Hallo allemaal,
Ik overweeg om een laptop te kopen. Dit is mijn eerste laptop, so please bare with me. Ik heb een hoop vragen en wil graag van gebruikers horen wat ze ervaren.
Waar wil ik de laptop voor gebruiken?
In principe huis/tuin/keuken applicaties zoals Office, internetten, winamp / itunes en wellicht een beetje WoW. Ik ben bijna afgestudeerd en wil het laptopje dan daarna ook zakelijk gaan gebruiken, lange accuduur bij klanten is dan wel prettig.
Via Surfspot kan ik voor € 1199,- incl. 3 jaar garantie de Lenovo T61 aanschaffen
LENOVO THINKPAD T61 C2DUO T8300-2.4GHZ
Intel Core2Duo T8300 (2,4GHZ, 3MB L2)
160 GB vaste schijf
15.4 inch breedbeeld
WUXGA TFT 1920x1200
nVidia Quadro FX 570M (256MB GDDR3 grafisch geheugen)
2048 MB geheugen
Super Multi DVD+/-RW
3 jaar garantie
Eveneens via Surfspot is een Macbook aan te schaffen voor € 1031,- (standaard 1 jaar garantie)
2.4 Intel Core 2 Duo-processor
2 GB geheugen
160-GB harde schijf1
SuperDrive met double-layer-ondersteuning
Onboard videokaart
Verschillen tussen de laptops:
- natuurlijk het OS. Bij MediaMarkt heb ik heel kort met Leopard gespeeld, zag er goed uit en de optie om terug te gaan naar Windows blijft aanwezig natuurlijk.
- beeldschermresolutie, 15,4" (1900x1200) vs 13,3" (1200x800 volgens mij?!)
- garantievoorwaarden. Bij Apple betaal ik 250 euro extra voor garantie van drie jaar.
Wie geeft me meer aandachtspunten / heeft tips waar ik naar zou moeten kijken welke laptop voor mij de beste keus is?
Ik overweeg om een laptop te kopen. Dit is mijn eerste laptop, so please bare with me. Ik heb een hoop vragen en wil graag van gebruikers horen wat ze ervaren.
Waar wil ik de laptop voor gebruiken?
In principe huis/tuin/keuken applicaties zoals Office, internetten, winamp / itunes en wellicht een beetje WoW. Ik ben bijna afgestudeerd en wil het laptopje dan daarna ook zakelijk gaan gebruiken, lange accuduur bij klanten is dan wel prettig.
Via Surfspot kan ik voor € 1199,- incl. 3 jaar garantie de Lenovo T61 aanschaffen
LENOVO THINKPAD T61 C2DUO T8300-2.4GHZ
Intel Core2Duo T8300 (2,4GHZ, 3MB L2)
160 GB vaste schijf
15.4 inch breedbeeld
WUXGA TFT 1920x1200
nVidia Quadro FX 570M (256MB GDDR3 grafisch geheugen)
2048 MB geheugen
Super Multi DVD+/-RW
3 jaar garantie
Eveneens via Surfspot is een Macbook aan te schaffen voor € 1031,- (standaard 1 jaar garantie)
2.4 Intel Core 2 Duo-processor
2 GB geheugen
160-GB harde schijf1
SuperDrive met double-layer-ondersteuning
Onboard videokaart
Verschillen tussen de laptops:
- natuurlijk het OS. Bij MediaMarkt heb ik heel kort met Leopard gespeeld, zag er goed uit en de optie om terug te gaan naar Windows blijft aanwezig natuurlijk.
- beeldschermresolutie, 15,4" (1900x1200) vs 13,3" (1200x800 volgens mij?!)
- garantievoorwaarden. Bij Apple betaal ik 250 euro extra voor garantie van drie jaar.
Wie geeft me meer aandachtspunten / heeft tips waar ik naar zou moeten kijken welke laptop voor mij de beste keus is?