Toon posts:

[W2K/XP] Quick Launch redirecten of uitschakelen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik via het registry de quicklaunch map redirecten naar een map op de server ?

Ik heb me hier suf naar gezocht en ik kan hier geen oplossing voor vinden. Ik kan het start menu,mijn documenten enz redirecten maar over de quick launchbar is niks terug te vinden.

Na de hoop opgegeven te hebben ben ik op zoek gegaan naar een registry key voor het uitschakelen van de quicklaunchbar. Maar hier kan ik ook nergens wat over terugvinden.

Heeft iemand een idee ?

Afbeeldingslocatie: http://www.clooser.nl/download/quicklaunch.jpg

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Die registy key om QL uit of in te schakelen is wel te vinden ergens in de [XP] Unattended CD Project deel 4 delen.

Of je gaat [google=enable disable quicklaunch regtweak XP]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Volgens de topictitel weer niet, maar dat maakt niet zoveel uit tenslotte - het gaat erom dat dit ook best wel te vinden is :)

Redirecten zal wat lastig zijn omdat het ten eerste geen standaard ShellFolder is die altijd beschikbaar is (anders kan je 'm ook niet uitzetten).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 15:21:
Die registy key om QL uit of in te schakelen is wel te vinden ergens in de [XP] Unattended CD Project deel 4 delen.

Of je gaat [google=enable disable quicklaunch regtweak XP]
In dit topic is alleen een reg tweak te vinden voor het enabelen.
alt-92 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 15:31:
Volgens de topictitel weer niet, maar dat maakt niet zoveel uit tenslotte - het gaat erom dat dit ook best wel te vinden is :)

Redirecten zal wat lastig zijn omdat het ten eerste geen standaard ShellFolder is die altijd beschikbaar is (anders kan je 'm ook niet uitzetten).
Jij zegt dus dat dit wel te vinden is, dan daag ik je bij deze uit. Voor het enablen is wel vanalles te vinden, maar een werkende reg tweak voor het disablen is niet te vinden. Er zijn wel enkele reg tweaks waar ze van zeggen dat je het daar mee kun disabelen, maar die bij nader onderzoek iets anders doen.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2008 16:55 ]

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

wat is nou de bedoeling, dat je de QL uitschakeld, of dat hij geredirect wordt naar een andere map op een server. Uitschakelen gaat door het vinkje te verwijderen in het scherm wat je in de startpost geplaatst hebt!

{update}
En waarom doe je zo moeilijk met de quicklaunch!!

Je kan gewoon een map maken ergens op je HDD, dan klik je met de rechtermuisknop op je taakbalk, ga je naar 'Werkbalken', 'Nieuwe werkbalk...' en dan zoek je op waar de map staat met de snelkoppelingen naar de programma's die je wilt hebben en dan haal je het vinkje bij de eigenschappen van de werkbalk bij 'Titels weergeven' weg, en klaar (even naar de taakbalk slepen en iedereen blij)

[ Voor 51% gewijzigd door Wiethoofd op 11-04-2008 17:20 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wiethoofd schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 17:08:
wat is nou de bedoeling, dat je de QL uitschakeld, of dat hij geredirect wordt naar een andere map op een server. Uitschakelen gaat door het vinkje te verwijderen in het scherm wat je in de startpost geplaatst hebt!
Jup, dat is als eindgebruiker.

En nu graag in een managed omgeving via Group Policy ? :)

Volgens mij kun je het op twee manieren oplossen, maar dat zou je dan even moeten testen.
Allereest blokkeer je met "Do not allow changes to taskbar" (ongeveer, heb even geen gpmc bij de hand) dat je uberhaupt instellingen zoals QL en andere werkbalken kan enablen.

daarnaast zou je de QL folder ook leeg kunnen mikken in het logonscript en daarna de registry entries waar de QL data staat met een
- [HKCU\Hiero\Ergens\]
er uit kunnen slopen.

Pagina: 1