Toon posts:

HDD Data recovery na create raid volume

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Stel, je sluit 4 HD's aan op de ICH9R SATA poorten, je zet RAID aan in de bios en je maakt in de ICH5R bios een RAID 10 volume aan.

Stel nou dat er op 1 van die 4 schijven toch nog data stond (NTFS partitie) die je nodig hebt, is dat dan nog makkelijk te benaderen? Ik heb verder nog geen nieuw OS op die RAID volume geinstalleerd. Als ik de RAID weer uitschakel is die data dan nog gewoon vanuit XP benaderbaar of is de partitie informatie door de RAID create verwijderd/overschreven?

Ik kan het nu zelf niet testen omdat ik niet thuis ben en vanavond heb ik dus ook geen (werkende) pc tot m'n beschikking, dus alle tips om die data te recoveren is welkom.

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:04
Welkom op GoT.

Hier zijn echt al heel veel topics over geweest, en daarom staat er zelfs een stukje over in de FAQ: OM FAQ / Beleid - Hoe krijg ik verloren gegane data terug?. Daarnaast is er natuurlijk ook nog altijd de search.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, die FAQ heb ik gelezen en ALS ik moet gaan recoveren dan zal ik die ook raadplegen :)

Mijn vraag is meer hoeveel schade die Create Volume in de RAID bios heeft aangebracht. Heeft die de bestaande NTFS partitie informatie bijvoorbeeld overschreven? En zal een NTFS recovery tool dat makkelijk kunnen herstellen e.d.

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:04
Ik zou zeggen, download een proefversie van bijvoorbeeld GetDataBack (NTFS) en kijk of het programma de bestanden herkent. Mocht dat zo zijn, kun je het programma aanschaffen.

Mijn inschatting is dat er niet heel veel kapot is. Er zullen wel wat bytes geschreven zijn, maar ik denk dat het meeste onaangeraakt is.