Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:00
Ik dacht even slim te zijn, om alle bestanden op de Vista cd te kopieren naar mijn externe HDD, wat aan te passen (slipstreamen e.d.) en dan, vanaf die HDD, te booten en te installeren.

Ik kijk dus in mijn BIOS, ik zie daar mijn 1394 (firewire) schijf staan, die zet ik dus op 1.

Hij wil dus opstarten, maar ik krijg dan de melding Schijffout. Druk op een toets.

Kortom, moet ik nog wat aan de bootsectors veranderen, of gaat dit gewoon niet werken?
Opstarten vanaf usb-stick lukt wel (met syslinux.exe) maar dit nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:21
\[XP/Vista] Installeren viaUSB Stick

Je kan de door mij beschreven methode ook uitvoeren op een externe harde schijf. Of het ook met firewire werkt weet ik niet.

Suc6

[ Voor 48% gewijzigd door Mentox op 10-04-2008 19:23 ]

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:09
[XP] Windows op externe HDD toch mogelijk!

Je hebt er zelf nog in gereageerd, nu alweer vergeten :+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:21
Dat is Windows OP een extere hdd dit hier gaat het erom om Windows VANAF een externe hdd te installeren. Tevens gaat dat topic over XP en dit topic over Vista.

[ Voor 7% gewijzigd door Mentox op 13-04-2008 07:51 ]

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:05

_Arthur

blub

De handleiding:
Run CMD.EXE and type the following. Note: This set of commands assumes that the USB flash drive is addressed as "disk 1". you should double check that by doing a list of the disks (type "list disk") before cleaning it. If you have multiple hard drives, like an SDFlash drive or a Multibay drive, you could end up wiping your second drive using this command.
(This was a warning that Josh added to his post along with the following commands that I copied from him, so kudos to Josh)
diskpart
select disk 1
clean
create partition primary
select partition 1
active
format fs=fat32
assign
exit
En daarna:
Simply issue the following command to start copying all the content from the Windows Vista DVD to your newly formatted high speed flash drive.
xcopy d:\*.* /s/e/f e:\
Zie ook deze link: http://kurtsh.spaces.live...DA410C7F7E038D!1665.entry

(Voor USB Hardeschijven werkt dit precies hetzelfde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
zoals al gezegd, dit is OP een ect hdd, en ik wil VANAF een ext hdd (ben te lui om een DVD-RW te kopen)...

Ik wil mijn schijf niet formatteren want ik heb allemaal spul erop staan, dus ik dacht; in PartitionMagic zet ik die NTFS partitie op Active, en kopieer ik alle Vista-shit van de DVD naar de HDD. Dit resulteert in een Failure bij het opstarten. Ik ga het eens met USB proberen ipv 1394 om te kijken of dit wat uitmaakt.

edit: op USB wordt hij herkend :) maar ik krijg de melding NTDLR ontbreekt... Toch maar Fat32 gebruiken dus... Hopelijk kan ik hem converten want ik wil niet formatteren :)

[ Voor 11% gewijzigd door maarud op 13-04-2008 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
LOL

gewoon een iso'tje maken van de DVD, en mounten maar (met daemon). Niks geen gekloot met weet ik veel wat, alles werkt nu ! :9

[ Voor 134% gewijzigd door maarud op 15-04-2008 00:42 ]

Pagina: 1