Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goeienmorgen,

Vannacht heeft mijn Vista Ultimate een update gedownload en is gereboot. Vista start wel op, maar alleen het geluid en de wlan komen tevoorschijn.
Alle andere programma's zoals virusscanner of iets dergelijks verschijnen niet, ook niet in de taskmanager. Als ik ze manueel start komt er een foutmelding, iets van "communication problem with kernel.exe". Systeemherstellen (meerdere en ook van enkele dagen terug) hebben niks geholpen.

Hebben andere mensen ook dit problem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 08:56:
Goeienmorgen,

Vannacht heeft mijn Vista Ultimate een update gedownload en is gereboot. Vista start wel op, maar alleen het geluid en de wlan komen tevoorschijn.
Alle andere programma's zoals virusscanner of iets dergelijks verschijnen niet, ook niet in de taskmanager. Als ik ze manueel start komt er een foutmelding, iets van "communication problem with kernel.exe". Systeemherstellen (meerdere en ook van enkele dagen terug) hebben niks geholpen.

Hebben andere mensen ook dit problem?
Nope, sterker nog mijn PC start nu 7 seconden sneller op. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonber
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09-2021
Haaglander schreef op woensdag 09 april 2008 @ 09:02:
[...]

Nope, sterker nog mijn PC start nu 7 seconden sneller op. _/-\o_
De mijne start ook sneller maar vooral mijn Wlan maakt sneller verbinding.

[ Voor 13% gewijzigd door tonber op 09-04-2008 09:07 ]

Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Opzich start mijne nu ook sneller op, maar alleen omdat hij niet zoveel moet laden. :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Er kan iets fout zijn gegaan (je was er immers niet bij) en kun je dus beter de update terugdraaien dmv. systeemherstel en opnieuw uitvoeren. Oops, toch maar eens de startpost zorgvuldiger lezen.

Ter info: geen problemen hier.

[ Voor 21% gewijzigd door Guardian Angel op 09-04-2008 09:16 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Systeemherstellen heb ik gedaan, probleem blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 15:38

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Hier ook geen problemen.

Maar heb je je eventlog al eens bekeken? Daar zullen ongetwijfeld wel een paar meldingen in staan over de software die plotseling niet meer werkt. Met vaak wat meer bruikbare informatie.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
...

[ Voor 99% gewijzigd door Haaglander op 09-04-2008 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het ligt aan mijn NOD32. Het kan geen gebruik meer maken van kernel. Heb nu een gratis AV geinstalleerd en het werkt wel.

Skype en de WInamp Agent starten nog altijd niet op... Ik vind het maar heel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 09 april 2008 @ 19:41:
Het ligt aan mijn NOD32. Het kan geen gebruik meer maken van kernel. Heb nu een gratis AV geinstalleerd en het werkt wel.

Skype en de WInamp Agent starten nog altijd niet op... Ik vind het maar heel vreemd.
Ik gebruik ook (de betaalde versie van) Nod32. Geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:45
Bij mij is (terwijl ik een uurtje voor de buis hing.......) ook een flinke automatische update geinstalleerd en ik heb ook iets vreemds. Al mijn instellingen waren namelijk verdwenen: startmenu, taakbalk, sidebar, netwerkmappings, firefox-bookmarks, bureaublad, echt alles dus. Het leek alsof mijn hele profiel weg was.

aanvulling:
Via systeemherstel is alles nu terug en nu ik de updates gewoon handmatig heb geinstalleerd (de aanbevolen updates dan wel) heb ik geen problemen zo lijkt het. Blijft vreemd. Wellicht kan het ook nog te maken hebben met het feit dat de laptop op de accu stond

[ Voor 24% gewijzigd door D-e-n op 09-04-2008 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toevallig gisterenavond nog gekeken en toen was er niets, nu 8 essentiële updates en 1 optionele update.

alleen kb938371 is een beetje "verdacht". :+
Install this update to enable future updates to install successfully on all editions of Windows Vista. This update may be required before selected future updates can be installed. After you install this item, you may have to restart your computer. Once you have installed this item, it cannot be removed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat hebben die updates veroorzaakt!!!! Mijn hele pc is gewoon traag :S Wanneer ik niets doe is de CPU activiteit boven de 50% naar 70%en dat met een Q6600. :S

Is er meer bekend over de problemen met de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feelthepower
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 14:13
Mijn eigen topic was gesloten, ik heb ook problemen met de 09-04 updates.
Zo'n half uur geleden heb ik mijn laptop met vista nog gebruikt.
Er waren updates beschikbaar, ik wou nog wat anders doen, dus goed, update maar lekker.
Ik heb behalve surfen in firefox geen andere activiteit uitgevoerd.

Kom ik terug, zie ik de system recovery options. ik cancel, start laptop normaal op.
BSOD

"if this is the first time, bla bla bla"
Check for viruses, remove newly installed software, etcetera.

Wat doe ik, ik start op, probeer te repareren met system recovery. Maar je raad het al, hij doet het daarna nog niet. Nog een paar keer gereboot, en nog een keer system recovery. Nu ben ik wel in Vista. Hij lijkt nu normaal te functioneren.

Mijn vraag, wat kan ik nu het beste doen? Misschien beter om die updates niet te installeren als ik die optie heb? Kan ik ergens vinden waar het fout is gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-05 11:17
Sorry voor mijn binnenkomer, maar ik wil dit toch maar meteen even kopieren uit mijn net gemaakte topic:
Ik heb een vrij groot probleem: mijn systeem start niet meer op.

Gisteren kreeg ik melding dat ik 10 nieuwe updates voor Windows kon installeren. Dat heb ik gedaan, vervolgens heb ik het opnieuw opstarten een aantal keren uitgesteld. Later op de dag heb ik de computer afgesloten (hier kan bedenk ik me nu iets fout zijn gegaan. Ik klikte namelijk op de slaapstand in plaats van uitschakelen. Heb hem toen handmatig (aan/uit knopje ingedrukt houden) helemaal uitgeschakeld).

Zo'n uur geleden startte ik de computer weer op, eerst ging hij de updates installeren ed. en vervolgens blijft het op Welkom staan. Dit blijft er erg lang op staan. Zeker een half uur. Heb em opnieuw opgestart (resetknopje), maar dit mocht niet baten. Hij geeft nog wel eerst dat zwarte schermpje met blauwe windows logo weer, maar daarna blijft hij op Welkom staan (met de cursor als 'ladend' cirkeltje). Deze kan ik ook niet bewegen.

Heb de PC al met F8 opgestart (veilige modus, laatst bekende juiste configuratie, foutopsporingsmodus) maar niks helpt! Hij blijft op Welkom staan/laden!. Daarnaast is de harde schijf ook niet echt bezig, slechts af en toe (1x in de 1 á 2 seconden ofzo) brand er eventjes een lichtje, maar je hoort ze niet bezig zijn oid.

Kunnen jullie mij uit de brand helpen? Ik heb echt geen idee wat ik nu moet doen.

Mijn specs:
Core 2 Duo E6600 @ 3200 MHz
4GB Ram
8800GTS 640
2x Samsung Spinpoint T166 500GB
Windows Vista Home Premium NL x64
450 Watt Antec voeding

Ik hoop echt dat jullie mij hiermee kunnen helpen, alvast bedankt en ik wacht alvast op een reactie!
Ik heb net de windows CD erin gedaan, had toen drie opties, ik heb op F8 geklikt, dat was niet goed (hetzelfde als gewoon F8 en dan de HDD opstarten, zo'n keuzemenu, die ik dus al had gehad, maar nu in't Engels).

Heb toen weer via cd opgestart en nu krijg ik de installatie van Vista voor!!! Dat is dus NIET de bedoeling! Waarom kan ik het niet meer gewoon van CD/DVD opstarten als daarnet? Ik wilde de repair functie van Vista proberen, maar dat kan ik nu dus niet doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:59

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Tijdens de installatie kun je toch gewoon voor Repair kiezen?

(op werk, dus geen Vista DVD bij de hand)

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
"Druk op een toets om de computer via de CD op te starten" oid. Dat doe ik dus. Dan gaat ie laden (grijs balkje wit maken). Dan krijg ik het Vista laadscherm te zien (kleine zwarte balkje met groene 'knightrider' strepen).

Vervolgens krijg ik het scherm waar ik de taalvoorkeurinstellingen en toetsenbordinstellingen ed. kan doen. Het venster heet "Windows installeren". Ik heb nog niet verder geklikt, maar volgens mij is dit gewoon een verse install van Vista.

ALS ik dat nou doe he, zijn mijn bestanden op de D, E en F schijven dan weg? Vista staat nu op partitie C, alles staat op 2 500GB schijven in RAID 0.

EDIT: klik nu op volgende en heb nu op iets van systeemherstel geklikt. Voortgang volgt...

[ Voor 7% gewijzigd door Googolplex op 10-04-2008 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
Opstartherstel en Systeemherstel zijn denk ik de twee nuttige mogelijkheden. Opstartherstel lijkt niet iets te doen (staat alleen "als u recent een mp3 speler bla bla bla hebt aangesloten dient u die te verwijderen en de pc opnieuw op te starten", als dit scherm terugkomt bla bla bla).

Kies daarom nu voor Systeemherstel.

Klik daar nu op een "Systeem: gepland herstelpunt" gemaakt op 7 april.

Voltooid, opnieuw opstarten.

I hope it worked!!!

[ Voor 16% gewijzigd door Googolplex op 10-04-2008 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Na dit zo gelezen te hebben wacht ik nog wel even op bericht van MS, kan dit gedoe nu even niet gebruiken. Heb nu al 2 keer '4 uur postpone' geklikt zotezien is dit een goede beslissing geweest.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
JAAAAA HIJ DOET HET WEER!

Fieuw, dat scheelde niks! Dacht dat ik een her-installatie van Vista nabij was! Nou ik sluit voorlopig deze PC niet meer af, en die update daar blijf ik nog even lekker van af!

Bedankt Mad Marty en feelthepower!! :D _/-\o_

[ Voor 83% gewijzigd door Googolplex op 10-04-2008 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
prutser001 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 10:22:
Na dit zo gelezen te hebben wacht ik nog wel even op bericht van MS, kan dit gedoe nu even niet gebruiken. Heb nu al 2 keer '4 uur postpone' geklikt zotezien is dit een goede beslissing geweest.
Dat wordt een slechte nachtrust vannacht, om de 4 uur eruit ;). Maar even zonder gekheid, bij mij heeft systeemherstel via de Windows DVD dus wel gewerkt.

Dapper als ik ben ( :9 ) heb ik toch nog even wat updates geinstalleerd. Heb nu alleen:
- KB890830 (Windows-programma voor het verwijderen van schadelijke software voor x64-systemen)
- KB938371 (Update voor Windows Vista voor x64-systemen)
- KB948881 (Beveiligingsupdate voor ActiveX Killbits voor Windows Vista voor x64-systemen)

nog open staan. Daar blijf ik voorlopig ook nog even vanaf.

[ Voor 40% gewijzigd door Googolplex op 10-04-2008 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
KB948881 en KB890830 kan je gewoon installeren - die hebben geen reboot vereiste.

KB938371- A software update is available for the Windows Vista installation components is een Bitlocker gerelateerde fix (en een re-release) die je geinstalleerd moet hebben om SP1 te kunnen krijgen, maar die is wellicht wat lastiger.

[ Voor 54% gewijzigd door alt-92 op 10-04-2008 10:48 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
Allright, dan blijft er één staan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn programmas starten nog altijd niet zelf op, ik ga ze vandaag gewoon nieuw installeren. Mijn nieuwe gratis AV start wel automatisch op.

En het ligt volgens mij echt niet aan de hardware. Vind dit maar een rare boel en verheug me echt al op SP1 :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2008 @ 12:04:
Mijn programmas starten nog altijd niet zelf op, ik ga ze vandaag gewoon nieuw installeren. Mijn nieuwe gratis AV start wel automatisch op.

En het ligt volgens mij echt niet aan de hardware. Vind dit maar een rare boel en verheug me echt al op SP1 :*)
SP1 NL schijnt volgende week uit te komen: http://www.volkskrant.nl/..._krijgt_nu_al_opknapbeurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

alt-92 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 10:46:
KB948881 en KB890830 kan je gewoon installeren - die hebben geen reboot vereiste.

KB938371- A software update is available for the Windows Vista installation components is een Bitlocker gerelateerde fix (en een re-release) die je geinstalleerd moet hebben om SP1 te kunnen krijgen, maar die is wellicht wat lastiger.
Hmm, maar ik heb SP1 al geinstalleerd staan, waarom zou ik deze dan nodig gehad hebben?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dit topic nu pas, anders had ik mijn vraag hierin wel kunnen stellen. Maar na de updates is mijn muis verdwenen :(

[Vista] Muis cursor weg na windows update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Na restart lijkt alles goed te zijn geen gekke fouten of problemen. Merk voorderest geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils_vdg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-09 08:56
Bij mij zijn zowel toetsenboard als muis verdwenen. Ik kan dus echt niks als windows opgestart is. Heb ook al vanalles geprobeerd, uiteindelijk was voor mij de enige optie een systeem herstel uit te voeren met de vista dvd want dan werken ze weer wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimitri R
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-02 03:18
Er lijken meer gebruikers met diverse Vista-problemen te kampen sinds de updateronde van dinsdag. Mogelijk is er een lijn te ontdekken en kan er een nieuwsberichtje over geschreven worden.

Mijn vraag is : is KB938371 of of de 'gefixte' KB937287 de boosdoener? Gaat het alleen om Vista Ultimate of ook andere Vista-versies? Er wordt soms geroepen 'MS kent het probleem', waar komt deze kennis vandaan? We houden iig de topics de komende dagen in de gaten.

Abort Retry Fail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De laatste updatesessie van Vista, gisteren 4:47 waren ze ter download vrijgegeven heeft hier geen problemen veroorzaakt. Niet een. De reden dat ik een downgrade deed naar Windows X64 is het geluidsprobleem hier. Dat wil Vista maar niet goed krijgen en ik heb het lang genegeerd, maar ook SP1 RC helpt er niets aan.

Doe een in-place repair een verstuur een rapport naar Microsoft. Je eventviewer zal wel een paar foutjes bevatten, zend die meteen mee.

Wat 'soms', heel 'soms' wil helpen is een kopie van het register terug te zetten van net voor de updates. Wil niet altijd goedgaan, dus houdt de originele installatie DVD bij de hand.

Ik weet dat er in een van de updates een feature zat voor Explorer.exe. Ik lees de updates altijd goed door vóórdat ze erop gaan. Dit zou het rechtensysteem van NTFS aanpassen en wat je nog kunt proberen mocht een in-place upgrade niet werken is om als super admin aan te loggen en alle rechten terug te zetten naar 'default'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
Ik heb Vista Home Premium NL x64. Ik heb donderdag/vrijdag alle nieuwe updates geinstalleerd, waarna ik de pc niet meer op kon starten. Systeemherstel gedaan naar moment voor installatie updates. Heb toen alle beschikbare updates op KB938371 na geinstalleerd en de pc werkte nog prima. Dat is de enige update die bij mij nog open staat en dat laat ik voorlopig ook nog even zo.

Ik bekijk nu even mijn lijst met geinstalleerde updates, maar daar staat deze KB938371 wel tussen, met als installatiedatum 9 april 2008. Ik vermoed dat het hier om een andere update gaat? Aangezien ik de 'boosdoener' nog steeds in de lijst met te installeren updates heb staan...

Daarnaast staat KB937287 in mijn lijst met geinstalleerde updates met als installeerdatum 13 februari 2008. Die "gefixte" KB937287 is bij mij dus niet de boosdoener denk ik.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt Dimirti R.

Eventjes offtopic: ik las laatst dat de zoekfunctie in het startmenu, wat overigens erg handig is, met de komst van Vista SP1 eruit wordt gehaald? Klopt dat? Zo ja dan zou ik dat wel jammer vinden, maar ook erg vreemd aangezien de meeste mensen er geloof ik dankbaar gebruik van maken. Ik las iets van "wordt de zoekfunctie uit het startmenu verwijderd om concurrenten een kans te bieden". Ik hoop dat ik het bij het foute eind heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
[b][message=29913414,noline]Eventjes offtopic: ik las laatst dat de zoekfunctie in het startmenu, wat overigens erg handig is, met de komst van Vista SP1 eruit wordt gehaald? Klopt dat? Zo ja dan zou ik dat wel jammer vinden, maar ook erg vreemd aangezien de meeste mensen er geloof ik dankbaar gebruik van maken. Ik las iets van "wordt de zoekfunctie uit het startmenu verwijderd om concurrenten een kans te bieden". Ik hoop dat ik het bij het foute eind heb...
Je hebt het niet fout. Dat de zoekfunctie bij SP1 is verdwenen komt o.a. door Neelie Kroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Maar goed ook, wat een baggerfunctie..Wil je cmd starten maar tik je cm of cmdf in (oid), start er weer zo'n (slome) zoekopdracht.. :X

@hieronder:
hier duurt het ook niet langer dan 2 seconden, maar het errorschermpje van XP vroeger staat er in 0,01 sec... 2 sec is veel te lang..en dus hopeloos irritant..
CMD is niet goed. Het is cmd.exe
:?

Waarom zou ik dat volledig in willen typen? cmd werkt prima..

[ Voor 53% gewijzigd door Glashelder op 13-04-2008 14:12 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haaglander schreef op zondag 13 april 2008 @ 13:42:
[...]

Je hebt het niet fout. Dat de zoekfunctie bij SP1 is verdwenen komt o.a. door Neelie Kroes.
You got point!

Waardeloos, vond hem erg handig.

Dan trek ik het gebruik van mijn Windows X64 nog heel lang door! Zonder die zoekfunctie (bread-crumb search) mist Vista een hoop flair. Dat was een van de punten die zo goed waren. Wilde je Ccleaner opstarten doen drukte je op het startknopje en tikje je even 'cc' gevolgd door 'enter' in en hoppa. Die afkortingen had ik zo geleerd.
Waarom heel dat menu door om de eventviewer in te zien. Gewoon 'eventvwr.msc' en dan 'enter' en hoppa. Dat tikken gaat zeker 2x zo vlug als het opzoeken, dus in Windows X64 gebruik ik een snelkoppeling naar het 'run' commando op het bureaublad, snelstartbalk en als contextoptie in menu's.

Straks met mijn nieuwe systeem volgende maand weet ik dat ik geen nieuwe Vista 64-bit hoef aan te schaffen omdat mijn Windows X64 ook daarop als een kanon zal lopen. Ik neem dan 4 GB.
Een nieuwe machine met een ouder OS en 64-bit ook nog; smooooooth!

Erg bedankt, Haaglander ;) Scheeld me weer 80 euro >:)
Glashelder schreef op zondag 13 april 2008 @ 13:52:
Maar goed ook, wat een baggerfunctie..Wil je cmd starten maar tik je cm of cmdf in (oid), start er weer zo'n (slome) zoekopdracht.. :X
Gast, heb je indexing uitgeschakeld ofzo? Of liggen te rommelen? Als ik een opdracht intik staat die er in hooguit 2 seconden. Onder X64 nog veel vlugger trouwens.
Avatar van 2e kamer is ook fout :X

Goed, schakel indexer in en laat het systeem opnieuw indexeren en moet jij kijken ;).
CMD is niet goed. Het is cmd.exe

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2008 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die zoekfunctie zit er nog gewoon in hoor in service pack 1. Dit zijn de veranderingen:
Overview of Windows Vista desktop search Changes in Windows Vista Service Pack 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 13 april 2008 @ 14:04:
Die zoekfunctie zit er nog gewoon in hoor in service pack 1. Dit zijn de veranderingen:
Overview of Windows Vista desktop search Changes in Windows Vista Service Pack 1
Jawel maar ze bedoelen hier 'het knopje' voor de zoekfunctie in het startmenu.
Je kan de startfunctie ook oproepen door Windows-toets F in te tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die is weg ja, maar als ik me niet vergis hebben ze het hierboven over de zoek balk in het start menu waar je de eerste paar letters intypt waarna er gelijk gezocht wordt. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 13 april 2008 @ 15:00:
Die is weg ja, maar als ik me niet vergis hebben ze het hierboven over de zoek balk in het start menu waar je de eerste paar letters intypt waarna er gelijk gezocht wordt. Toch?
Tja ... wat bedoelen ze eigenlijk?

Die zoekbalk verdwijnt in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
Ik bedoel het kleine balkje in het startmenu, naast de afmelden/uitschakelen knoppen zeg maar. En die gaat weg als ik het goed heb begrepen?

[ Voor 19% gewijzigd door Googolplex op 13-04-2008 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
EleanorNL schreef op zondag 13 april 2008 @ 15:42:
Ik bedoel het kleine balkje in het startmenu, naast de afmelden/uitschakelen knoppen zeg maar. En die gaat weg als ik het goed heb begrepen?
Nee, die gaat niet weg.

(sorry voor het misverstand) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, die gaat nu juist niet weg. De search optie in het start menu gaat weg, maar dat balkje zit er gewoon nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
Dus alleen dat ding wat je voorkrijgt als je op Windows + F klikt? Dat is goed nieuws :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

God- zij- dank

Dat zou ik toch echt min hebben gevonden en waar gaat het eigenlijk over :?
Zit Mevr. N. Kroes dan zo te muggenziften over Windows. Joh, zout op mens.

Ik schrok me kapot want al mijn klanten leer ik juist die functie te gebruiken. Zo handig, ze moest eens weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EleanorNL schreef op zondag 13 april 2008 @ 15:47:
Dus alleen dat ding wat je voorkrijgt als je op Windows + F klikt? Dat is goed nieuws :P.
F3 ook goed? :X

Moet niet gekker worden :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2008 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
Nou, F3 werkt op het bureaublad wel, maar als ik in firefox zit dan moet ik toch wel degelijk Windows + F indrukken ;).

Maar tja zeg, dat is toch ziekelijk? Wie zit hier nou te wachten op 'concurrentie'... 't Zal de gebruikers van Vista volgens mij echt worst wezen met welke zoekmachine hij zoekt, als de hits maar goed zijn en snel komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EleanorNL schreef op maandag 14 april 2008 @ 11:53:
Nou, F3 werkt op het bureaublad wel, maar als ik in firefox zit dan moet ik toch wel degelijk Windows + F indrukken ;).

Maar tja zeg, dat is toch ziekelijk? Wie zit hier nou te wachten op 'concurrentie'... 't Zal de gebruikers van Vista volgens mij echt worst wezen met welke zoekmachine hij zoekt, als de hits maar goed zijn en snel komen...
Pre-cies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-06-2024
Hier ook problemen,op een laptop en een desktop,beide Vista.

Hier is het zo dat e-mailclient (office 2007) en internet explorer op de laptop het niet willen doen,en afsluiten gaat tergend traag,en dat dan op beide.

Dit is ook hier sinds vorige week.

Wel vreemd dat er nergens echt melding van gemaakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren een verse instal gedaan van Vista op een verse partitie en zowel laptop als desktop van updates voorzien en beide geen problemen met de 9-4 updates.

Dus ik heb een paar vraagjes aan jullie (degene met problemen)

1. Heb je een Vlite versie van Vista draaien?
2. Heb je Vista al geactiveerd of niet? (activatie op dezelfde hardware kan oneindig, zelf gezien)
3. Heb je bepaalde tweaks doorgevoerd?
4. Heb je een MUI geïnstalleerd gehad?
5. Heb je Office-updates ook aanstaan (vermoed iets met dit issue) (OpenOffice 2.4 Rocks)
6. Post de fout uit de eventviewer die er betrekkening mee heeft.
7. Doe een in-place repair en pak de updates nog eens.

Jullie weten zeker dat het geen issue is met drivers en of programma's?

Bijlage van mijn fouten, let op! Vista werkt gewoon.

Afbeeldingslocatie: http://xs226.xs.to/xs226/08162/knipsel212.jpg

Sla deze update eens over!
Afbeeldingslocatie: http://xs226.xs.to/xs226/08162/knipsel2496.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2008 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fijn is dat :(

Alles loopt goed, maar het opstarten gaat baggertraag. Gisteren nog het systeem een uur idle aan laten staan om het de kans te geven om zijn superfetch bestanden uit te lijnen, ho maar.
Dit komt dus door een update want voor het inmelden mag ik 30 seconden kijken naar een zwart scherm.

Ik denk dat ik dadelijk alle hardware sleutels uit het register verwijder en Windows Vista alles opnieuw laat vinden. Drivers heeft ie.

Omdat ik geen zin heb deze laatste maand voor de grote upgrade om nu alweer het zaakje opnieuw te moeten installeren gaat hij voortaan maar mooi op slaapstand. Dat werkt dan wel weer goed.

Ik start hem dan elke 2 dagen even opnieuw door als ik iets aan het doen ben. De performance in Windows zelf is wel goed te noemen.

Vóór de updates vloog de start-up sequence.

Ik denk een stapje dichterbij te zijn met jullie problemen want ik heb hem half. Hij start wel door, maar pas na 30 seconden met een muispijltje in beeld (zwart beeld) (voor het inloggen nog)

Zeer belangrijke vraag aan jullie:
Dit heeft er waarschijnlijk mee te maken, een IRQ probleem door de updates!
Hebben jullie die specifieke foutmelding ook. De tijd van de foutmelding is exact hetzelfde als het tijdstip dat het systeem niets staat te doen bij de opstart.

TinyPic is beter dan xs.to en Imageshack wil ik al helemaal nooit meer zien.

Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/bi5n4n.jpg
Dacht ik met mijn grote mond dat alles goed was :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
Was deze update nou nodig voor de installatie van SP1? Die ben ik nu aan het downloaden, en ga straks proberen deze te installeren, zonder dat ik dus KB938371 heb geinstalleerd. Jullie horen van me hoe het afloopt.

Rogresalor: ik kon dat helemaal niet eens voorkrijgen toen ik KB938371 had geinstalleerd, omdat mijn pc niet eens tot mijn desktop kwam. Als ik tijdens het booten op F8 klikte kon ik wel een of andere test aanklikken, maar dat holp niks, die deed geen ene moer.

SP1 geinstalleerd zonder bovenstaande update. Alles werkt tot nog toe naar behoren.

[ Voor 8% gewijzigd door Googolplex op 16-04-2008 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EleanorNL schreef op woensdag 16 april 2008 @ 15:27:
Was deze update nou nodig voor de installatie van SP1? Die ben ik nu aan het downloaden, en ga straks proberen deze te installeren, zonder dat ik dus KB938371 heb geinstalleerd. Jullie horen van me hoe het afloopt.

Rogresalor: ik kon dat helemaal niet eens voorkrijgen toen ik KB938371 had geinstalleerd, omdat mijn pc niet eens tot mijn desktop kwam. Als ik tijdens het booten op F8 klikte kon ik wel een of andere test aanklikken, maar dat holp niks, die deed geen ene moer.

SP1 geinstalleerd zonder bovenstaande update. Alles werkt tot nog toe naar behoren.
ja, kerel, ga SP1 er ook maar opzetten. Komt nu full-speed binnen, nog 3 minuten van de 5.

Deze bedoel je?
Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/9bb2ti.jpg
Deze etterbak van een update staat er toch op. ga misschien toch maar Vista eraf knikkeren en herinstalleren :( (Alsof ik niks te doen heb, maar dat is de hobbie zeg ik dan maar :) )

Idee :Y)
Ik ga zo verder op de laptop :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2008 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
Jup, die update heb ik ook nog open staan, maar SP1 handmatig installeren gaat prima. Deze update blijf ik voorlopig ook nog lekker vanaf, heb niet veel zin om al dat gedonder weer te krijgen.
Pagina: 1