Flexibele werkplek hoe??

Pagina: 1
Acties:

• decide1000
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-11-2023
Hallo allemaal,

Nieuw op Tweakers dus dit is tevens mijn eerste post. Ik kreeg van een bedrijf de volgende vraag, zij vroegen of ik hen wat kon adviseren:

Er zijn meerder computers (laptoppen, desktops)
Flexibele werkplekken

Over bestanden:
Bestanden moeten op 1 plek komen (server)
Bij het maken/bewerken van bestanden moeten deze meteen opgeslagen worden op 1 plek (server)

Over de email:
Allemaal opgeslagen op 1 plek. Zowel verzonden als ontvangen items.

Extra:
De secretaresse van de directeur moet de email van de directeur kunnen bekijken en vanuit zijn account onder haar emailadres kunnen sturen.

Backup:
Alle bestanden en email op de server moet realtime gebackupped worden.

Ik heb al verschillende oplossingen bekeken, maar ik ben er niet over uit. Wat vinden jullie Tweakers de beste of meest praktische oplossing?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Wat heb je zelf gevonden? Ik zou zo zeggen: neem SBS Server.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-03 21:24
Microsoft SBS doet alles voor je (de naam geeft het al een beetje weg)

wat heb je nodig:

hardware voor server
licenties voor SBS2003
backup (bijvoorbeeld tapedrive en tapes)
switch

en dan nog iemand die er verstand van heeft :)

[ Voor 57% gewijzigd door sjongenelen op 16-04-2008 16:56 ]

you had me at EHLO

Verwijderd

Sorry hoor maar systeembeheerders zijn er niet voor niets ..
huur er 1 in zou ik zeggen..

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Als je deze vragen al stelt, vraag ik me af hoe in godsnaam ze jou om advies vragen. Welke oplossingen heb je gevonden en uit welke kunnen we kiezen?

Verder kun je zoeken op "roaming profiles", "onbehalf of", "mailserver".

[ Voor 48% gewijzigd door PcDealer op 16-04-2008 17:00 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:57

Dennahz

Life feels like hell should.

@rvanleeuw: Ik denk dat een systeembeheerder iets anders is dan iemand die een netwerk opzet. ;)

Flexibele werkplekken bedoel je daar ook locaties buiten kantoor mee? Dan heb je bijv VPN nodig.

Twitter

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-02 07:32

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Roaming profiles zou ook wel handig zijn met deze wensen. SBS is een goeie basis. Klinkt ook alsof het budget technisch beter is als 2 losse servers. maar houd rekening met uitbreidingen in de toekomst?

En zoals eerder gezegd, iemand met een beetje kennis, want deze vragen zijn wel ERG noob?

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

Verwijderd

Heel kort dan: SBS lijkt me prima. Je wilt roaming profiles gebruiken om de settings van de gebruiker mee te nemen als je op een andere computer gaat zitten. Met Exchange en Outlook kan je op elke werkplek je mailbox openen.

Check nog even folder redirection om je mijn documenten map op de server te zetten.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2008 17:01 ]

• decide1000
Bedankt voor alle reacties. Ik snap dat ik SBS nodig heb, ik vroeg me alleen af of er nog andere mogelijkheden waren. Misschien Linux, whatever.
Sorry dat ik wat n00berig overkom maar ik ben systeembeheerder..!

Mijn eerste indruk op Tweakers heb ik goed gezet :D

• decide1000
Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 16:57:
Sorry hoor maar systeembeheerders zijn er niet voor niets ..
huur er 1 in zou ik zeggen..
Bedankt voor je aardige reactie. Mag ik niets vragen ofzo? Ik vroeg me alleen af of er nog meer mogelijkheden zijn.

• decide1000
Dennahz schreef op woensdag 16 april 2008 @ 17:00:
@rvanleeuw: Ik denk dat een systeembeheerder iets anders is dan iemand die een netwerk opzet. ;)

Flexibele werkplekken bedoel je daar ook locaties buiten kantoor mee? Dan heb je bijv VPN nodig.
Ja daar bedoel ik ook locaties buiten kantoor mee. Bedankt voor je reactie.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:16

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

decide1000 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 16:53:
Hallo allemaal,

Nieuw op Tweakers dus dit is tevens mijn eerste post. Ik kreeg van een bedrijf de volgende vraag, zij vroegen of ik hen wat kon adviseren:
Dan had je misschien beter nee kunnen zeggen. Want de vraag hier opnieuw posten en de antwoorden doorspelen lijkt me niet echt adviserend te noemen. Als ze wat extra vragen hebben, reageer je dan door te zeggen dat je het even aan iemand anders moet vragen? :)

En wie gaat de aangedragen oplossing implementeren? Jij lijkt er in ieder geval niet zoveel van te weten, dus moet je dat wel gaan proberen in een bedrijfsomgeving?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• decide1000
@Gizz:

Ik werd gevraagd om een beetje rond te kijken naar de mogelijkheden en eventueel iemand of een bedrijf naar voren te dragen die zorg kan dragen voor het geheel.
Ik ben nooit van plan geweest om het zelf te gaan doen.

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Goed, wat je nodig hebt is het volgende:

- Server: SBS server (zoals al gezegd werd) met roaming profiles, hierin zit een exchange bak geintegreerd en kan je alles lekker centraal houden.

- Backup: Realtime zou ik niet doen, gewoon elke nacht een backup laten draaien is prima en vervolgens elke ochtend 1 iemand aanwijzen die de tapes verwisselt en mee naar huis neemt of ze in een brandkast legt. (ik geef de voorkeur aan optie nr. 1)

- Thuiswerkers / Flexibele werkplekken: hiervoor heb je een VPN gateway nodig met een stabiele internet verbinding. Je kan de SBS server de VPN verbindingen af laten handelen of je kan het hardwarematig afvangen doormiddel van een draytek vigor router oid.

Daarnaast zijn er natuurlijk ook nog andere opties zoals een linux bak met samba shares en courier-imap voor het mailverkeer, maar als je hier geen ervaring mee hebt zou ik er niet aan komen en gewoon lekker SBS aanschaffen.

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Mishmash schreef op woensdag 16 april 2008 @ 17:49:
Goed, wat je nodig hebt is het volgende:

- Server: SBS server (zoals al gezegd werd) met roaming profiles, hierin zit een exchange bak geintegreerd en kan je alles lekker centraal houden.

- Backup: Realtime zou ik niet doen, gewoon elke nacht een backup laten draaien is prima en vervolgens elke ochtend 1 iemand aanwijzen die de tapes verwisselt en mee naar huis neemt of ze in een brandkast legt. (ik geef de voorkeur aan optie nr. 1)

- Thuiswerkers / Flexibele werkplekken: hiervoor heb je een VPN gateway nodig met een stabiele internet verbinding. Je kan de SBS server de VPN verbindingen af laten handelen of je kan het hardwarematig afvangen doormiddel van een draytek vigor router oid.

Daarnaast zijn er natuurlijk ook nog andere opties zoals een linux bak met samba shares en courier-imap voor het mailverkeer, maar als je hier geen ervaring mee hebt zou ik er niet aan komen en gewoon lekker SBS aanschaffen.
Zoals eerder aangegeven ook Roaming profiles bij de flexibele werkplek.

Ik zou persoonlijk liever in een brandkluis doen maar ja.

Zoek ook eens de hardware op voor de server.

Als je slim bent kijk je even in het PNS sub forum over een installatie.
Zoals hier : Kosten server + installatie
Kan je ook gelijk het Budget zien.

[ Voor 3% gewijzigd door LuckY op 16-04-2008 20:40 ]

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

decide1000 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 17:35:
[...]

Bedankt voor je aardige reactie. Mag ik niets vragen ofzo? Ik vroeg me alleen af of er nog meer mogelijkheden zijn.
Welke mogelijkheden nog meer dan? Je hebt er zelf geen aangedragen.

LinkedIn WoT Cash Converter

Pagina: 1