen. Bedacht net dat de een instabiele XP eventueel ook de apps die er op draaien negatief kan beinvloeden... wat is jullie mening hierover?
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2008 18:42 ]