KPN stopt met ISDN?

Pagina: 1
Acties:

• Hendrix63
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-11 11:18
Ik ben vorige week door KPN gebeld met de melding dat ze met ISDN willen stoppen en mij aanbieden om gratis mijn apparatuur te laten vervangen door een monteur van hen. Aangezien ik bij XS4ALL zit voor mijn ADSL en dat een KPN zusje is zou het geen gevolgen hebben voor mijn aansluiting en contract. Ik moest wel telefonisch beslissen, dit heb ik niet gedaan. Het zou om een tijdelijke aanbieding gaan. Toen ik aangaf dat ik al overwoog om op VOIP over te gaan zei de man dat het om VOIP ging.

Ik heb hier een heel vreemd gevoel over:
1) als KPN van ISDN afwil waarom sturen ze dan geen brief waarin alles wordt uitgelegd?
2) waarom staat er niets op hun website?
3) waarom een tijdelijke actie, ze willen er toch vanaf dus lijkt me dat ze dat via een structurele actie zullen aanpakken?
4) ik kan via de site nog gewoon ISDN aanvragen
5) ik ga blijkbaar naar VOIP en niet terug naar analoog.Dus internetbellenplus?

Kortom, ik vertrouw het niet. Is iemand anders ook telefonisch door ze benaderd?

Henk

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik kan me niet voorstellen dat ze met ISDN stoppen. De zakelijke markt is daar nog lang niet aan toe.

Kan het zijn dat ze je een voorstel hebben gedaan om ISDN in te ruilen voor VOIP+ADSL en dat ze dat wat ongelukkig uit hebben gelegd?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-12 16:37

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Zoals boven mij al gesteld: Het MKB maakt nog echt zeer veel gebruik van ISDN. Daar stopt KPN dus echt niet mee. (Veel PIN-systemen werken er bijvoorbeeld nog mee.)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:21

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ze willlen er niet vanaf, maar voor huis-thuis-keuken gezin lijkt ISDN voor de KPN duurder te zijn dan een simpel analoog (danwel kaalkoper) abbonnement. 'vroegah' namen de meeste mensen ISDN om te kunnen bellen en internetten (etc) wat nu natuurlijk alweer tijd is achterhaald.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Was het niet iemand van xs4all die gebeld heeft?

PSN: djmurcielago

• Hendrix63
@Murcielago : Nee het was iemand van KPN.

Jullie reacties sluiten precies aan bij mijn gevoel. Ik ga dus niet op hun verzoek in.

• Hendrix63
Ter afsluiting: ben zojuist weer door KPN gebeld. Bleek er uiteindelijk om te gaan dat ze me op internetbellen plus wilden overhebben. Nou nee, dank u.

• MrTGT
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:50
Zover ik begreep willen is over 3 jaar stoppen met de levering van ISDN. Dan kun je geen ISDN meer bestellen, alle huidige verbindingen blijven wel in stand. KPN wil namelijk langzaam aan alles overhevelen naar het 'All-IP'-netwerk, wat dan gereed moet zijn.
Pagina: 1