Glasvezel router t.b.v. Brabantnet (onsnet?)

Pagina: 1
Acties:

• TimmyT
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-11-2025
Beste Tweakers,

Morgen ga ik een poging wagen om een "glasvezelrouter"(?) te koppelen aan Brabantnet. Dit is een glasvezelnetwerk in zuid brabant.

Nu heb ik echter geen concrete informatie gekregen over de specifieke (wireless) router en alles wat er op en aan zit. Diverse personen hebben al een poging gewaagd maar niemand kreeg het aan de praat. Terwijl men ervan overtuigd is dat het de juiste router is. Ik ga ervan uit dat men toch met een coaxconverter moet werken. Maar goed.

Nu is mijn vraag; Kan ik ergens "handleidingen/instellingen" vinden hoe je het e.e.a. aan Brabantnet gekoppeld krijgt en wat bijvoorbeeld de configuratie instelling / ipadressen zijn.

Alvast bedankt...
(ps vraag me ook niet waarom iemand een glasvezelnetwerk heeft en dan met een wireless router gaat werken.... 8)7 )

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Weet Brabantnet zelf je dan niets zinnigs te melden?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:17
Als je glasvezel hebt krijg je toch gewoon een kastje met een UTP waar je je gewone router in kan stoppen? Lijkt me niet dat je zelf hardware direct aan de glasvezel hoeft gaan zitten hangen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-03 12:17

job

Een glasvezel router heb je niet nodig.
De glasvezel komt je huis binnen wordt aangesloten op een kastje.
Dat kastje heeft een coax aansluiting voor televisie en een utp aansluiting voor internet.
Elke normale router gaat dus werken.

Het enige wat belangrijk is, is dat je een router koopt waarvan de doorvoersnelheid hoog genoeg is.
Veel routers halen maar 40 of 50Mbit van internet (wan) naa netwerk (lan). Als jij een 100mbit lijn krijgt is dat uiteraard erg zonde.

Verwijderd

dit pluk ik van de site af:
Dienstenleveranciers

De volgende partijen gaan de verschillende diensten leveren op het netwerk:

Edutel
Edutel is de service provider die u via OnsBrabantNet rechtstreeks een aanbieding voor Internet en Vaste Telefonie doet.
Tevens is dit de partij die in opdracht van de NEM Brabant het volledige klantencontact regelt zoals de helpdesk, facturering en administratie.

• TimmyT
Nope, brabantnet is een groot glasnetwerk. (Hou het op een poltiek prestige project...)
Zo is er wel informatie te vinden van "onsnet" dat ligt in Nuenen (BR). Echter weet ik niet of dit hetzelfde netwerk is.

Misschien dat ze zelf ook handleidingen hebben gekregen, hoor. Maar ik wil daar liever goed voorbereid naar toe gaan... Want de gemiddelde handleiding ken ik inmiddels wel... ;)

Dus het is meer de vraag of er personen zijn die al eens eerder met dit netwerk te maken hebben gehad.

• TimmyT
Dat het via een coax converter gaat vermoedde ik al.
Zijn er verder nog specifieke dns instellingen of iets dergelijs? Of rare fratsen waar je rekening mee moet houden.

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
OnsBrabantNet

Heel topic oven Nuenen en brabantnet zelf

• TimmyT
LuckyY schreef op woensdag 16 april 2008 @ 14:29:
OnsBrabantNet

Heel topic oven Nuenen en brabantnet zelf
Thx dit heb ik over het hoofd gezien!