KPN: Actie opzeggen analoog -> KPN box omzetting?

Pagina: 1
Acties:

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Ik hoor van mijn ouders dat KPN bezig is met een rumoerige actie die niet helemaal lekker klinkt.

Of het is fake.
KPN zegt dat je analoge lijnen moet opzeggen want ze gaan straks weg.
En als je ISDN lijn hebt, krijg je korting als je 2 van 4 nummers "weggeeft". Maar ook daar moet ik opzeggen voor pakket.

Daarvoor in de plaats krijg je hiervoor een zogenaamde internetabonnement waarbij een KPN box bij zit. Ik weet dat het soort voip box is, want dat heb ik ook gezien bij een collega. Op de box kun je ook telefoons aansluiten, en er is internet via ADSL.

Een email is aangekomen waar informatie instaat over InternetPlusBellen. De huidige telefoonabonnement wordt opgezegd en men krijgt hiervoor dus IPB pakket.
Als bedankje moet men 34,95 per maand betalen voor IPB pakket. Klinkt niet goedkoop, en het voelt als een aansmeer actie. En email is ook niet netjes: ik zie daat <NAAM> <DATUM> <TIJD> als niet ingevulde velden.

Ja, we zijn opgebeld door KPN dat we lijnen moeten opgeven om in aanmerking te kunnen komen voor IPB pakket. Dat is geen leuke opmerking van KPN, en waarom zou ik overstappen, terwijl ik AL ADSL INTERNET heb? Twee keer internet? No thanks. Het is ook niet goedkoop pakket.

Vuile spel van KPN of worden de "antieke" lijnen inderdaad over een tijdje opgeheven en wordt alles digitaal ADSL met KPN boxen? Je mag het zeggen.

(edit: Misschien toch maar onder Internetproviders en Hosting plaatsen)

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:25
KPN is wel bezig om de wijkcentrales te laten verdwijnen en alles om te zetten naar glasvezel. Hier staat wel het een en ander: nieuws: KPN: oude telefoonnet in 2010 uitschakelen

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Shunt

Boe

voor het ideale plan van KPN moeten alle lijnen naar de klanten Digitaal zijn.
dus ja ergens klopt dit wel. Echter was ik me er niet van bewust dat dit nu al geadverteert ging worden.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-12 15:44
Je zou ook KPN "slim" kunnen nemen dan lijkt me: www.slimbellen.nl. Dat is met dezelfde Siemens VOIPbox e.d., maar dan gaat het vooral om het bellen en krijg je er gratis internet bij van 256kbit. Dat is voor zover ik weet het goedkoopste pakket dat ze hebben.

edit: laat maar.. "slim bellen" als merk bestaat niet meer..

[ Voor 10% gewijzigd door Atomsk op 09-04-2008 09:24 ]

_██_
(ಠ_ృ)

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
In KPN stopt met ISDN? meldt iemand soortgelijke zaken.

Uiteindelijk kwam het hier op neer:
MrTGT schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 16:48:
Zover ik begreep willen is over 3 jaar stoppen met de levering van ISDN. Dan kun je geen ISDN meer bestellen, alle huidige verbindingen blijven wel in stand. KPN wil namelijk langzaam aan alles overhevelen naar het 'All-IP'-netwerk, wat dan gereed moet zijn.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-11 16:16

• Mallemout
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-09 20:31
Dit klinkt mij meer in de oren als de opheffing van de inbelverbindingen, die nu niet meer kunnen verlopen via Planet en HetNet, op dit moment is dit nog wel mogelijk via KPN. Dat je twee nummers moet opgeven bij overstappen op IPB klopt niet, je kan maar 2 nummers tegelijk gebruiken bij een experiabox (er zitten tenslotte maar 2 telefoonpoorten op) maar bij het abonnement kunnen wel meer telefoonnummers behoren. ISDN zal er vast wel op de lange termijn uitgaan maar daar is nu nog geen sprake van.

Quidquid latine dictum sit, altum viditur

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
ISDN voor thuis heeft standaard 4 nummers. KPN heeft vreemde aanbieding: Geef 2 van 4 nummers vrij en je krijgt 10 Euro korting op.

10 Euro korting waarop? Dat staat nergens in de brief. Waarvoor?
Ze hebben wel makkelijk praten met vage kortingen, of dat eenmalig is of dat het altijd geldt.
Pagina: 1