Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashlick
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-11-2022
Ten eerste mijn specs:
PSU: Enermax Noisetaker 485W
MoBo: Asus A8N-Sli Premium (Socket 939 en nForce4 chipset)
CPU: AMD Athlon64 X2 Dual Core 3800+
Geheugen: OCZ EL Platinum DDR PC-3200 Dual Channel 2x 1024MB
GPU: Leadtek WinFast PX7900GTX

Ik heb sinds enige tijd last van stabiliteitsproblemen, in januari concludeerde ik dat mijn GPU kaduuk was aangezien hij de ATI-Tool artifact test niet door kwam en hij freezde bij de 3DMark 2006 en andere benchmarks.
Nou heb ik sinds 1 april eindelijk een 'nieuwe' WinFast PX7900GTX ("nieuwe" as in "test ok") van het Leadtek RMA Dept. gekregen. Maar sindsdien loopt mijn systeem nog altijd niet stabiel, de startup tijd is tergend langzaam, ik heb screen flashes tijdens het spelen van World of Warcraft en NVidia Control Panel crashed telkens. Maar dit keer komt hij de artifact test van de ATI-Tool gewoon door (had hem meer dan een half uur laten lopen), tevens draait hij de 3DMark benchmark goed.
Ik had vorige week nieuwe HDD's besteld bij Empc om volledig uit te sluiten dat mijn problemen softwarematig zijn, ik had nog altijd antieke IDE WD800BB's in mijn systeem, dus dacht ik mooi 2 vliegen in 1 klap te slaan. Ik had een WD Raptor WD1500ADFD en Seagate Barracuda 7200.11 ST3500320AS gekocht. Nou had ik de Barracuda alvast aangesloten toen de oude WD800BB's er nog in zaten, zodat ik al mijn data kon overzetten op die drive. Dit ging zonder problemen.
Maar toen ik de oude HDD's daarna uit mijn case haalde en de Raptor en Barracuda inbouwde (Raptor op SATA slot 1 en Barracuda op SATA slot 2) en vervolgens Windows XP Pro 32bit wilde gaan installeren liep hij telkens vast bij het formatteren van de Raptor. Ik heb het 's nachts eens laten doorlopen maar na 5 uur stond hij nog altijd op 42% en een uur later nog altijd op 42%, dit kan toch niet de bedoeling zijn bij een 150GB HDD.
Moet ik nou concluderen dat ik een defecte Raptor heb ontvangen of is hier meer aan de hand?

Voor referentie het topic betreffende mijn defecte GPU: Broken GPU?

EDIT: Ik heb de Raptor zowel op 4-pins Legacy power connector als SATA power connector geprobeerd, dit maakte geen verschil.

[ Voor 3% gewijzigd door Slashlick op 13-04-2008 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem sowieso eens een kijkje in Hangen en Opstartproblemen troubleshooter. Blijkbaar is er een onderdeel brak dat deze problemen veroorzaakt. Begin eens met het testen van je geheugen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Probeer de onderdelen voor zover als het gaat eens in een andere PC. Misschien is het je moederbord wel dat stuk is.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashlick
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-11-2022
Genomen actie:
- Voeding ontlasten door overbodige onderdelen te ontkoppelen maakt geen verschil.
- Memtest86 v3.4a vind geen fouten in het geheugen, tevens getest door de modules om te wisselen en het systeem met maar 1 module te laten draaien.
- BIOS reset via moederbord maakt geen verschil.

Overige feitjes:
- Vorige week had ik het moederbord eens nagekeken en helemaal ontkoppeld. Daarna toen ik hem weer had ingebouwd kreeg ik de melding toen ik de eerste keer opstartte CMOS reset en CPU fan speed te laag. Toen had ik de CPU koeler handmatig op 100% (1776 rpm) gezet via de ingebouwde FAN MATE van de Zalman CNPS-7700 ALCU. De keer erna toen ik opstartte kreeg ik wederom de melding CMOS reset, toen had ik op doorgaan gedrukt. Daarna had ik die melding niet meer gehad.
- Ik heb vandaag toch maar weer mijn oude HDD (WD800BB) met de windows partitie aangesloten, maar nou is de opstarttijd nog verder ingezakt en zelfs de downloadsnelheid is ingezakt tot onder de 30kB/s (Ter verduidelijking ik gebruik de onboard LAN controller van NVidia).