Toon posts:

HD3870X2 valt zo maar uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb nu sins 2 dagen me Radeon HD3870X2.

Maar alleen als ik een game ga spelen dan valt die soms in 1x uit en start me pc opnieuw op. Toen dacht ik misschien word die te warm dus ik had het getest met everest. Maar bleef gewoon normalen temp. Heb ook al naar drivers gekeken maar volgens de ati website heb ik de meest recenten.

Maar zal voor de rest niet weten wat het kan zijn...

Hier even me pc spec:
Intel dual core 1,8
Mobo: MSI P35 Neo
Geheugen: 2 gb
Voeding: 400 watt
Videokaart: Radeon HD3870X2

Mvg, Paul

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Dit is vaak de voeding en aangezien je een 400W hebt is de kans groot dat het ook hier zo is. Zeker als je een 400W voeding hebt van een niet zo goed merk is het snel te weinig. Maar zelfs van een goed merk kan het te weinig zijn omdat die GPU nogal veel nodig heeft.

Ik ben er behoorlijk zeker van dat het probleem hier de voeding is.

[ Voor 56% gewijzigd door PilatuS op 12-04-2008 19:48 ]

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 19:18
Wat voor Merk voeding heb jij in de machine zitten?

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Deze kaart kan 334 watt verbuiken.... Je 400w voeding gaat dit niet trekken.

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:51

HugoBoss1985

Xenotech

Ik sluit me aan bij de rest, vergeet het maar met die voeding.

Daar ligt je probleem dus.

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-02 20:30
Duidelijk de voeding. De 3870X2 verbruikt zo 200 Watt. Zelfs als je en goed merk hebt trekt je voeding dit absoluut niet. Ik zou een leuke Zalman ZM600-HP oid nemen.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
KillerAce_NL schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 19:49:
Waar haal je dat vandaan? :? Volgens mij is de maximale consumptie nog niet eens de helft. Zie bijvoorbeeld de T.net review en andere bronnen op het wereldwijde web.
Desondanks kom je met een vrij stevig systeem toch wel redelijk snel aan de 400W dus is de voeding wel een verdachte ja.

[ Voor 12% gewijzigd door RoD op 12-04-2008 19:53 ]

Verwijderd

KillerAce_NL schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 19:49:
Ik weet niet waar je dat weg hebt dat de kaart 334 Watt gaat verbruiken maar dat verbruik lijkt me eerder voor een hele PC. ;)
De Radeon 3870X2 verbruikt ongeveer 160 Watt bij volledige belasting.

@TS ook ik verdenk trouwens de voeding en als je een hakkietakkie merk voeding hebt kun je hier helemaal wel vanuit gaan dat deze het niet trekt. ;)

• PilatuS
  • Niet online
Dat je in met Windows werken geen problemen hebt geeft ook een beetje aan dat het de voeding is. Zodra jij gaat gamen heeft die kaart pas veel stoom nodig en dat kan je voeding niet lange tijd leveren. Dan trekt je voeding het gewoon niet meer en gaat je PC rebooten.

Er zit idd ook nogal een verschil in een 400W Corsair of Zalman of een 400W Q-tec of Sweex. Het merk van je voeding is hier dus ook erg belangrijk. Afgezien van het merk is 400W krap voor zo'n dikke videokaart en de rest van je PC.

Je zou het kunnen testen zonder eerst een nieuwe voeding te moeten kopen met een andere videokaart. Als je PC goed loopt met zeg een X800 van ATI geeft het wel aan dat je voeding voor de 3870X2 niet voldoende is. Of het probleem zou bij de kaart zelf moeten liggen.

[ Voor 51% gewijzigd door PilatuS op 12-04-2008 19:57 ]

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Verwijderd schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 19:53:
[...]

Ik weet niet waar je dat weg hebt dat de kaart 334 Watt gaat verbruiken maar dat verbruik lijkt me eerder voor een hele PC. ;)
De Radeon 3870X2 verbruikt ongeveer 160 Watt bij volledige belasting.

@TS ook ik verdenk trouwens de voeding en als je een hakkietakkie merk voeding hebt kun je hier helemaal wel vanuit gaan dat deze het niet trekt. ;)
IDd, sorry vekeerd gelezen, ik had ff wat linkjes gegoogled. Ik zie in diverse tests dat de load al 200+ watt meer is stressed als idle. Dus wel en heftig verbruik. Zelfs een kwaliteitsvoeding van 400w gaat dat niet trekken op de 12v, als de rest van het systeem ook nog moet.

• PilatuS
  • Niet online
Ik zie in diverse tests dat de load al 200+ watt meer is stressed als idle.
Dat is dan waarschijnlijk voor de hele PC en niet alleen de GPU.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Nee hoor, op diverse sites zie ik power consumtion verschillen van 150+ tot 200+ wat tussen idle en full 3d load.
Deze b.v. Afbeeldingslocatie: http://common.ziffdavisinternet.com/util_get_image/20/0,1425,i=202092,00.gif
Tuurlijjk is dat van het hele systeem, maar dat geeft dus wel aan wat je voeding moet gaan trekken.

Verwijderd

Topicstarter
Ok dank jullie wel voor al jullie reacties en zo snel was namelijk ff eten:P ik heb een cooler master voeding en als dit het probleem is wat ik dan ook denk hoeveel watt moet ik dan nemen wil die het gewoon goed doen?

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ik denk een goede 550w.

Verwijderd

550 Watt is zwaar overdreven misschien kan je voeding het wel aan. Het ligt er nogal aan welke voeding je hebt en hoeveel ampere deze kan leveren op de 12 voltlijn.
Zie hiervoor Welke voeding heb ik nodig? Deel 19 :)
En je kunt natuurlijk de voltages na meten vooral die van de 12 volt is heel belangrijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2008 21:06 ]

Pagina: 1