Vorige week heb ik dit bord gekocht in combinatie met:
Intel E8400
GEIL DDR2 800 Gaming series (2x2GB)
Geforce 8800 GTS
Samsung Spinpoint F1 750GB
Windows Vista Home Premium 64bit
De eerste keer dat ik zelf een systeempje in elkaar ging knutselen. En ik maar denken dat ik het wel even zou gaan doen

Inmiddels ben ik bijna 2 weken verder en het werkt nog niet naar behoren.
Eerst blijf mijn systeem hangen bij de installatie van Vista, nieuwe harde schijf gehaald maar geen verschil. Vervolgens mijn mobo, cpu en geheugen laten testen en het bleek dat het geheugen kapot was. Vervolgens vol goede moed opnieuw geprobeerd maar weer exact hetzelfde probleem.
Na wat op internet gelezen te hebben heb ik de installatie voort gezet met maar 1 reepje van 2GB geheugen en nu lukte de installatie maar erg lang had ik er geen plezier van, tijdens het installeren van stuurprogramma's, in de vista zelf, sloeg mn hele systeem vast, de muis was ook niet meer te bewegen. Tijdens het opnieuw opstarten was de hele SATA schijf niet meer zichtbaar. Wanneer ik de computer helemaal uit zette en vervolgens opnieuw opstarte bleek de SATA schijf weer zichtbaar maar Windows bestanden zoals winload.exe waren definitief van de schijf verdwenen
Dan maar mn oude IDE schijf erin en hier Vista op proberen te installeren. Dit is gelukt zonder problemen. Alleen het systeem loopt nog niet zoals ik wil.
Bij schrijven naar de SATA, waar dus niets op staat, loopt mijn systeem weer compleet vast. Ik wil de OS graag op de SATA schijf zetten en hem natuurlijk normaal kunnen gebruiken. Wat zou er mis kunnen zijn met de SATA schijf? Volgens mij doet hij het wel maar gaat er iets mis met controllers oid en niet met hardware.
Ik krijg tijdens het opstarten van Vista ook error meldingen bij het opstarten van Dual Core Center, geen idee waar dit aan ligt....... ook error van ntune....
Als ik mn bios probeer te updaten met MSI live update gaat het mis, deze heb ik inmiddels verwijder, had al wat gelezen over problemen met LU en Vista 64bit. Maar wanneer ik handmatig de nieuwe bios versie van MSI probeer te installeren zegt de comp dat de bios niet comptabel is met 64bit versie... maar een andere versie is er niet! betekend dit dan geen update??? Zijn er andere die het wel gelukt is om de bios te update met een 64 bit versie?
En hoe zit het eigenlijk met die JMB 363 Drivers op de instal cd van MSI, waar is dat goed voor, alleen raid controller of ook opslag controller? zou ook kunnen dat dit voor conlficten zorgt. Moet ik bij de instal kiezen voor JMicron driver of voor de IDE driver, of helemaal niks?