Er zijn al vele topics waar wat gesproken word over het versnellen van je HD materiaal doormiddel van je graka. Nu heb ik van alles geprobeerd en gedaan maar ik denk dat ik de bomen door het bos niet meer kan zien. Vandaar dat ik jullie hulp nodig heb.
Voor dat we van start gaan hier wat ik al geprobeerd heb:
Google = te veel om op te noemen
tweakers= een heleboel dingen waaronder MPC, Power dvd
Yahoo= niks relevants
Bij mij werkt zonder verder instellingen power DVD niet aangezien die vertikt het bestand af te spelen. MPC aangezien die het te zwaar er mee heeft en dus waarschijnlijk de CPu het laat opknappen wat dus neit lukt. VLC trekt het helemaal niet.
Wat ik nu graag wil weten is hoe ik me graka (in dit geval HD3870) al het werk kan laten doen voor me HD films want mijn AMD 3500+ red het dus niet meer, zeker niet wanneer het om 1080P gaat.
Ik heb dus bijvoorbeeld een film Sincity in 1080P met x264 in mkv vorm.
Nou lees ik de ene keer dat mkv's niet kunnen worden versneld de andere keer wel ik weet nu niet meer hoe of wat.
Mijn vraag is dus nu Heb ik bepaalde codecs nodig zo ja welke?
Welke programma heb ik nodig met welke instellingen?
Welk bestanden kan ik afspelen en hoe herken ik ze?
Welke bestanden kan ik niet VERSNELD afspelen?
(mijn specs A8N-E AMD 64 3500+ 2GB intern HD3870 alles draaiend op vista)
Voor dat we van start gaan hier wat ik al geprobeerd heb:
Google = te veel om op te noemen
tweakers= een heleboel dingen waaronder MPC, Power dvd
Yahoo= niks relevants
Bij mij werkt zonder verder instellingen power DVD niet aangezien die vertikt het bestand af te spelen. MPC aangezien die het te zwaar er mee heeft en dus waarschijnlijk de CPu het laat opknappen wat dus neit lukt. VLC trekt het helemaal niet.
Wat ik nu graag wil weten is hoe ik me graka (in dit geval HD3870) al het werk kan laten doen voor me HD films want mijn AMD 3500+ red het dus niet meer, zeker niet wanneer het om 1080P gaat.
Ik heb dus bijvoorbeeld een film Sincity in 1080P met x264 in mkv vorm.
Nou lees ik de ene keer dat mkv's niet kunnen worden versneld de andere keer wel ik weet nu niet meer hoe of wat.
Mijn vraag is dus nu Heb ik bepaalde codecs nodig zo ja welke?
Welke programma heb ik nodig met welke instellingen?
Welk bestanden kan ik afspelen en hoe herken ik ze?
Welke bestanden kan ik niet VERSNELD afspelen?
(mijn specs A8N-E AMD 64 3500+ 2GB intern HD3870 alles draaiend op vista)