Gehackte USB Stick terug naar originele grootte

Pagina: 1
Acties:

• Kevin1Bravo
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-02-2023
Hallo,

Ik heb een gehackte USB stick van 8GB gekocht, ik heb getest met een BATje hoeveel de echte opslagruimte was en dat is 2GB. Nu vraag ik me af hoe ik hem terug kan zetten naar de originele grootte want de partitie tabel geeft 8GB aan. Hier heb ik met diverse programmatjes niets aan kunnen wijzigen.

Heeft iemand suggesties/oplossingen voor me? Alvast heel erg bedankt!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Herpartitioneren met windows-schijfbeheer/partition magic/etc?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Je bedoeld zo'n USB stick die 8GB groot lijkt maar eigelijk maar 2GB is.
Die dingen zijn maar 2GB en kun je dus niet groter krijgen. :)

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Hoe heb je dit precies getest? Indien je met slechts 1 bestand gewerkt hebt ben je namelijk tegen de grens van 2GB gelopen. In FAT32 is dat namelijk de maximale grootte van een bestand.

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:20
Waar heb je hem gekocht en voor hoeveel? Grote kans namelijk dat je genept bent (komt geloof ik wel eens voor).

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Euh lezen mensen, hij heeft een gehackte gekocht (dat weet hij dus) en wil hem terugzetten naar de grootte die hij daadwerkelijk is (waarschijnlijk 2 gieg dus)...
come on, zo moeilijk is het niet hoor, lezen...

Permanent wintericon!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-02 22:32

mace

Sapere Aude

Iedereen snapt dat wel hoor wokkels. ;)

Bij die gehackte sticks is het vaak zo dat de controller een foute weergave geeft van de ruimte.

Je zou met schijfbeheer een partitie kunnen aanmaken van 2GB en de rest ongepartitioneerd laten.

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

volgens mij niet hoor mace :P hierboven lees ik "die dingen kun je niet groter krijgen" en "grote kans dat je genept bent". Dat was de vraag niet toch? ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Wokkels op 08-04-2008 18:33 ]

Permanent wintericon!

• Kevin1Bravo
Heb de partitie verwijdert en hij geeft nog steeds 7,806 GB vrije ruimte aan. Ik zal hem proberen in te krimpen. Ik had trouwens allemaal losse files gekopieerd met een BAT dus het kan niet het grootte limiet zijn.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je kan denk ik wel gewoon een partitie van 2GB aanmaken, dan wordt ie iig goed weergegeven in de verkenner en raakt er geen data verloren als je er teveel naartoe kopieert. Als je hem daadwerkelijk als 2GB stick wilt laten herkennen (dus ook niet groter kunnen partitioneren) dan zul je denk ik de firmware van het stickje moeten aanpassen. En daar kun je ws. niet bij. Ik zou de moeite ook niet doen voor zo'n stickje ;) Gewoon als 2GB partitioneren moet voldoende zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Palomar op 08-04-2008 19:35 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

Als je de stick formateert met fat16, dan zit je precies op de 2GB.
Probeer het uit, en kijk of de boel dan goed werkt.

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Als je hem nou eens gewoon slow-format dan moet hij toch vanzelf stoppen op het einde.

How do you save a random generator ?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
enchion schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 19:41:
Als je hem nou eens gewoon slow-format dan moet hij toch vanzelf stoppen op het einde.
volgens mij houdt zo'n hack in dat de data er wel gewoon op wordt gezet, maar dat andere data overschreven wordt. Maw. hij 'slow format' gewoon die 8GB.

• A_L
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

A_L

Volgens mij kun je 'm niet wijzigen naar 2GB aangezien je de hardware niet kunt wijzigen. Wel zou ik er gewoon mee terug gaan naar de winkel. Over het algemeen geven ze bij het uitlezen boven een bepaalde grens (bijvoorbeeld 2GB) alleen nullen terug. En bij het schrijven wordt er gewoon niks geschreven!

De c't heeft trouwens een programma'tje geschreven om gemanipuleerde usb-sticks op te sporen. Is wat handiger als een batch-bestandje.

• Kevin1Bravo
Ik heb al een terugbetaling gekregen, ik mocht de USB stick houden. Dus vandaar wil ik hem nog wel bruikbaar maken voor mijn eigen.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-02 22:32

mace

Sapere Aude

Ik durf te wedden dat TS hem op eBay heeft gekocht. ;)

CamelCase FTW! Ik doe niet mee aan het onvolprezen hoofdletterbeleid. :+

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-02 23:02

xdc

Kevin1Bravo schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 19:55:
Ik heb al een terugbetaling gekregen, ik mocht de USB stick houden. Dus vandaar wil ik hem nog wel bruikbaar maken voor mijn eigen.
heb hier ook zo'n gehackte usb van ebay

maar hij is sowieso maar 1.0 usb en niet usb 2.0

verder ben ik ook benieuwd of dit mogelijk is wat TS wil

[ Voor 9% gewijzigd door xdc op 08-04-2008 23:48 ]

slimmehotspot.nl

Pagina: 1