Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hey tweakers,

Ik probeer via V&A vaak computer gear te verkopen en het gaat prima. Ik krijg vriendelijke mensen die een goede deal kunnen sluiten (zo staat ook in de comments) en heb er baat bij.

Echter bij iedere ad die je plaatst is er wel iemand die zegt dat hij daar en daar goedkoper kan met die en die manier. Als de prijs echt ver te hoog is prima; maar als er gewoon een hele redelijke vraagprijs voor een goede kaart wordt neergezet - waarom moeten deze mensen dan nog continue posten en oprechte mensen met interesse afschrikken. Die overigens ook een -BOD- kunnen doen.

Is er niet iets te verzinnen van een 'meld deze prijs ridder reactie' ofzo? Voorbeeld mijn eigen huidige add: V&A aangeboden: Asus 8800GTS 640MB

[ Voor 7% gewijzigd door Cassius op 15-04-2008 00:23 ]

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het eerder vervelend om hele discussies daar inline in de reacties te lezen ;)
Eerlijkgezegd vind ik niet dat je er veel aan zou moeten doen. Als iets werkelijk goedkoper is elders, dan is één van de sociale aspecten van een community zoals T.Net dat je elkaar daar op kunt wijzen. En als de te vergelijken waar dan niet met elkaar strookt of er zijn verborgen kosten aan verbonden, dan is iemand daar vaak snel genoeg achter. Zoals verzendkosten, of claims over performance van een concurrend model of merk. En garantie. Daar kun jij mensen dan wel op wijzen maar het lijkt me niet nodig om op de toon zoals je nu doet daar op in te gaan. Daar stoor ik mij persoonlijk meer aan dan iemand die al dan niet terecht opmerkt dat je naar hun mening wat veel vraagt voor een artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 00:44:
Ik vind het eerder vervelend om hele discussies daar inline in de reacties te lezen ;)
Eerlijkgezegd vind ik niet dat je er veel aan zou moeten doen. Als iets werkelijk goedkoper is elders, dan is één van de sociale aspecten van een community zoals T.Net dat je elkaar daar op kunt wijzen. En als de te vergelijken waar dan niet met elkaar strookt of er zijn verborgen kosten aan verbonden, dan is iemand daar vaak snel genoeg achter. Zoals verzendkosten, of claims over performance van een concurrend model of merk. En garantie. Daar kun jij mensen dan wel op wijzen maar het lijkt me niet nodig om op de toon zoals je nu doet daar op in te gaan. Daar stoor ik mij persoonlijk meer aan dan iemand die al dan niet terecht opmerkt dat je naar hun mening wat veel vraagt voor een artikel.
Waardoor ik zo reageer is omdat het -consequent- vaak gebeurt. Kijk de laatste 5 reacties van die user nou bij een videokaart; continue 'beetje duur' 'op deze manier kan je hem zo goedkoper krijgen' 'lager beginnen'. Terwijl er bij meerdere advertenties staat dat het een vraagprijs betreft. Moet ik op tweakers.net alleen maar vast geprijsde dingen neerzetten? Stel ik zet die GTS640 erop voor 130, dan krijg ik vervolgens alsnog lagere biedingen. Het gaat erom dat er een fatsoenlijk bod komt (bijvoorbeeld 120 euro) en dat ik dan zak / hij raised / ik bied akkoord / hij beslist. Maar dat komt hier nooit lekker uit de verf doordat dit soort mensen van te voren al stampij maken.

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan is het imo nog steeds zijn goed recht om te zeggen dat de vraagprijs aan de hoge kant is (hij dat vindt). Als dat jouw verkooppotentieel schaadt moet je je vraagprijs wellicht realistischer maken. Mensen die op zoek zijn doen hopelijk wel eerst een beetje huiswerk en die zien dus echt wel of jouw prijs in de buurt zit van wat redelijk is. En afdingen kunnen ze dan altijd nog doen, en dat zullen ze ook wel doen. Highballen om het uiteindelijk bod hoger te maken werkt alleen bij mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is. Leuk voor jou, en hun eigen schuld om geen onderzoek te verrichten. Maar dan vind ik het, nogmaals vanuit sociaal community aspect gezien, prima dat zoiemand daar tussen komt en vermeldt voor iedereen wat de prijzen elders zijn. In dat geval, imo, jammer voor jou dat mensen op hun opties worden gewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:06
Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 00:44:
De V&A policy is helder. De handhaving is echter nogal dubbel. Er wordt en soort FAQ geplaatst waarin gemeld wordt alleen te reageren als je interesse hebt. Even verderop wordt gesproken over een "no-tolerance policy" Dat houdt volgens mij in dat het gewoon 0 of 1 is, zwart of wit, maar niet 0,8 of groen of geel! Als er "no-tolerance" staat moet je die policy ook zo uitvoeren en niet gaan gedogen! Als moderators de policy al niet serieus nemen, hoe moeten gebruikers dat dan doen?

Overigens is er wel een prijs-moraal-ridder-meldknopje, namelijk het meldpunt. Dat is sjieker - en in lijn met V&A beleid - dan je ongenoegen in de thread kenbaar te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 14:42

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Als het echt storende reacties zijn, waarbij de opmerking 'te duur' ook nog eens niet onderbouwd wordt, kun je deze melden via het Meldpunt (Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/if/icons/bell_add.gif) linkje naast je eigen advertentie.

Maar tot op zekere hoogte, als men onderbouwd stelt dat het door jou aangeboden product te duur wordt aangeboden met bijvoorbeeld een paar linkjes, dan is dit wél toegestaan. :)

Er zit natuurlijk een groot verschil tussen:
Veel te duur man, dat ding is hooguit 90 euro waard
en
De prijs is wel iets aan te hoge kant denk je niet? Als ik hier (linkje) kijk dan kan ik een nieuw exemplaar al voor 110 euro krijgen.
Reacties van het tweede type zijn dus doorgaans wel toegestaan. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hou me niet bezig met de frontpage en al helemaal niet met V&A. Ik geef mijn mening over wat ik persoonlijk acceptabel vind. En ik persoonlijk heb minder moeite met mensen die elkaar op hun mogelijkheden wijzen dan mensen die proberen een slaatje te slaan uit onnozele snuffelaars. En daarmee heb ik nog niet gezegd dat de TS in die categorie valt. Ik praat over de zaken in het algemeen en wat ik daarvan vind. Ik vind het echter niet netjes om op zo'n manier als ik daar zie gebeuren op mensen te reageren als verkoper. Als je blijkbaar problemen hebt met reacties die niet direct van geinteresseerde kopers zijn, moet je daar ook niet gaan kissebissen maar het negeren en/of aankaarten bij de relevante crew. En niet eerst je hakken in het zand zetten. Imo dus.

Ik heb er bovendien geen moeite mee dat iemand probeert om een nette prijs voor een artikel te krijgen. Wel dat zoiemand dan blijkbaar zeer groot ongenoegen weet te uiten als zijn prijs langs die van andere aanbieders wordt gehouden recht voor zijn neus. Dat is het risico van iets aanbieden voor een prijs X. En als je highballed om later nog te kunnen zakken, dan is dit daar het directe risico van. Iets dat overigens alleen maar opgaat voor mensen die enkel en alleen naar de prijs kijken, dus het effect is nog beperkt ook omdat een beetje koper ook kijkt naar andere zaken dan prijs en prijs alleen.

Daarbij .. en daar kan ik ruim over meepraten .. is modereren mensenwerk en een policy is ook opgesteld als richtlijn om naar te handelen als crew. Het is nog altijd de crew die per geval bepaald wat redelijk en acceptabel is in de reacties. Blijkbaar zijn onderbouwde prijsvergelijken toegestaan.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2008 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-10 17:51

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Volgens mij krijgen we hier weer dezelfde discussie als in: \[V&A] Reacties uit? --- Update ---

Punt is wel dat reacties zoals in de advertentie van de TS niet gewenst zijn. Ook hier gaat het overduidelijk om iemand die niet geïnteresseerd is in het artikel, en niet snapt wat handelen is.
Een prijs is V&A is inderdaad een vraagprijs, en anders dan bij een winkel is hierover te onderhandelen.
Als je dan in V&A meteen heel laag begint zul je dus uiteindelijk ook minder voor je product krijgen omdat potentiële kopers ook meteen lager zullen beginnen met bieden.

Ik ben zelf nog geen slachtoffer geweest van zulke reacties gelukkig, maar ik zou ze erg irritant vinden. En daarnaast vind ik de prijs van de TS niet echt buitensporig. Als iemand 120 euro zou bieden nu, en ze voor 125 of 130 akkoord gaan, dan vind ik dat een nette prijs voor zo'n kaart. Zeker als iemand em in SLI zou willen plaatsen, dan heb je nu eenmaal precies zo'n kaart nodig. En dan geldt het aangedragen alternatief helemaal niet.

Zou de TS echter meteen de kaart voor 130 plaatsen, dan kan je 9 op 10 wel vergeten om de kaart ook nog voor die prijs te verkopen. Terwijl hij dat misschien wel waard is.
Just my 2 cents... ;)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 09:27:
Ik hou me niet bezig met de frontpage en al helemaal niet met V&A. Ik geef mijn mening over wat ik persoonlijk acceptabel vind. En ik persoonlijk heb minder moeite met mensen die elkaar op hun mogelijkheden wijzen dan mensen die proberen een slaatje te slaan uit onnozele snuffelaars. En daarmee heb ik nog niet gezegd dat de TS in die categorie valt. Ik praat over de zaken in het algemeen en wat ik daarvan vind. Ik vind het echter niet netjes om op zo'n manier als ik daar zie gebeuren op mensen te reageren als verkoper. Als je blijkbaar problemen hebt met reacties die niet direct van geinteresseerde kopers zijn, moet je daar ook niet gaan kissebissen maar het negeren en/of aankaarten bij de relevante crew. En niet eerst je hakken in het zand zetten. Imo dus.

Ik heb er bovendien geen moeite mee dat iemand probeert om een nette prijs voor een artikel te krijgen. Wel dat zoiemand dan blijkbaar zeer groot ongenoegen weet te uiten als zijn prijs langs die van andere aanbieders wordt gehouden recht voor zijn neus. Dat is het risico van iets aanbieden voor een prijs X. En als je highballed om later nog te kunnen zakken, dan is dit daar het directe risico van. Iets dat overigens alleen opgaat voor mensen die enkel en alleen naar de prijs kijken.
Ja prima. TS geeft zelf al aan dat hij een meldknopje wil en dus kennelijk niet op de hoogte is van het meldpunt. Wat mij betreft kan TS gewezen worden op zijn gedrag in V&A met uitleg hoe in het vervolg te handelen, maar bemoeizucht in V&A is al zéér lang punt van discussie. Als gevolg daarvan is de policy aangescherpt en "glashelder" gemaakt. Een tijd lang is de no-tolerance policy ook strak uitgevoerd maar ik heb het idee dat men nu de teugels weer wat laat vieren en dan krijg je gewoon het oude probleem weer terug.

edit: --MeAngry-- hierboven heeft ook nog wel twee puntjes:

- Er wordt inderdaad nog wel eens een oordeel gegeven over een vraagprijs, terwijl met name de verkoopprijs interessant is. Dit is een spel tussen koper en verkoper zonder ongevraagde bemoeienis van derden.
-Er wordt nogal eens geroepen: "als het onderbouwd is kan het door de beugel". Dat lijkt op het eerste oog schappelijk, nmaar probleem is dat ook redelijke argumenten voor discussie vatbaar zijn. Het door --MeAngry-- aangehaalde voorbeeld SLI bijvoorbeeld.....

[ Voor 12% gewijzigd door bszz op 15-04-2008 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan moet je dat melden en aanhangig maken bij de personen die daar daadwerkelijk over gaan. Als er al sprake is van teugels die gevierd worden, dan weet ik niet of daar opzet achter zit.
--MeAngry-- schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 09:34:
Een prijs is V&A is inderdaad een vraagprijs, en anders dan bij een winkel is hierover te onderhandelen.
Even hier op inhaken: in een winkel kun je net zo goed onderhandelen. Dat wij het als natie niet gewoon zijn wil niet zeggen dat het niet tot de mogelijkheden behoort. Als je dat in een land als India vertelt lachen ze je hartelijk uit. Je moest eens weten hoe vaak ik wel niet een voeding oid heb afgedongen gewoon in de Dynabyte door ze te laten zien waar hetzelfde ding voor een tientje minder in de schappen lag. Uiteindelijk is het de winkelier die de prijs bepaald, net als de TS hier, en die kan dus ook gewoon zakken en zelf zijn marges bepalen.

Het voordeel van de hogere prijs is dat ie kan zakken. Het nadeel is dat een koper ook al meteen naar een concurrent kan zijn gegaan met een lagere prijs. En de kans is er dat iemand je ook op dat prijsverschil wijst. Zoals hier nu het geval is.

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2008 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 09:27:

Ik heb er bovendien geen moeite mee dat iemand probeert om een nette prijs voor een artikel te krijgen. Wel dat zoiemand dan blijkbaar zeer groot ongenoegen weet te uiten als zijn prijs langs die van andere aanbieders wordt gehouden recht voor zijn neus. Dat is het risico van iets aanbieden voor een prijs X. En als je highballed om later nog te kunnen zakken, dan is dit daar het directe risico van. Iets dat overigens alleen maar opgaat voor mensen die enkel en alleen naar de prijs kijken, dus het effect is nog beperkt ook omdat een beetje koper ook kijkt naar andere zaken dan prijs en prijs alleen.
Ten eerste wil ik je even vragen naar mijn reactie feedback te kijken; ik durf te veronderstellen dat je daar een aantal keer leest "gekocht voor een goede prijs". Highballen? Stel ik wil op minimaal 130 euro uitkomen, dan vind ik dit in geen enkel opzicht highballen en ik zou ver de goedkoopste zijn om een GTS640 voor 130 te verkopen. Laat staan dat ik het dus nimmer zo bedoeld heb om die 'pitch' te maken zogenoemde 'onnozele prijskijkers'. Ik post het juist op tweakers omdat er meestal fatsoenlijke mensen zitten met kennis die een leuk bod doen.

En de verschillen die ik aandraag zijn wel -degelijk- relevant. Tuurlijk is die kaart langzamer en tuurlijk weet ik verdraaid goed dat ik er geen 150 euro voor ontvang. Maar het gaat om vraag en aanbod, ik bied iets aan voor een vraagprijs en iemand mag bieden. En wat moet ik doen - weer zo'n bait in de ad laten staan (want hij was wel degelijk ongefundeerd totdat ik een reactie plaatste, daarna wijzigde deze user zijn post pas!) en mensen die dan denken 'ow ja vast te duur, ik ga wel elders kijken'.

Als iemand een bod zou doen van 120/130 zou ik netjes met hem e-mailen en er wel uitkomen. Maar ik verwed je erom dat dit mensen afschrikt. Ik had gewoon direct het meldpunt moeten inschakelen maar ik word zo simpel van die reacties die als een kanarie op een drumstel slaan. Er stond eerst namelijk gewoon 'een GT is zo duur, dus zakken'. Los van het feit dat dat dus niet niet constructief is - is het gewoon ff snel een regeltje tikken als prijs ridder die echt niet 'bedoeld' is om andere mensen te helpen. Het is een soort 'ow kijk eens, ik weet het wel' postje. Voortaan klik ik direct op het meldpunt knopje - maar vind het gewoon jammer omdat in de kern het probleem gewoon is dat deze user niet geïnteresseerd is in mijn advertentie!

[ Voor 3% gewijzigd door Cassius op 15-04-2008 09:43 ]

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 09:36:
[...]

Even hier op inhaken: in een winkel kun je net zo goed onderhandelen. Dat wij het als natie niet gewoon zijn wil niet zeggen dat het niet tot de mogelijkheden behoort.
En dat is nou precies het verschil. In een winkel betaal je meestal de "stickerprijs", op V&A meestal een onderhandelde prijs.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prima .. haal ze weg dan. Er is je inmiddels gewezen op de mogelijkheid om de in jouw ogen ongewenste reacties ter beoordeling van de crew onder hun aandacht te brengen. Moet je vooral al meteen verontwaardigd je ads intrekken omdat je niet meteen glashard gelijk krijgt van mensen hier. Wat denk je daar nou helemaal mee te zeggen?
bszz schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 09:44:
En dat is nou precies het verschil. In een winkel betaal je meestal de "stickerprijs", op V&A meestal een onderhandelde prijs.....
In de winkel betaal je net zo goed een onderhandelde prijs, als je je bek maar opentrekt. Al wat je meer lapt is een bonus voor de winkelier gebaseerd op sociaal ongemak.

En ik mag ook voor zijn deur gaan staan met een flyer van de concurrent.

En ik zal gelijk nog maar eens benadrukken dat ik niet verantwoordelijk ben voor het V&A beleid op de frontpage. Ik geef hier mijn eigen mening.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2008 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 09:44:
Prima .. haal ze weg dan. Er is je inmiddels gewezen op de mogelijkheid om de in jouw ogen ongewenste reacties ter beoordeling van de crew onder hun aandacht te brengen. Moet je vooral al meteen verontwaardigd je ads intrekken omdat je niet meteen glashard gelijk krijgt van mensen hier. Wat denk je daar nou helemaal mee te zeggen?
Ik trek mijn ad niet in! Dat bedoelde ik niet met mijn post (dus nu ge-edit). Ik bedoel dat ik voortaan wel direct op dat knopje meldpunt zal drukken (waar ik nu pas van weet; dus bedankt). Bespaart mij en jullie de ergernis in een advertentie. En de 'wat denk je daar nu mee te zeggen' hoeft ook weer niet, wel :) ?
In de winkel betaal je net zo goed een onderhandelde prijs, als je je bek maar opentrekt. Al wat je meer lapt is een bonus voor de winkelier gebaseerd op sociaal ongemak.

Je vergelijkt appels met peren. In de winkel heb je te maken met een nieuwprijs. Een prijs die door de retail afdeling is vastgesteld door inkoopsprijs te verhogen met de nodige procenten. Tuurlijk is daar iets van af te sprokkelen! Maar geen grote bedragen omdat je het nieuw van het schap afkoopt.

Bij vraag en aanbod gaat het om tweedehands producten. Die starten al lager in prijs en hebben ook nog meer speelruimte in de biedingen. En veel mensen trekken hun bek in de winkel inderdaad niet open; goed dat jij het wel doet. Maar juist bij tweedehands artikelen moeten mensen weten dat je vriendelijk met elkaar kunt sparren over de prijs om een leuke eindprijs te bedingen waar beide partijen mee overweg kunnen!

En voor de concurrent zijn deur staan met jouw flyer is meer kinderachtig dan 'juist'. Als persoon product A voor 5 euro duurder haalt bij winkel A, dan kan dat veel redenen hebben die -niets- met winkel A te maken hebben. Mensen kunnen winkel (lees: aanbieder) vertrouwen door goede reputatie, blij zijn met de service, winkel B adverteert zelf niet goed, winkel A ligt gunstiger, etcetera etcetera.
--MeAngry--
:Y

[ Voor 47% gewijzigd door Cassius op 15-04-2008 09:54 ]

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou je brengt het alsof je per direct alles intrekt en boos mompelend naar marktplaats trekt met je waar. Wat je goed recht is, maar daar zit toch, zoals je zelf al zegt, ander volk. En ik weet uit ervaring dat je daar helemaal doodgesmeten wordt met idioot lage biedingen van vaag volk.

Ik vind dat je kritiek op je prijzen moet accepteren. Ongefundeerde kritiek kun je uiteraard melden. Maar zelfs ongefundeerde kritiek kan gewoon waar zijn. Maarja dat is iets dat je aan de moderators moet overlaten om af te wegen of de post wat bijdraagt. Zo niet dan zal ie wel verdwijnen.

Wat ik vooral wil aangeven is dat het een spelletje is. Wat hoger inzetten .. wat lager bieden .. ergens in het midden uitkomen. Da's prima. Niks raars aan. Maar je kunt irl ook niet voorkomen dat iemand daar doorheen gaat tetteren met een betere prijs bij een ander. Hoe vervelend dat ook is voor jou.

En je noemt nou zelf precies wat ik al eerder aanhaalde. Mensen kijken niet puur en puur alleen naar de prijs. Niet veel tenminste. Dus je moet het sowieso maar hebben van de afweging die mensen zelf maken. Of je bv. in de buurt woont. Hoe je bekend staat in V&A. Dat soort zaken. Dus wat deert het als iemand zegt dat dozenschuiver Z een tientje goedkoper een 2e hands kaart heeft liggen? Dat is alleen een probleem als je zelf niet overtuigd bent dat je een betere deal biedt. Op prijs maar ook op 'service'. Imo hoef je je dus ook niet zo druk te maken.

Daarbij .. precies de mensen die alleen de stickerprijs kennen en ook verwachten dat dat de vaste prijs is, zijn de mensen die jij toch al niet als koper gaat treffen omdat die zich blind staren op die lagere prijs bij een concurrent van je.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2008 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 09:44:

[...]

En ik zal gelijk nog maar eens benadrukken dat ik niet verantwoordelijk ben voor het V&A beleid op de frontpage. Ik geef hier mijn eigen mening.
Ja het mag, maar het gaat erom wat gebruikelijk is. Artikelen zijn in winkels namelijk niet geprijsd met onderhandelingsruimte in het achterhoofd omdat het niet gebruikelijk is te onderhandelen. Op V&A gebeurt dat wel en mag je aannemen dat vraagprijs niet gelijk is aan verkoopprijs.

Er is overigens geen enkele reden om je aangevallen te voelen. Jij geeft je mening, Cassius geeft zijn mening en ik geef mijn mening. Je hoeft het dus niet persoonlijk op te vatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga jij voor de gein eens een TV kopen en biedt eens doodleuk een lager bedrag. Je krijgt ws. te maken met de filiaalmanager, maar geheid dat er wel ruimte is. En zo niet dan staat het je vrij om weg te lopen of te slikken. Zo'n kerel wil ook brood op tafel en klanten houden dus je staat nog te kijken van wat je voor elkaar kunt krijgen. Als het een zelfstandige winkel is zijn je mogelijkheden zelfs nog wat groter.

Het rare is .. als je een auto koopt, nieuw, dan is het ineens wel normaal dat je daar over onderhandeld. Waarom dan niet bij een elektrozaak en de wasdroger? Precies ..
Dat je in de supermarkt niet gaat staan handjeklappen alá .. maar op de markt kun je ook doodleuk zeggen dat je zus wilt voor zoveel. Zonder je te schamen. Zo heeft de marktkoopman zijn waren namelijk ook gekocht. Die kijkt daar echt niet van op. Kan het niet .. dan kan het niet. Zelfs dan hoef je je niet ineens ongemakkelijk te voelen en alsnog maar volle bak betalen. Aan het eind van de dag wil je gewoon dat je efficient met je geld bent omgegaan. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2008 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 09:52:
Nou je brengt het alsof je per direct alles intrekt en boos mompelend naar marktplaats trekt met je waar. Wat je goed recht is, maar daar zit toch, zoals je zelf al zegt, ander volk. En ik weet uit ervaring dat je daar helemaal doodgesmeten wordt met idioot lage biedingen van vaag volk.

Ik vind dat je kritiek op je prijzen moet accepteren. Ongefundeerde kritiek kun je uiteraard melden. Maar zelfs ongefundeerde kritiek kan gewoon waar zijn. Maarja dat is iets dat je aan de moderators moet overlaten om af te wegen of de post wat bijdraagt. Zo niet dan zal ie wel verdwijnen.

Wat ik vooral wil aangeven is dat het een spelletje is. Wat hoger inzetten .. wat lager bieden .. ergens in het midden uitkomen. Da's prima. Niks raars aan. Maar je kunt irl ook niet voorkomen dat iemand daar doorheen gaat tetteren met een betere prijs bij een ander. Hoe vervelend dat ook is voor jou.

En je noemt nou zelf precies wat ik al eerder aanhaalde. Mensen kijken niet puur en puur alleen naar de prijs. Niet veel tenminste. Dus je moet het sowieso maar hebben van de afweging die mensen zelf maken. Of je bv. in de buurt woont. Hoe je bekend staat in V&A. Dat soort zaken. Dus wat deert het als iemand zegt dat dozenschuiver Z een tientje goedkoper een 2e hands kaart heeft liggen? Dat is alleen een probleem als je zelf niet overtuigd bent dat je een betere deal biedt. Op prijs maar ook op 'service'. Imo hoef je je dus ook niet zo druk te maken.

Daarbij .. precies de mensen die alleen de stickerprijs kennen en ook verwachten dat dat de vaste prijs is, zijn de mensen die jij toch al niet als koper gaat treffen omdat die zich blind staren op die lagere prijs bij een concurrent van je.
De 'kritiek' van de poster heeft uiteraard een kern van waarheid! Ik zou die kaart ook niet voor de volle 150 euro kopen als ik de 8800GT in gedachten houdt. Maar ik ben zelf een stilte/temperatuur oplettend iemand en zou de voorkeur geven aan deze kaart als hij voor een redelijke prijs ging. En dan ben ik ervan overtuigd dat ik die persoon een goede deal kan bieden als hij een leuk bod doet :) .

Tot die tijd had ik inderdaad bij de eerste reactie even het meldpunt moeten alerteren - ik vond het alleen zo ongefundeerd en heb daarom eens gereageerd op het hele G80 gedoe; want ik zou zelf liever een goede G80 hebben die 12% langzamer is dan een ongelukkig 100% fan GT (ter illustratie).

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 09:59:
Ga jij voor de gein eens een TV kopen en biedt eens doodleuk een lager bedrag. Je krijgt ws. te maken met de filiaalmanager, maar geheid dat er wel ruimte is. En zo niet dan staat het je vrij om weg te lopen of te slikken. Zo'n kerel wil ook brood op tafel en klanten houden dus je staat nog te kijken van wat je voor elkaar kunt krijgen.

Het rare is .. als je een auto koopt, nieuw, dan is het ineens wel normaal dat je daar over onderhandeld. Waarom dan niet bij een elektrozaak en de wasdroger? Precies ..
Dat je in de supermarkt niet gaat staan handjeklappen alá .. maar op de markt kun je ook doodleuk zeggen dat je zus wilt voor zoveel. Zonder je te schamen. Zo heeft de marktkoopman zijn waren namelijk ook gekocht. Die kijkt daar echt niet van op. Kan het niet .. dan kan het niet. Zelfs dan hoef je je niet ineens ongemakkelijk te voelen en alsnog maar volle bak betalen. Aan het eind van de dag wil je gewoon dat je efficient met je geld bent omgegaan. :)
Eigenlijk maakt het niet zoveel uit. Vaststellen dat:

-Verkoopprijs niet hetzelfde is als vraagprijs
-Bemoeizucht door derden meestal te maken heeft met de vraagprijs

is voldoende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Hier is er nog zo eentje, valt dit binnen of buiten de zero tolerance policy.
Ik heb het bij het meldpunt gemeld, maar wil er eigenlijk wel een discussie over, want ik snap de handhaving van de policy door de modjes op de V&A niet echt goed.

V&A aangeboden: AMD Opteron 2210
Het gaat hier om trm0001.

Hij heeft zijn punt gemaakt, wat niet klopt en komt daar dan 3x op terug.
Valt dat nou binnen de policy of niet? Mijns inziens valt dat gewoon onder het begrip 'zuigen'; hoe denken jullie daar nou over?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
Boudewijn schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 21:48:
Hier is er nog zo eentje, valt dit binnen of buiten de zero tolerance policy.
Ik heb het bij het meldpunt gemeld, maar wil er eigenlijk wel een discussie over, want ik snap de handhaving van de policy door de modjes op de V&A niet echt goed.

V&A aangeboden: AMD Opteron 2210
Het gaat hier om trm0001.

Hij heeft zijn punt gemaakt, wat niet klopt en komt daar dan 3x op terug.
Valt dat nou binnen de policy of niet? Mijns inziens valt dat gewoon onder het begrip 'zuigen'; hoe denken jullie daar nou over?
Tsja, dit is niet echt sfeerverhogend. Eerst afbranden en vervolgens een bod uitbrengen komt ook niet sympathiek over. Als ik mod was.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Nou ja dat wil ik dus ook aangeven.
Echter heb ik geen idee van de policy over dit soort opmerkingen.Daarom dus ook de vraag: wat vinden de mods ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Boudewijn schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 21:48:
Het had beter in 1 thread gekunt ipv 3 aparte replies. Maar jouw respons van zaterdag 19 april 2008 15:38 is ook niet echt vriendelijk te noemen ("consumentenprut", jij-bakken over niet zo professioneel zijn, appels en peren vergelijken). Hij heeft namelijk wel een punt dat je het als een processor voor een thuis-servertje aanprijst. Zijn bijdragen zijn ook geen one-liners, maar onderbouwd, al is het blijkbaar niet wat je wilt horen :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:30

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Boudewijn schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 22:39:
Nou ja dat wil ik dus ook aangeven.
Echter heb ik geen idee van de policy over dit soort opmerkingen.Daarom dus ook de vraag: wat vinden de mods ervan?
Aangepast :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd. Ik dacht dat die nieuwe policy, om bemoeials ervan te weerhouden hun werk te doen, o.a. voor dit soort dingen in het leven geroepen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Juist ja.
Waarom mag dit niet? Microkid wil je je licht even laten schijnen, ik snap vrij wienig van de handhaving van de policy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

gambieter schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 22:44:
[...]

Het had beter in 1 thread gekunt ipv 3 aparte replies. Maar jouw respons van zaterdag 19 april 2008 15:38 is ook niet echt vriendelijk te noemen ("consumentenprut", jij-bakken over niet zo professioneel zijn, appels en peren vergelijken). Hij heeft namelijk wel een punt dat je het als een processor voor een thuis-servertje aanprijst. Zijn bijdragen zijn ook geen one-liners, maar onderbouwd, al is het blijkbaar niet wat je wilt horen :) .
Tsja de komende 30 jaar denken dat de energieprijs stabiel is?
En hij had ook een vrij denigrerende opmerking over mijn vermeende pruts0r zijn, daarom kaatste ik terug (en moet hij de bal verwachten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:30

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Dat trm001 aangeeft dat het een socket F CPU is, heeft zeker toegevoegde waarde. Maar zijn opmerkingen over de prijs enzo heeft geen waarde. De gemiddelde tweaker kan best zelf besluiten of deze CPU wat voor hem is, daar hebben we de mening van trm001 niet voor nodig.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Microkid schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 23:00:
Dat trm001 aangeeft dat het een socket F CPU is, heeft zeker toegevoegde waarde. Maar zijn opmerkingen over de prijs enzo heeft geen waarde. De gemiddelde tweaker kan best zelf besluiten of deze CPU wat voor hem is, daar hebben we de mening van trm001 niet voor nodig.
En hoe zit dat nou met andere ongewenste informatie mbt de prijs? Ik snap wat de TS bedoelt, als die bemoeials de prijs niet aanstaat kijken ze toch niet? Ik vind het lichtelijk irritant als ik gewoon in V&A rondkijk om dan dat soort reacties te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ja dat bedoel ik.
Sowieso: Heeft het toegevoegde waarde? Ik geloof niet dat de 2210EE ergens anders op uitgekomen is (een tweaker die kan zoeken (hetzij op google, of bij amd hetzij in de pricewatch) kan zien dat het een socket F ding is)?
Als ik een C2D 6600 zou posten en mensen zouden opmerken dat het een intel chip is op een LGA775 socket, heeft dat dan ook toegevoegde waarde? (wat ik wil zeggen is: komt het omdat het geen alledaagse consumer cpu is?).

[ Voor 9% gewijzigd door Boudewijn op 19-04-2008 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Boudewijn schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 23:20:
Als ik een C2D 6600 zou posten en mensen zouden opmerken dat het een intel chip is op een LGA775 socket, heeft dat dan ook toegevoegde waarde? (wat ik wil zeggen is: komt het omdat het geen alledaagse consumer cpu is?).
Het kwam inderdaad door je opmerking over de thuisserver, die mensen op het verkeerde been zal zetten. Mensen die niet opletten kopen het misschien snel en komen er dan later pas achter dat het geen consumenten-processor is. Waarom haal je het "thuis" niet weg, dan is dat toch opgelost? :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1