Toon posts:

[iPhone en iPod touch] Video's converteren met subs

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik vraag me al een tijdje af hoe ik eenvoudig een xvid (filmpje of serie) kan omzetten naar een iPhone formaat met volgende voorwaarden:

1. de schaal moet behouden blijven, dus eventueel zwarte balkjes automatisch bijgezet worden

2. iPhone resolutie moet te selecteren zijn (groter zou plaatsverspilling zijn, kleiner zorgt voor te slechte kwaliteit

3. Ik zou graag srt bestanden inbakken in het bestand. Tenzij er een andere mogelijkheid bestaat om ondertitels te selecteren met een mp4 natuurlijk. Voor (1) en (2) heb ik al software gevonden, maar om ook de ondertitels toe te voegen heb ik me al ziek gezocht

Hopelijk heeft één van jullie een oplossing

thx!

edit: typo in titel, moet natuurlijk converteren zijn, maar is niet te veranderen...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2008 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:11

Maximus

There is no substitute

VisualHub kan dit allemaal. Je kunt daar de reso zelf aangeven en de subs laden vanaf de DVD die worden dan gescaled in de movie gezet. Formaat wordt mp4 die hij automatisch toevoegd aan iTunes.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijmen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-10 13:44
Overigens zijn zwarte balken niet nodig. Beter zelfs om het niet te doen, dan kun je tijdens het kijken kiezen wat je wilt – balken of zoomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Je kunt het ook met RoadMovie doen.

http://www.bitfield.se/roadmovie/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maximus schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 15:08:
VisualHub kan dit allemaal. Je kunt daar de reso zelf aangeven en de subs laden vanaf de DVD die worden dan gescaled in de movie gezet. Formaat wordt mp4 die hij automatisch toevoegd aan iTunes.

edit: zie juist dat dit ook voor mac OS is. Jammer
Kun je in VisualHub ook gewoon xvid bestanden + srt subs laden?Of enkel een dvd omzetten? Want zo'n programmas heb ik al vaker gevonden (dvd->mp4)
Sijmen schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 15:10:
Overigens zijn zwarte balken niet nodig. Beter zelfs om het niet te doen, dan kun je tijdens het kijken kiezen wat je wilt – balken of zoomen.
Kun je dat selecteren op de iPhone? Maar als ik als resolutie 320x480 kies, dan gaat mijn beeld toch vervormd worden. En ik wil sowieso niet de originele resolutie, omdat dan de files te groot worden...
zoiets zoek ik, maar dan voor Windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog idees voor windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

ik zoek ook iets voor windows.

Voor mij hoeft alleen divx -> mp4 + subs

Multimonitor is relax :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ondertitels inbakken kun je bijvoorbeeld met VirtualDub. Helaas kun je daarin alleen saven als .avi. Transcoden naar .mp4 kan echter wel met een ander programma, zoals SUPER.
Een guide kun je hier vinden: Video coderen voor je PMD: Tips en trucs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

ok, thanks. Dat iLove is echt PERFECT

Multimonitor is relax :P

Pagina: 1