• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-05 17:43
Zucht. Het begon ermee dat mijn LCD TV opeens niet meer werktte via mijn PC. Ik heb een 8800GTS met 2 DVI aansluitingen. 1 gaat naar mijn monitor (samsung syncmaster) ander ging via DVI-HDMI naar mijn LCD TV (LG). Dit heeft voor lange tijd gewerkt, maar opeens dus niet meer.

Zie dit topic (LCD TV op pc werkt opeens niet meer)

Maar nu is het nog erger geworden. Ik heb namelijk met mijn normale monitor geprobeerd via de 2e DVI output op de videokaart. Toen kreeg ik groen beeld in het boot scherm, eenmaal in windows viel het beeld uit. Na een tijdje kwam het terug met hele vreemde resoluties. Toen heb ik het weer uitgezet en weer in 1e DVI port gedaan, maar dat werkt niet meer en nu werkt de 2e ook niet meer.

Ik krijg nu dus geen beeld meer, ook bij het booten al niet. Terwijl mijn monitor en TV allebei werken (getest via ander PC). Ik heb de VGA daarna ook nog losgehaald en gekeken of daar iets mis mee was, maar leek allemaal normaal. Was wel wat warm, maar dat hoort zo hoorde ik. Heeft ook heel lang gewerkt en nooit problemen mee gehad.

Wat kan dit nou weer zijn 8)7

Facts don't care about your feelings

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Je kaart kan defect zijn. Enige manier om dit te testen is om jouw kaart in een andere PC te proberen, of een andere kaart in jouw PC.

• YoshiBignose
Zomaar? Ik heb uurtje geleden nog lopen gamen. Ik denk dat ik het idd wel moet testen, maar heb hier niet even snel een andere pc staan met pci-e :'(

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:08

Haan

dotnetter

YoshiBignose schreef op zondag 13 april 2008 @ 17:46:
Zomaar? Ik heb uurtje geleden nog lopen gamen. Ik denk dat ik het idd wel moet testen, maar heb hier niet even snel een andere pc staan met pci-e :'(
Niet zomaar dus, je zegt zelf al dat het eerst begon bij een van je DVI uitgangen, toen ook bij de tweede.

Maar inderdaad, je zal dit alleen kunnen checken door een andere videokaart in jouw systeem/ jouw kaart in een ander systeem te stoppen.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• SoulShot
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-05 07:10
Ja volgens mij ook gewoon defect, gezien de release date van de 8800Gts hoop ik dat je nog garantie hebt?

• YoshiBignose
Ok, ik ga het wel testen bij een andere PC dan, als dat idd de enige optie is. Videokaart is pas paar maanden oud dus als hij echt kapot is ja dan heb ik nog garantie.

[ Voor 36% gewijzigd door YoshiBignose op 13-04-2008 17:53 ]

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Heb je al geprobeerd de kaart uit het slot te halen en er weer terug in te stoppen?
het kan zijn dat door het schermenaansluitingen wisselen je kaart iets uit het PCI-slot is losgekomen, ondanks het clipje om hem tegen te houden.

En als je een Sli / CF mobo hebt (iig 1 met een 2e PCI-E slot) kan je daar je kaart ook even in proberen.

En draaide de koeling op je kaart wel tijdens het gamen, anders heb je hem tijdens het gamen gemold (je geheugen op je kaart iig)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• YoshiBignose
Yep. Heb hem eruit gehaald en weer terug erin gedaan. Heb maar 1 pci-e slot. Cooler draait gewoon.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

dan is nu nog de enige manier om er achter te komen of hij nog werkt em in een andere computer te testen. Succes er mee!

maar ik vroeg of de fan tijdens het gamen draaide, de temps die je dan haalt zijn hoger dan aan het begin van de bootsequence!

• YoshiBignose
Argh. Heb hem getest in andere pc en wat bleek: de cooler draaide idd niet meer 8)7 . Ik zou toch zweren dat ik die heb zien draaien, maar tussentijds niet meer naar gekeken. Als de pc aan gaat, dan zie je ff een schokje bij de cooler en daarna stopt hij met draaien. Kan dus zijn dat hij daardoor heel warm is geworden en kapot is gegaan :/

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

ik denk wel dat je graka stuk is door het niet draaien van je fan, heel even kan wel (niet tijdens gamesessie) maar voor een langere tijd niet!

je zei dat je groen beeld in het boot scherm had, dat duidt op kapot grafisch geheugen.
als je grafische kaart nog binnen de garantie valt er mee teruggaan naar de winkel waar je hem gekocht hebt, of een RMA aanvragen bij de internetwinkel waar je hem gekocht hebt.

Volgende keer eerst controleren/proberen wat er voorgesteld wordt en dan pas antwoorden ;)

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:16

Sebazzz

3dp

Die dingen hebben als het goed temperatuurbeveiliging. Hij throttled als hij te warm wordt, en valt helemaal uit als hij dan nog warmer wordt. Ik geloof trouwens dat dit alleen maar voor de GPU werkt, en niet voor het geheugen dus...

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• YoshiBignose
Vind het wel vreemd hoor. Heb ook niks gehoord ofzo, geen rare dingen op het beeld. Alleen dus toen ik verwisselde van DVI dat hij groen werd, maar dat was alleen in de 2e DVI port.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

dan klopt het dus dat z'n kaart 'dood' is: hij gaf in de TS aan:
Toen kreeg ik groen beeld in het boot scherm, eenmaal in windows viel het beeld uit.
wat dus betekend dat hij te warm werd, en als je GPU warm is, warmt de bodemplaat van je koeler op die keurig je geheugen mee 'frituurt' waardoor je grafische kaart de geest geeft.

Pagina: 1