Toon posts:

Mobo/Geheugen/Proc vervanging zorgt voor problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Had eerst het volgende systeem:
Asus A8N SLI SE Mobo
Athlon 3000+
2048MB Twinmos DDR
Geforce 7900GT

Had het gevoel dat de processor de boel wel eens kon bottlenecken, dus heb de volgende onderdelen erin gestopt:
Asus P5K Mobo
C2D E6750
GeIL DDR2 Ultra Series Dual Channel 2048 MB, PC6400, 800 MHz, 4, Non-ECC, Kit Of 2

Kast en voeding (Antec Sonata 2) en VGA zijn hetzelfde gebleven.

Behalve dat ik wel merk dat gelijktijdige processen door de dual core wel beter verlopen, merk ik geen enkele verbetering. Sterker nog, er treden sinds de upgrade een aantal problemen op.

-Windows raakte laatst zomaar corrupt. Tijdens het booten raakte ie in een loop. Ook de veilige modus werkte niet. Heb dit opgelost door Windows opnieuw te installeren, maar normaal is het niet.
-Spellen lopen niet sneller, maar lijken zelfs meer te haperen dan voorheen. Ook zie ik ineens lelijke artifacts. Kort daarna een BSOD met een stop fout.

Dat het iets hardwarematigs is kan ik ruiken, maar in welke hoek moet ik zoeken?

• ZalmanLuci
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-02-2025
Chipset drivers geinstaleerd? En alle andere drivers up-to-date.

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59

Verwijderd

Topicstarter
PC heeft een clean install gekregen en alle drivers zijn als het goed is geinstalleerd. De chipset weet ik niet 100 procent zeker, die ben ik nu aan het opzoeken.

Realiseer me verder nog dat ik er een extra schijf aan heb gehangen.
Op de 450W voeding zitten nu dus:
-De P5K met 2048 DDRII
-7900GT
-Twee sata harddisks
-Core 2 Duo E6750
-Casefan op molex

Is er een manier om gezamenlijk verbruik te meten?

edit: heb chipset drivers van intel geinstalleerd die iets te maken hadden met PCI-E/AGP. Mogelijk helpt het iets.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2007 19:34 ]

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-05 16:01
Heb je memtest86+ al gedraaid voor een nachtje?

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Verwijderd schreef op zondag 02 december 2007 @ 19:34:

Is er een manier om gezamenlijk verbruik te meten?
Tuurlijk, heb je een multimeter? (of zo'n vermogen meter die je voor ~15 euro kunt kopen bij de bouwmarkt)

Verwijderd

Topicstarter
Vermogenmeter heb ik niet, misschien maar eens kopen.

Memtest ga ik morgen overdag draaien als ik de deur uit ben, resultaten zal ik hier overleggen.

Zou het eventueel kunnen liggen aan een foute afstelling van het geheugen t.o.v. het mobo? (Timings oid).

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Verwijderd schreef op zondag 02 december 2007 @ 20:06:
Zou het eventueel kunnen liggen aan een foute afstelling van het geheugen t.o.v. het mobo? (Timings oid).
Dat kan ja. Zoals Keiichi zei kun je het best beide modules (individueel) even ~10 uur testen met memtest86+.

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Ja en zoek eens uit wat voor voltage die geheugenreepjes moeten krijgen. Dat wil wel eens verschillen. Kan zijn dat ze fouten geven omdat ze niet genoeg prik krijgen. Kwestie van bios induiken.

[ Voor 7% gewijzigd door J0J0 op 02-12-2007 22:47 ]

specs

Pagina: 1