Na 4 jaar gebruik te hebben gemaakt van een Creative 5.1 setje (toendertijd voor 60,- gekocht bij onze Germaanse buren) is het tijd voor een nieuwe apparaatje dat mijn kamer voorziet van herrie. Sinds een jaar geleden gebruik ik uitsluitend de woofer en de twee voorste speakers omdat ik A] een laptop heb die alleen maar digitaal 5.1 ondersteunt, en B] ik geen DVD's meer kijk op de laptop en de speakers 90% van de tijd gebruik voor het afspelen van muziek (lees MP3). Nu weet ik niet goed te doen.. Ik zoek een goede 2.0 of 2.1 set om simpelweg met een jacket aan te sluiten op de audio (hoofdtelefoon) uitgang van mijn laptop.
- Waarom zou ik een 2.0 set nemen? Waarom zou ik een 2.1 set nemen? Wat is het verschil in de praktijk?
- Wat doet een 2.1 set met een 2.0 stereo geluidsbron?
- Wat klinkt beter/mooier/hoger van kwaliteit?
- Op welke specificaties van de speakerset moet ik letten?
- Welke set raad jij mij aan?
- Ik heb al gelezen dat veel mensen adviseren om een versterker op de kop te tikken met 2 losse stereo boxen, dit wil ik liever niet i.v.m. plaats en ik heb momenteel al een shitload aan apparatuur en bedrading.
- Ik ben bereid tot 80,- uit te geven, misschien 90,- als dat verschil van 10,- écht een heel groot verschil gaat maken.