Toon posts:

Gaming videokaart..

Pagina: 1
Acties:
  • 563 views

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik weet niet zoveel van computers af. Alleen van gamen wat ik er meestal op doe. Ik zoek een nieuwe videokaart die de nieuwste games aankan tussen de 100 en 200 euro. Ik heb ff op pricewatch rondgekeken en vond de Club3D GeForce 8800GT 512MB er wel goed uit zien. Of is de Asus EN9600GT/HTDI/512M beter? Ik hoor mensen altijd praten over 8800 GT, dus dacht wel dat die goed moet zijn. Maar waar ik me zorgen om maak is, zal de videokaart niet te groot zijn voor mijn casing. Ik heb gewoon zo een normale size HP media center. En is het een goeie kaart of kan ik iets beters halen met mijn budget?

Bij voorbaat dank, :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2008 00:56 ]

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Welkom op GoT.
Je kunt alleen zelf bepalen welk product het best voor je geschikt is, daarom kun je het beste de volgende links eens bekijken:

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?
Tweakers.net Best Buy Guide: editie maart 2008

En nog een laatste ding: hoe kunnen wij nu bepalen of die kaart in jouw kast past? :P

[ Voor 19% gewijzigd door MadMarky op 14-04-2008 01:03 ]

🖥️ | 🚗

Verwijderd

met een media center kan je inderdaad een probleem hebben omdat alles compact is.
Kijk dan naar een ati hd3650 of een nvidia 8600gts
deze kaarten zijn niet zolang en hebben meestal geen extra spannings kabel nodig

bij een media center heb je problemen met voeding die te laag zijn kwa vermogen en ook de warme in de kast wegens ruimte gebrek
verder veel succes met zoeken met de allemans vriend www.google.nl

Zit trouwens ook te denken dat je misschien een lowprofile videokaart nodig heb
zo ja dan kan je kiezen uit nvidia 8500serie of nvidia hd3400serie

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2008 01:07 ]

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Wat is het EXACTE typenummer van je HP computer?

Kans dat hierin een low-profile kaart moet. Ook zal ik me zorgen maken over de voeding in je systeem, ben bang dat die niet genoeg power kan leveren aan een snelle videokaart. HP kennende kan je ook niet zomaar een standaard ATX voeding in het systeem bouwen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de replies. Ik heb een HP Pavilion M7000. Er zit momenteel een Geforce 7500 LE in.

edit:
Pentium(R) D CPU 3.40 GHz 3.40 GHz, 1.50 GB of RAM

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2008 01:15 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op maandag 14 april 2008 @ 01:12:
Bedankt voor de replies. Ik heb een HP Pavilion M7000. Er zit momenteel een Geforce 7500 LE in.

edit:
Pentium(R) D CPU 3.40 GHz 3.40 GHz, 1.50 GB of RAM
Klinkt oud. Weet je uberhaupt wel of er een PCIe of AGP kaart inzit? Ga eerst eens op zoek naar de exacte specificaties van je PC en voeding, en ga dan pas kijken of het zinvol is om te upgraden. Antwoord is waarschijnlijk negatief.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• breekbrood
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-12-2025
kijk ook eens op www.tomshardware.com, en dan vooral bij zijn adviezen. Voor elk budget geeft hij de beste alternatieven. Bij de charts kun je kijken hoe de kaarten presteren bij jouw favoriete games.

Of het in je PC gaat passen weet ik niet. Kijk ook even wat voor een voeding je hebt. Dat staat ergens op een sticker op de voeding. Ook dit is van belang bij het selecteren van een (zware) videokaart.

Tot slot: veel succes, maar ik denk wel dat er morgenochtend een slotje op dit topic komt. Wij tweakertjes moeten namelijk zulk soort dingen zelf uitzoeken, maar het is natuurllijk best handig als iemand je even op weg helpt.

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk dank voor alle reacties en jullie moeite. Met dit ga ik op zoek naar een oplossing. Hopelijk vind ik een goeie keuze voor mijn PC. Nogmaals bedankt. :)

Btw mijn voeding is 300W, lijkt me nogal laag.

Edit: Ik ben eruit gekomen. Blijkbaar is mijn voeding vervangbaar. Ik ga een nieuwe voeding halen en de nvidia 8800 GT uitproberen. Een vriend van me is in bezit van een computer winkel en ik mag de videokaart uit proberen in de winkel. Dus komt wel goed denk ik. :)

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2008 01:57 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Als je niet zoveel van computers af weet is er een simpele oplossing: lees je in en zorg ervoor dat je zo wel wat ervan af komt te weten :)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.