Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb gister de updates van afgelopen dinsdag geinstalleerd via windows update en heb mijn pc daarna uitgezet. Net zet ik mijn pc weer aan en de muis cursor is verdwenen :?

Ik heb de volgende dingen al geprobeerd, maar heb mijn muis nog steeds niet terug:
-Veilige modus
-Andere usb poort
-Drivers herinstalleren
-Muis op andere pc getest -> met de muis is niets mis

Het probleem moet dus wel veroorzaakt zijn door de updates. Ik heb alle recente updates verwijderd, maar kan er 3 niet verwijderen:
-Update voor microsoft windows (KB938371)
-2007 Microsoft office suite service pack 1 (SP1)
-Update voor Office (KB946691)

Alles draait overigens op Windows Vista Ultemate.

Ik ben ten einde raad, heeft iemand misschien een oplossing voor dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je al geprobeerd vista aero uit te zetten?? het is mij namelijk wel eens gebeurd dat ik mijn cursor ook niet kon vinden totdat ik deze uitdeed.
Hierna heb ik opnieuw opgestart en probleem nooit meer gehad.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Systeemherstel draaien misschien?

Overigens had ik gister ook al problemen tijdens het updaten van mijn computer, dus ik kijk hiervan niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tip, maar helaas werkt dit niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een windows Repair uitvoeren? Cd erin booten en windows repair uitvoeren.

Misschien is er een bestand beschadigd ofzo.

Heb je al je logboeken door gekeken of er iets instaat wat nuttig voor ons kan wezen?
Save modes heb je dan wel een muis?

Ook al een andere muis geprobeerd?? Ook al weet je zeker dat deze muis wel werkt is het nog verstandig om dat te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Andere muis en safe mode werken ook niet.

In de logboeken kan ik zien dat er veel services niet worden opgestart:
-WTP WPD driver
-ShrellHWDetection
-EventSystem-service
-fdHost-service
-WSearch-service
-MSIServer-service
-netman-service
-netprofm-service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voer even een kleine google uit:

www.google.nl -> WTP WPD driver -> Krijg je te zien wat het is. Misschien is 1 van deze de muis wel.

WTP WPD driver is eenm Windows Portable Driver

Kijk in je services lijst wat op automatisch staat en niet aan staat. Als het goed is zijn er standaart 2 die uit staan... omdat die alleen aan gaan wanneer het nodig is.. 1 daar van is een performance service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils_vdg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-09 08:56
Zelfde probleem hier, alleen doet bij mij ook het toesenboard het niet meer. Ik kan dus echt hemelaal niks meer in windows. Onder bios geen problemen maar onder windows werken mijn toetsenboerd en muis niet meer. Heb ook al geprobeerd mijn vaste toetsenboard en muis te gebruiken (gebruik normal draadloos) maar nog steeds geen succes.

Met de vista dvd kan ik gelukkig nog een systeemherstel uitvoeren. Nadat dit gebeurd is heb ik 1 voor 1 de updates uitgevoerd en ben ik erachter gekomen dat het aan KB938371 ligt.

Verder nog steeds geen oplossing gevonden. Wil toch graag deze update wel installeren zodat ik volgende week ook gewoon SP1 kan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors81
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 12:45
Same problem here! tot nu toe geen oplossing gevonden, systeemherstel werkt wel, alleen op het moment dat vista dan weer opnieuw gestart zoekt hij gelijk weer naar een nieuw stuurprogramma en doet de muis het weer niet.

zou het zin hebben als ik een usb muis via een ps2 verloopstukje aansluit of zou ik echt een muis met ps2 aansluiting nodig hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils_vdg
Bij mij werkt de muis met ps2 aansluiting nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors81
Kijk ff op deze link:
http://forums.logitech.co...d=5870&page=1&format=page

kan het nu zelf niet proberen, zit op mijn werk...
als iemand wel tijd heeft om het te proberen graag even reactie of het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils_vdg
Bij het testen van Vista SP1 is Microsoft er achter gekomen dat sommige drivers een juiste instalatie van SP1 tegen houden. De update kb938371 moet er voor zorgen dat iedereen daalijk probleemloos SP1 kan installeren en past sommige drivers op je computer aan.

Heb onder tussen in andere fora gelezen dat er hele bedrijven zijn die met dezelfde problemen te maken hebben. Deze hebben via de ondersteuning van Microsoft vernomen dat het probleem al bij Microsoft bekend is. Hun werd geadviseerd Windows Updates handmatig te beheren en gewoon die update niet te installeren, want ze hebben er namelijk nog geen oplossing voor.

Heb ook al heel veel berichten gelezen dat mensen door kb938371 ook geen systeemherstel meer uit konden voeren, ook niet via de herstel funcite van de vista dvd, dus voorlopig blijf ik er lekker vanaf, net als SP1, totdat er echt een oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors81
systeemherstel heeft dus idd bij mij ook geen effect.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

las het volgende bericht in een engels forum
p.s MS weet ook niet hoe dit op te lossen op dit moment maar zijn nu wel wakker dat er iets mis is (heden morgen beweerde een dame dat er niks bekend was )
tekst engelse forum

Well, I have troubled same stuff as all M$ Windows Vista updates.
Here comes solution what I did ;
go to > Windows\System32\DriverStore\FileRepository
and you may find one directory named msmouse.inf_<<some_GUID>>.
There are old M$ Mouse driver in it and copy somewhere or just indicate to remember.
In device manager, (where in Computer>Property>System Information>Device Manager)
select legacy device or install new device what so ever,
and re-install that OLD MSMOUSE.INF_XXXXXXXX directory files.
After reboot, whalla, you will see ye-olddie mouse icon back from those stupid M$ Windows Update corrupted one.
Good luck !!!!
PS: I had wasted 2days to find this and firstly I thought it was virus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

graag wel een reactie als eea werkt graag

ben zelf niet in de gelegenheid om naar kantoor te gaan momenteel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het ook gehad en zojuist verholpen met systeemherstel (voor het eerst gebruikt, toch handig).
Misschien treedt het alleen op bij een draadloze USB muis omdat er relatief maar weinig mensen aan het klagen zijn ? Heb zo'n 2.4Ghz logitech ding op de pc.
Eerst heb ik bovenstaande oplossing geprobeerd maar dat werkte niet. Systeemherstel lijkt dus de enige optie.... en zet dus die ^%$@^%$@ automagische update UIT. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors81
bij mij heeft systeemherstel dus niet gewerkt, de updates bleven staan ondanks dat ik een herstelpunt van voor de installatiedatum heb genomen.

heb uiteindelijk vista er maar opnieuw opgezet.... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:53

St@m

@ Your Service

Even de work around die voor mij werkte (uit een ander topic)

cyble in "Muis werkt niet meer sinds vista update"

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
St@m schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 17:12:
Even de work around die voor mij werkte (uit een ander topic)

cyble in "Muis werkt niet meer sinds vista update"
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

St@m dank voor de post werkte heel goed bij ons

p.s Microsoft weet dat het een wereldwijd probleem is maar een oplossing hebben ze nog niet
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelDell
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-05-2024
Bij mij is de muis niet weg, maar wisselt ie constant tussen normale pijl en de "ben-bezig-met-iets" pijl. Zodra ik over bijvoorbeeld een hyperlink heen ga en het handje verschijnt dan is het weg.

Ik heb de truc hierboven geprobeerd, maar die werkt bij mij niet. Logitech heeft geen drivers voor m'n muis (MX700).

Dit alles onder Vista Ultimate SP1 :/

Edit: blijkt niet aan de muis te liggen. Een andere USB muis (met draad) heeft hetzelfde.

[ Voor 11% gewijzigd door MichaelDell op 18-04-2008 23:47 ]

Tis Top in Tukkerland

Pagina: 1