[testcase] Utrecht bij nacht

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Na Utrecht in zwart-wit ben ik er ook maar eens 's nachts op uitgetrokken. Gewapend met een statief, een paar handschoenen en vol goede moed heb ik getracht een paar plaatjes te schieten, waarvan ik hoop dat ze wat beter in de smaak vallen dan de zwart-wit serie :) Alle commentaar is welkom!

Ohja, foto's zijn gehost bij Flickr.
Flickr is erg enthousiast qua sharpening.
Bij sommige foto's is dat een beetje teveel van het goede (vooral 3);
alle foto's zijn daarom gelinkt naar een grotere versie met minder sharpening :)

1: Lekker cliché beginnen, dan hebben we dat maar alvast gehad...

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2264/2362564082_809baea2ba.jpg?v=0

2:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2368/2361751045_988ddc0ab7.jpg?v=0

3:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3239/2394164326_a0ec7062a7.jpg?v=0

4:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2286/2393390325_88c03463fc.jpg?v=0

5:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3217/2396176551_28b92ed2cf.jpg?v=0

6:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3052/2397506146_27816cf709.jpg?v=0

7:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3250/2396674499_90dcf4f0ac.jpg?v=0

8:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2147/2397506486_1ee2467b18.jpg?v=0

9:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3290/2397506682_b78e5ebc13.jpg?v=0

10:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2380/2396675063_f76026460d.jpg?v=0

[ Voor 5% gewijzigd door Wouter op 08-04-2008 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
ERG mooie foto's. Vooral die met de enorm lange sluitertijd vind ik prachtig !

Foto 5 vind ik alleen wat tegenvallen, door de ruis bovenin en door de compositie, daar had je wat meer mee kunnen doen.

[ Voor 44% gewijzigd door W00fer op 08-04-2008 03:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-09-2022

Pjerry

En aldus sprak....

Ik heb er drie woorden voor:
Fraai, Fraai en fraai!!!!

Met welk toestel heb je ze gemaakt?

Pjerry leest de les....
De laatste review: lensje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:11

Geckoo

Good news, everyone!

+1 behulpzaam
Wouter schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 20:48:
Geschoten met Canon 30D & Tamron 17-50 F/2.8
verder inderdaad zeer mooie foto's ben vooral gecharmeerd van nummers 2 & 8
jammer dat ik verder niks heb met utrecht

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-09 15:47

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Prachtig! vooral de eerste!! _/-\o_

Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4M1
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02-2022

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Nr 4 zou zo uit Gears of War kunnen komen!

Orange & Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 08:59
Vette fotos, zeker #3 en #4 zijn ook lekker creepy. De flare op #2 vind ik irritant maar op #7 voegen ze imho juist iets toe. #7 tm #8 maken met hun blauwe verlichting een heel mooi contrast met het begin van je serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:48
Kun je ze groter plaatsen? Vind ze qua kleur erg mooi, waarbij je imho 6, 7 en 8 er uit kan laten.. Die doen afbreuk aan 't magische idee.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redboost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-11-2024
#1. Beetje statisch, wat overigens helemaal past bij de situatie. Mooie foto, mooie lucht. Klein stukje commentaar: De top is wat aan de felle kant. Verder lijkt 't alsof de scherpte onderaan de toren ligt, en vind ik 'm wat onscherp aan de bovenkant, terwijl mijn ogen juist daar naartoe worden geleidt door het felle daarvan.

#2. Mooie compositie, lekkere sfeer, en gaaf effect van die achterlichten. Ook de reflecties op de stenen vind ik sfeer toevoegen.. De lensflare stoort mij echter wel een beetje.

#3. Mooi dat je als 't ware door de bomen heen dat gebouw ziet. Lekkere sfeer. Onderaan de foto mis ik echter iets. Mijn ogen willen verder naar onder, maar lopen daar tegen de rand aan.

#4. Strakke plaat. Mooie compositie. Mooie toepassing van HDR als je 't mij vraagt..

#5. Vind ik te onrustig door al die (overbelichte) lichtjes. (ik moet wel zeggen dat ik 't minder onrustig vind als ik 'm groter bekijk). Ik vind de compositie wel aardig, met mooie dieptewerking door 't water. De ruis bovenin is goed zichtbaar, maar stoort mij niet.

#6. Super. Compositie vind ik erg mooi, ook de lege zwarte ruimte aan de rechterkant zorgt ervoor dat ik mij niet benauwd voel bij deze foto. Belichting vind ik erg mooi de sfeer weergeven. Naar deze foto kan ik lang kijken, zeker mijn favoriet in deze serie.

#7. Vind ik minder geslaagd. Is het onderwerp het gebouw of de rij waterfietsen..? Ik vind ook de kleurtjes bij dat gebouw niet mooi.

#8. In tegenstelling tot #7, vind ik de kleurtjes hier wel mooi. Compositie vind ik ook wel iets hebben. Heb je ook hier HDR toegepast..? Ik heb namelijk het idee dat ik nogal wat ghosting zie. Wel een lekkere sfeer in de foto.

#9. Vind ik niet mooi. Compositie vind ik saai, en de tunnel vind ik niet mooi uitkomen, veel te licht, als ook de bovenkant van de foto. Ik had het interessanter gevonden als je dichter bij de tunnel was gaan staan, en dat je dan als 't ware met je ogen de tunnel wordt ingeleidt, met een wat donkere sfeerbelichting.

#10. Mooie dieptewerking door de brug. Jammer dat die paal daar in het water staat, want die stoort mij een beetje, maar goed, daar doe je niks aan. Ik vind 't een mooie foto, maar hij komt wel op mij over alsof hij overdag is gemaakt.

Al met al een (veel) mooiere serie dan je zwart-wit foto's van de vorige keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokko!
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-02 10:38
Zeer mooie plaatjes!

Goed gebruik gemaakt van HDR. Ik vind nr. 4, 5, en 10 de mooiste. Bij nr. 5 is alleen de verlichting van het linker huis een beetje te fel, maar daar kan je weinig aan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:26

samo

yo/wassup

Een leuke serie foto's waar je wat mij betreft goed het contrast hebt gekozen. De flare bij #2, te donkere lucht bij #5 maak je ruimschoots goed met het prachtige contrastshot #9. Goed gedaan!

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Niet online
Bedankt voor het commentaar :)

5 heeft inderdaad wat veel ruis bovenin :( Ik had nog wel de lange-sluitertijd-ruis-reductie aan staan.
De flare op 2 vond ik juist wel wat hebben, omdat die lijn van het achterlicht er recht naartoe lijkt te gaan.

Bij 3 was de compositie waardeloos als ik meer van de onderkant erbij deed; plein vol lantaarnpalen en andere rommel. De compositie is nu al behoorlijk druk met al die takken, dus vond hem zo een stuk beter uitkomen.

Simon: Ik kan de verticale wel een stuk groter plaatsen, maar dan is de verhouding met de horizontale foto's weer zo raar :) En om de horizontale 600px breed te maken moet ik alles weer opnieuw gaan resizen enzo... ik moet toch eens een keer een betere workflow bedenken, telkens een geklooi met bestanden/versies/ aargh.

[ Voor 8% gewijzigd door Wouter op 08-04-2008 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow... die zijn mooi gelukt. Nummer 1 is vooral erg mooi. (Heb je die ook nog in een hogere resolutie.)

Ik mot ook maar eens wat aan HDR gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Niet online
Alleen bij 3,4 en 5 is HDR gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 en 4 vind ik echt supermooi! 10 is ietsje minder.

Ik woon zelf dicht bij Utrecht (20 min fietsen ongeveer) en ik weet hoe het er overdag uitziet ;).

Super gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
#1 ziet er stoer uit :). Aan de andere kant vind ik hem toch typisch, het is alsof de toren gloeit, dat lijkt mij niet helemaal kloppen.

#2 Ziet er ook erg cool uit :). Toen ik er wat langer naar keek kreeg ik alleen het gevoel zo van "Kijk eens wat een leuker sluitertijd-effect dit is".

#3 De foto staat iets scheef, misschien kon die beter recht worden gezet?

#4 Is mijn favoriet. Mooi :)

Het zijn mooie foto's :)

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 17:37:
2 en 4 vind ik echt supermooi! 10 is ietsje minder.

Ik woon zelf dicht bij Utrecht (20 min fietsen ongeveer) en ik weet hoe het er overdag uitziet ;).

Super gedaan!
10 is ook gewoon 's nachts geschoten hoor :)
Overdag heb je heel ander soort licht.
Ik vind hem zelf het beste van de serie, maarja, wie ben ik :P

[ Voor 8% gewijzigd door Wouter op 08-04-2008 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wouter schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 17:54:
[...]

10 is ook gewoon 's nachts geschoten hoor :)
Overdag heb je heel ander soort licht.
Ik vind hem zelf het beste van de serie, maarja, wie ben ik :P
Als ik m'n opmerking terug lees snap ik waarom je hier op in gaat, maar m'n opmerking over 10 en de situatie overdag stonden los van elkaar.

10 is duidelijk niet op klaarlichte dag geschoten, te zien aan de binnenverlichting :). Ik bedoelde meer dat dit een hele leuke blik geeft op Utrecht, een stad die ik niet vaak bewust 's nachts beleef. In ieder geval sta je meestal niet 's avonds uitgebreid rond te kijken.

Mooie weergave van Utrecht, ik vind zelf alleen 10 dus de minst mooie van een verder knappe serie. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:17

sjaakaq

It might get loud

Disclaimer: fototechnisch kan ik weinig toevoegen.

#2: staat daar links nu een statief op de foto?

#5: wow...ik wist niet dat Utrecht zulke mooie grachtjes had. Dit is echt het type foto waar ik van houd, namelijk een foto waarop vanalles te zien is maar die toch een focus heeft :)

Verder zal ik mijn mond maar houden ;)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leokennis schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 20:56:
Disclaimer: fototechnisch kan ik weinig toevoegen.

#2: staat daar links nu een statief op de foto?

#5: wow...ik wist niet dat Utrecht zulke mooie grachtjes had. Dit is echt het type foto waar ik van houd, namelijk een foto waarop vanalles te zien is maar die toch een focus heeft :)

Verder zal ik mijn mond maar houden ;)
http://www.flickr.com/pho...ognum/2361751045/sizes/o/

er staat zelfs een statief + zwevende muts op ^_^ !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 23:11

Barrycade

Through the...

Leuke serie!
1 is wel mooi, maar door de 30" sluiter wel iets te veel overstraling. Hoewel dat ook wel wat toevoegd.
Bij 2 is de flare wel erg aanwezig. Zonder die flare was het een zeer mooie plaat geweest.
3 en 4 zijn mooi, bijna HDR achtig, maar dan op een positieve manier.
9 en 10 zijn mij te licht, het nacht element ontbreekt door te lange belichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 20:59
#9 vind ik juist heel gaaf, omdat het overdag lijkt te zijn, maar wel met de verlichting van 's nachts. Vooral dat poortje links geeft het een spooky sfeertje :)

The devil is in the details.

Pagina: 1