Dé ideale 24" monitor gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 531 views

• Addiction
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-10-2025
Hi all

Zoals de titel al doet vermoeden ben ik op zoek naar de ideale monitor, welke voornamelijk gebruikt zal worden voor films, gaming en wat bureauwerk.

Zelf heb ik (uiteraard :P ) al wat research gedaan, maar ik ben tot de vaststelling gekomen dat er met elke monitor wel iets scheelt dat ik net juist erg belangrijk vind.

Vooral de 2408 WFP (of de 2407WFP-HC) van Dell trekt mijn aandacht. Dit vooral omdat het design naar mijn mening echt van de bovenste plank is, en omdat het over een niet-tn paneel (deze zijn immers volledig uit den boze vanwege de bedroefde kijkhoeken) beschikt. Het probleem hierbij is echter dat er nogal wat inputlag schijnt te zijn en dat is natuurlijk niet aantrekkelijk voor een gamer.

Het valt op dat eens je alle schermen gebasseerd op een TN-paneel wegdenkt, dat er dan nog maar weinig schermen overblijven (die betaalbaar zijn) die een ruime voldoende scoren op bijvoorbeeld deze website.

Zijn er nog andere schermen die jullie mij uberhaupt kunnen aanraden? Of zou ik toch voor één van die Dell schermen moeten gaan? Heel erg veel game ik niet, maar als ik dat doe verwacht ik toch dat mijn scherm zijn werk zeker naar behoren doet.

Nog even kort de vereisten aangeven:

- Liefst zwarte omkadering
- Geen TN-paneel
- Mooi design
- 24"
- Qua aansluitingen gewoon de basic is goed genoeg
- Niet duurder dan 600-650 euro

(Ik kom overigens van een 19" CRT van Belinea)

Hopelijk kunnen jullie mij helpen om mijn zoektocht naar mijn ideale montior succesvol af te ronden!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

als je gamed en geen input lag wilt hebben zit je bijna altijd aan een TN-panel

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Wiethoofd schreef op maandag 14 april 2008 @ 21:26:
als je gamed en geen input lag wilt hebben zit je bijna altijd aan een TN-panel
technisch gezien is er geen enkele relatie tussen het hebben van een TN-paneel en input lag, dus waar bazeer je deze stelling op? Heb zelf een 2408 maar ben wellicht in de markt voor een maatje groter. Ik game zelf op deze monitor (Wii, component) en ik heb geen problemen met input lag :)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

PC gamen en Wii gamen op dezelfde monitor is anders, ook omdat de Wii-mote een lichte vertraging heeft valt deze inputlag minder op.

als je een shooter speelt of vol gas rijdt in een racespel kan je de input lag zien als je moet bewegen en dit gebeurd iets later dan dat jij het verwachtte. Mensen met een bril/lenzen zijn hier gevoeliger voor dan brillozen (ik zie het heel snel, (helaas voor mij :P) zelfs af en toe op m'n TN panel in m'n 226BW)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Recursio
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-04 15:21
Ik denk dat je het jezelf en degenen de je wel willen helpen het makkelijker maakt als je een niet-specifieke eis laat vallen: alleen jij weet wat mooi design is. (Beauty is in the eye of the beholder)

Je max. prijs is dus 650,-.

Je wil een diagonaal van 24".

Aansluitingen: "de basic"? Ik lees dit als "geen eis", omdat iedere monitor 1 of meer aansluiting heeft.

- 24"
- =< EUR 650
- Zwarte omkadering:
- Geen TN

via http://tweakers.net/pricewatch/cat/740 --> kolom rechts invullen (mooi systeem _/-\o_ ) --> http://tweakers.net/price...in=0&scoreMax=5&x=15&y=12

Wat vindt je van die modellen, wat wel, wat niet en waarom? :)

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-05 12:34

CaDje

Framedrops for life

Kijk eens naar de LG L245WP, heeft een MVA scherm en minimale (ik merk het iig niet) inputlag.

[ Voor 13% gewijzigd door CaDje op 14-04-2008 21:39 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Dit is gewoon een kwestie van reviews lezen van de verschillende types, de schermen in het echt bekijken en dan je keuze maken. Met een beetje zoekwerk kun je ruim voldoende informatie vinden :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.