Intel Core2Duo E4300 @ 3Ghz, 1024 mb Pc5300 ram, Asus P5N-E SLI, Club3D 7900 GS, 160 gb maxtor raid-0, Terratec DMX 6Fire
Jouw proc loopt dus op 2x 3Ghz, en niet 2x 1.5Ghz
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.
De dual-core processoren hebben twee cores welke een bepaalde klokfrequentie hebben. Dat is dus eigenlijk twee keer een losse klokfrequentie. Het moet niet gelezen worden als 2x3GHz = 6GHz maar als 2x 3GHz = 2x een core van 3GHz. Dat is dus pér core nog steeds 3GHz! Een programma dat één core aanspreekt zal dus verwerkt worden met een klokfrequentie van 3GHz.
Met uitzondering van bv. de Intel Pentium D 'Presler'_the_crow_ schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 11:45:
Simpel gezegd is een dualcore gewoon 2 (identieke) processoren op 1 plakje silicium. De aangegeven snelheid zegt iets over de cores an sich. Dus de 3GHz slaat uiteraard op de snelheid per core.
[ Voor 33% gewijzigd door Thandor op 15-04-2008 11:48 ]
Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.
Gebruik cpu-z, kun je beide cores uitlezen en stress hem met Prime95 of Orthos en je zal zien dat ze beide op 3GHz draaien
[ Voor 42% gewijzigd door DaLoona op 15-04-2008 12:00 ]
MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Dark Power Pro 13, 1600W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX
Ik bedoelde uiteraard in één package. M'n opmerking was te kort door de bocht.Thandor schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 11:46:
Met uitzondering van bv. de Intel Pentium D 'Presler'. Dit zijn twee losse Intel Pentium 4 'Cedar Mill' cores. Zie [Discussie] Dual core Intels: Pentium D, Core (2) Duo, Xeon - Intel Pentium D 'Presler'
.
[ Voor 196% gewijzigd door _the_crow_ op 15-04-2008 12:06 ]
Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.
waneer verzuipen de cores in die bandbreedte?
Als er 99 winkels zeggen dat een Athlon X2 6000+ op 3Ghgz loopt, en 1 winkel zegt dat hij 6Ghz loopt, dan kan je toch wel bedenken dat die laatste winkel het verkeerd heeft. Wil maar zeggen ga eens rond kijken bij andere winkels/sites, neem zelf initiatief en google eens of gebruik de zoek functie van GoT.CodeCaster schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 12:03:
Er zijn weldegelijk resellers die met "3.2 GHz" adverteren bij een laptop met een 1.6 GHz dualcore. Dat neemt niet weg dat het niet klopt, maar hierdoor zou je collega wel in de war kunnen zijn gebracht
Neem niks zomaar aan omdat een reclame bericht van een winkel iets zegt, en hardware info uit een winkel halen is vragen om problemen, daar zijn hele mooi sites voor die geen belang hebben dat jij het product koopt.
Ik denk dat verhongeren een betere term is, verzuipen impliceert een overvloed. Voor desktop applicaties komen de cores niet snel bandbreedte tekort, de cpu's spelen namelijk met een grote L2 cache en steeds beter voorspellende algoritmes voor prefetching in op het eventuele tekort aan bandbreedte (en vaak is latency eerder een issue dan bandbreedte).ThaHandy schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 12:31:
die 2/4 cores gebruiken alle 2/4 één frontside bus
waneer verzuipen de cores in die bandbreedte?
Just pick a dead end and chill out 'till you die.