problemen internetverbinding & netwerk

Pagina: 1
Acties:

• skaljee
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-07-2024
Sinds begin december heb ik een nieuwe pc, draaiende onder Vista (home premium 32). Vanaf het begin heb ik (kleine) problemen gehad met mijn internetverbinding (bekabeld)
De laatste maand zijn de problemen toegenomen. Nu is het echter zo erg, dat regelmatig mijn netwerkverbinding naar het internet toe regelmatig zonder pardon uitvalt en vervolgens helemaal. De volgende keer werkt het dan tijdelijk weer even goed, valt weer weg en vervolgens weer helemaal. Mijn downloadsnelheid is stabiel, upload regelmatig zeer laag tot praktisch weg waardoor sites niet of zeer traag laden.
Ik heb al van alles geprobeerd, nieuwe netwerkdriver geinstalleerd, firmware van router geupdate, antivirus (tijdelijk uitgeschakeld), de provider ingeschakeld, netlijn laten resetten, router meerdere malen gereset (ook volledig). Andere pc's op de router (draaiende onder XP) gaan zonder problemen, zowel bekabeld als wireless, Dell ingeschakeld, de fabrikant van de router om hulp gevraagd; het probleem blijft.
Iemand van jullie een idee wat het zou kunnen zijn?

Gr. Sheila

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
zoals jij aangeeft zit het probleem dus in de pc.
Is de netwerk kaart wel in orde heb je het ook als je 2 pc's verbind met een crosscable?
Heb je al geprobeerd de kabel te vervangen.

• skaljee
Bedankt voor je reactie.
Heb inmiddels (weer) telefonisch contact gehad met Dell; moederbord / netwerkkaart blijkt defect. Wordt binnen 5 werkdagen vervangen door een monteur.
Pffff, pak van mijn hart!
Weet jij of ik een backup moet maken van alle bestanden?

gr. Sheila

Verwijderd

Hij vervangt je moederbord en je harde schijf laat ie lekker zitten. Je hoeft dus niet perse een back-up te maken. Als hij er een ander moederbord in stopt kan het zijn dat de drivers anders zijn en dat XP over ze nek gaat. Maar ik ga er van uit dat hij gewoon met dezelfde moederbord aankomt.

• skaljee
Oké, thanks.
Krijg exact hetzelfde moederbord.
De diagnose is overigens telefonisch gesteld, nadat e.e.a. was doorgenomen. Begin een beetje huiverig te worden dat het wellicht toch iets anders is, of zijn deze symptomen wel herkenbaar bij een defect moederbord?

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Het klink mij meer als een brakke driver/probleem met windows. Zo heb ik zelf ook een heel vaag probleem met Vista waarbij nieuwe sessies niet meer opgebouwd kunnen worden. Pas als ik reboot werkt alles weer.

• skaljee
Reboot; alleen opstarten in de veilige modus, of doe je dan nog iets speciaals om het probleem (tijdelijk) te verhelpen?

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

gewoon reboot. Het hangt er vanaf hoe fanatiek ik heb zitten downloaden en dergelijke. Na een aantal tcp sessies bouwt hij geen nieuwe meer op.

• skaljee
Thnx

• skaljee
Het verhaal is weer helemaal anders.
Inmiddels is eergisteren het moederbord vervangen, maar het probleem bleef.
De monteur adivseerde een volledig nieuwe installatie (niet terug naar fabrieksinstellingen, maar gewoon helemaal opnieuw installeren, zonder DELL-software etc.), drivers opnieuw geïnstalleerd, maar het euvel bleef.
Gisteravond de pc draadloos aangesloten; mijn download- en uploadsnelheid is ongeveer net zo sterk als bij een bekabelde verbinding.
Nog steeds is er echter af een toe een time out bij verbinding als ik ping naar de router en gaat het niet geheel vlekkeloos, maar in elk geval gaat het nu aanzienlijk beter.
Nu rijst wederom de vraag; herkent iemand deze problemen??

Verwijderd

daardloos zou kunnen zijn dat het signaal verstoord wordt...
Wat voor type router en modem heb je...als je dat verteld kan er bij meerdere mensen een belletje gaan rinkelen...
bedraad zou het kunnen zijndat er tog een knik in de kabel zat...(of ook getest met andere kabel
?)

meestal ontstaat dit probleem door een brakke driver...

• skaljee
Modem: Alcatel Speed Touch
Router: Zyxel 2602-HW 61c

Ik heb meerdere netwerkkabels geprobeerd vanaf de pc naar de router, ook in diverse poorten. Haalt niets uit.

Brakke driver? Hoe kan ik dit oplossen?

• skaljee
Ben zelf gaan zoeken op het internet en zie dat er meerdere zijn met dit probleem.

Op http://ubuntuforums.org/s...ighlight=530+network+card lijkt de oplossing te staan.
Kan iemand mij helpen om deze punten samen te doorlopen?

groet, Sheila

• software
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-01 18:07
Ubuntu (Linux) is een ander Operating System. Je moet een oplossing zoeken voor Vista.
De oplossing geldt alleen voor Ubuntu

• skaljee
Iemand een idee waar ik nog meer kan zoeken?

Het betreft de netwerkkaart: "Intel(R) 82562V-2 10/100 Network connection"

groet, Sheila

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Het lijkt gewoon een niet bekende bug te zijn. Je kan proberen een tijdje te werken met een linux live cd. Je kan dan in ieder geval foute hardware uitsluiten.

• skaljee
Zou dit nog een oplossing kunnen zijn?
Geplukt van http://forum.insanelymac....ion/index.php/t48404.html

It's a long shot, but try this - this is for your LAN issue, by the way:

1a) Download and unpack AppleBCM5751Ethernet.kext.zip: http://www.mediafire.com/?8mzmtqmynjz
1b) Remove the Ethernet cable attached to your computer if it is attached.
2) Copy AppleBCM5751Ethernet.kext to your /System/Library/Extensions/ folder.
3) Open up Terminal and type the following commands in:

sudo -s

After pressing Enter/Return, proceed to type in your password.
After that, set permissions by typing the following. Remember, these are two separate commands here.

chown -R root:wheel /System/Library/Extensions/
chmod -R 755 /System/Library/Extensions/AppleBCM5751Ethernet.kext

7) Exit Terminal and any other programs you may have open.
8) Reboot normally.
9) After reboot, go to System Preferences, then Network.
10) Go to Show and select "Built-in Ethernet" from the click-menu.
11) Set up all of your settings. If you don't know what they are, just leave everything alone.
12) Click the "Ethernet" tab.
13) Go to Configure and select "Manually (Advanced)" from the click-menu.
14) Go to Speed and select "100baseTX" from the click-menu.
15) Go to Duplex and select "full-duplex, flow-control" from the click-menu.
16) Make sure the Maximum Packet Size (MTU) is set to it's default; Standard (1500), unless you're using DSL, in which case you know what changes to make, I hope.
17) Apply changes and exit Network.
18) Plug-in your Ethernet cable again. Go back into System Preferences and Network to make sure the light is green, not red. You may have to wait a few seconds for this to occur.
19) After you've confirmed you can connect to the Internet properly, I recommend another reboot to make sure everything is saved properly.
20) Enjoy! You're ready to go.

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
als jij Mac op je systeem draait wel :)

[ Voor 7% gewijzigd door LuckY op 20-04-2008 21:43 ]

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

dit is niet voor vista klinkt als iets voor een Apple. Ik ben bang dat je wel erg weinig kennis hebt om dit zelf goed te kunnen onderzoeken.

• skaljee
Inderdaad reikt mijn kennis niet zo ver als bij jullie; vandaar ook de vraagstellingen in de hoop dat ik verder op weg kan worden geholpen...

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Draai jij P2P programma's die gebaseerd zijn op Torrents? Het lijkt mij absoluut geen hardwareprobleem, maar iets dat je TCP/IP stack over zn nek doet laten gaan.

• Hardware Junk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:07
Brak internet had ik ook eerder last van bij ouders. Router bleek dood. Bleek ook dat door de DHCP IP's dubbel werden uitgegeven. Mijn PC bleek hetzelfde IP te krijgen als die van mijn vader, mijn laptop hetzelfde IP als de PC van mijn zusje. Er achter gekomen dat na een paar jaar Alcatel Speetouch zooi zulke kuren vertoond, en de tijd er is om hem te vervangen.

Nu verhuist wordt ik getracteerd op een upload van 1/10 van het aangebonene. Echter kijk ik in de router wordt ook daadwerkelijk een extreem veel lagere upload ingesteld door de provider. Uiteraard ook even kijken of dit overeenkomt met je PC. Is je upload maar 10KB/s, en staat je modem door de provider ingesteld op 12KB/s mara betaal je voor 128KB, ligt het uiteraard ook niet aan je PC.

edit:

Ik heb afgelopen jaar 4 verschillende PC's gehad, en met allen hetzelfde probleem.

[ Voor 6% gewijzigd door Hardware Junk op 20-04-2008 23:51 ]

2240 Wp oost + 3300 Wp west + 2KWh accu + 1800 Wp zuid

Verwijderd

misschien is de lease op je router wel kort ingesteld of dat ie geknepen wordt in je router .. het kan allemaal :P . test is om hem direct op het modem aan te sluiten zonder router / switch er tussen .

• skaljee
Nee, draai geen P2P-programma's (tenzij GrabIt hieronder valt?)

Ik twijfel nu overal aan. Op zolder staat nog niet zo lang een pc die steeds aangeeft dat hij een ip adres conflict heeft met een andere pc op het netwerk. Het vreemde is echter dat alle pc's automatisch een ip-adres krijgen toegewezen.
Ik heb op de Zyxel router een range extender aangesloten. Zou dit dan het probleem kunnen zijn en moeten we ons hier misschien verder op toespitsen?

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:41

allure

Titaan fase 2/3

Het lijkt erop dat je nu 2 DHCP-servers in je netwerk hebt, daar moet je er 1 van uitschakelen.
Het meest voor de hand liggend is dat de DHCP op de router aan blijft.

[ Voor 7% gewijzigd door allure op 21-04-2008 21:51 ]

• skaljee
Oké, hoe schakel ik die op mijn netwerk dan uit?
Zie wel dat de 3 pc's andere ip adressen van elkaar hebben, maar die melding verschijnt toch (op de pc die op zolder staat)

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:41

allure

Titaan fase 2/3

hebben ze altijd verschillende adressen of zo af en toe niet?

Welke type`s apparaten hangen er in je netwerk?

• skaljee
Nee, het verschilt af en toe.

Bedoel je met types apparaten de pc's of de randapparatuur?
Heb nog geen printer aangesloten na de herinstallatie. Gebruik een router van Zyxel 2602 HW 61, daarnaast nog een range extender om het signaal boven te versterken (maar krijg daar op de een of andere manier nu geen verbinding mee... ook merkwaardig).

• skaljee
Inmiddels weer wat wijzer: mijn netwerkkaart stond op automatisch onderhandelen ingesteld; dit heb ik gewijzigd in 10 mbps half duplex. Mijn downloadsnelheid ligt nu rond de 5000 kbps, upload 950 kbps. Normaal gesproken haal ik bijna 12.000 kbps, upload 950 kbps, dus de vraag blijft waarom automatisch onderhandelen niet werkt. Iemand een idee waaraan dit zou kunnen liggen?

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Automatisch onderhandelen zou goed moeten gaan. SOwieso is 10mb half duplex op een 12 mbit verbinding nogal zonde. Je kan eens proberen om je netwerkkaart op 100 half te zetten.

• skaljee
Zojuist geprobeerd op 100 mbps half duplex; sites laden gelijk weer trager of webpagina's worden niet goed weergegeven.
download 11717 mbps
upload doet-ie niets
ping 62 ms.

En wederom ineens en zonder aanleiding een rood kruis vanaf netwerk naar internetverbinding (en ineens herstelt hij zichzelf weer).

Automatisch onderhandelen hetzelfde probleem. Eigenlijk werkt-ie alleen stabiel bij 100 mbps half duplex.

Las ook nog een draadje elders: 100 Mbit Full Duplex een mythe?
(stukje naar onder scrollen). Zou dit met elkaar te maken kunnen hebben?

Ligt dit probleem in de netwerkkaart, router of bij de provider?

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik denk dat de volgende stap gewoon is een ander netwerkkaartje te proberen. Het lijtk wel gewoon of de netwerkkaart op je mobo gewoon niet samen wil werken met je router.
Gelukkig kosten netwerkkaartjes niks meer en een beetje relaxte computertoko neemt hem gewoon terug mocht net niet werken. Gewoon even vragen voordat je er een aanschaft. Eentje van 20 euro zou al moeten voldoen.
Pagina: 1