Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 09:27:
Ik hou me niet bezig met de frontpage en al helemaal niet met V&A. Ik geef mijn mening over wat ik persoonlijk acceptabel vind. En ik persoonlijk heb minder moeite met mensen die elkaar op hun mogelijkheden wijzen dan mensen die proberen een slaatje te slaan uit onnozele snuffelaars. En daarmee heb ik nog niet gezegd dat de TS in die categorie valt. Ik praat over de zaken in het algemeen en wat ik daarvan vind. Ik vind het echter niet netjes om op zo'n manier als ik daar zie gebeuren op mensen te reageren als verkoper. Als je blijkbaar problemen hebt met reacties die niet direct van geinteresseerde kopers zijn, moet je daar ook niet gaan kissebissen maar het negeren en/of aankaarten bij de relevante crew. En niet eerst je hakken in het zand zetten. Imo dus.
Ik heb er bovendien geen moeite mee dat iemand probeert om een nette prijs voor een artikel te krijgen. Wel dat zoiemand dan blijkbaar zeer groot ongenoegen weet te uiten als zijn prijs langs die van andere aanbieders wordt gehouden recht voor zijn neus. Dat is het risico van iets aanbieden voor een prijs X. En als je highballed om later nog te kunnen zakken, dan is dit daar het directe risico van. Iets dat overigens alleen maar opgaat voor mensen die enkel en alleen naar de prijs kijken, dus het effect is nog beperkt ook omdat een beetje koper ook kijkt naar andere zaken dan prijs en prijs alleen.
Ten eerste wil ik je even vragen naar mijn reactie feedback te kijken; ik durf te veronderstellen dat je daar een aantal keer leest "gekocht voor een goede prijs". Highballen? Stel ik wil op minimaal 130 euro uitkomen, dan vind ik dit in geen enkel opzicht highballen en ik zou ver de goedkoopste zijn om een GTS640 voor 130 te verkopen. Laat staan dat ik het dus nimmer zo bedoeld heb om die 'pitch' te maken zogenoemde 'onnozele prijskijkers'. Ik post het
juist op tweakers omdat er meestal fatsoenlijke mensen zitten met kennis die een leuk bod doen.
En de verschillen die ik aandraag zijn wel -degelijk- relevant. Tuurlijk is die kaart langzamer en tuurlijk weet ik verdraaid goed dat ik er geen 150 euro voor ontvang. Maar het gaat om vraag en aanbod, ik bied iets aan voor een vraagprijs en iemand mag bieden. En wat moet ik doen - weer zo'n bait in de ad laten staan (want hij was wel
degelijk ongefundeerd totdat ik een reactie plaatste,
daarna wijzigde deze user zijn post pas!) en mensen die dan denken 'ow ja vast te duur, ik ga wel elders kijken'.
Als iemand een bod zou doen van 120/130 zou ik netjes met hem e-mailen en er wel uitkomen. Maar ik verwed je erom dat dit mensen afschrikt. Ik had gewoon direct het meldpunt moeten inschakelen maar ik word zo simpel van die reacties die als een kanarie op een drumstel slaan. Er stond eerst namelijk gewoon 'een GT is zo duur, dus zakken'. Los van het feit dat dat dus
niet niet constructief is - is het gewoon ff snel een regeltje tikken als prijs ridder die echt niet 'bedoeld' is om andere mensen te helpen. Het is een soort 'ow kijk eens, ik weet het wel' postje. Voortaan klik ik direct op het meldpunt knopje - maar vind het gewoon jammer omdat in de kern het probleem gewoon is dat deze user
niet geïnteresseerd is in mijn advertentie!
[
Voor 3% gewijzigd door
Cassius op 15-04-2008 09:43
]