[CSL]Laptop Buy Guide?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:51
Er komen nog dagelijks probleemgevallen voorbij in de CSL en toen dacht ik dat het misschien een goed idee was om misschien:
  • Laptop buy guide samen te stellen (ala deze en deze
  • Topic te openen zoals in fotografie, Welke laptop moet ik nemen? (ala Help! Ik wil een dSLR topic)
Hierdoor heb je maar één centraal topic en krijg je minder 'probleem' topics die gemodereerd moeten worden.

Als er animo voor is, wil ik best helpen om een dergelijk topic/FAQ samen te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het probleem met een 'help ik wil een notebook!' topic is dat er zó veel keus is, dat het bijna onmogelijk is hier directe antwoorden op te geven (houd er rekening mee dat er talloze verschillende vragen komen). Je kunt volgens algemene richtlijnen wel iemand een notebook aanraden (een notebook met veel geheugen, Core 2 Duo CPU of iets in die trend), maar vaak zal de vrager toch liever een concreet merk en type willen weten. Voor de algemene adviezen is het eenvoudiger om een wat-moet-ik-kiezen guide op te gebruiken. De markt is dermate groot dat het bijna onmogelijk is van alle notebooks één er uit te pikken om een advies te geven.

Wat een stuk realistischer is in mijn ogen, is om zo'n topic te beperken tot een (kleinere) deelmarkt als de Ultra-mobile (lichtgewicht, kleine) notebooks.

Het probleem is niet dat op dit moment veel topics gemodereerd moeten worden. Er ontstaat wel een probleem wanneer je veel vragen in één topic stoppen, waardoor het snel onoverzichtelijk wordt en voor ons moderators juist de mod-baar-heid te niet doet.

[ Voor 8% gewijzigd door Laurent op 11-04-2008 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Laurent schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 19:42:

Het probleem is niet dat op dit moment veel topics gemodereerd moeten worden. Er ontstaat wel een probleem wanneer je veel vragen in één topic stoppen, waardoor het snel onoverzichtelijk wordt en voor ons moderators juist de mod-baar-heid te niet doet.
Zelfs in productspecifieke topics is men niet goed in staat eerst behoorlijk te zoeken en een eerste-zoekhit-vraag gewoon daar neerplempt. Ik houd mijn hart vast als er nog algemenere topics komen.

[ Voor 0% gewijzigd door PcDealer op 12-04-2008 17:05 . Reden: woord vergeten ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

PcDealer schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 16:07:
[...]

Zelfs in productspecifieke topics is men niet goed in staat eerst behoorlijk te zoeken en een eerste-zoekhit gewoon daar neerplempt. Ik houd mijn hart vast als er nog algemenere topics komen.
Idd, dan ben ik bang dat we weer terug gaan naar het niveau van een tijdje terug en dat was om te huilen. Imho is het helemaal niet erg als deze vragen niet op GoT gesteld kunnen worden, het is prima te doen dit soort dingen zelf uit te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:51
Uhuh, van zo'n topic hebben jullie inderdaad gelijk. Echter had ik ook wel de bedoeling om een deelmarkt aan te spreken. Om bijvoorbeeld de gebruiker een soort van guide te laten volgen om te laten zien in welke markt hij ongeveer kan kijken in bijvoorbeeld de PW. Persoonlijk hebben zulke guides mij wel altijd geholpen bij het kiezen van een nieuwe laptop, omdat ik zo het bos weer kon overzien, omdat ik wist in welke sectie van de markt ik wilde gaan zoeken.

Dat wilde ik eigenlijk ook specifiek aankaarten. Om hiernaar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Alex3305 schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 21:34:
Uhuh, van zo'n topic hebben jullie inderdaad gelijk. Echter had ik ook wel de bedoeling om een deelmarkt aan te spreken. Om bijvoorbeeld de gebruiker een soort van guide te laten volgen om te laten zien in welke markt hij ongeveer kan kijken in bijvoorbeeld de PW. Persoonlijk hebben zulke guides mij wel altijd geholpen bij het kiezen van een nieuwe laptop, omdat ik zo het bos weer kon overzien, omdat ik wist in welke sectie van de markt ik wilde gaan zoeken.

Dat wilde ik eigenlijk ook specifiek aankaarten. Om hiernaar te kijken.
Maar zo'n guide is er eigenlijk al, zie de Notebook FAQ. Hij staat niet zo duidelijk aangegeven (geen stuckie) en pas na klikken op een sublink in de CSL FAQ. Laten we alsjeblieft niet mensen aan het handje gaan houden, want dan trek je alleen maar de helpdeskusers aan. Die trouwens toch de FAQs meestal overslaan...

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1