Toon posts:

experiabox snelheid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
Ik ben sindskort overgestapt naar internet plus bellen van kpn. Nou haalt hij niet de snelheid die hij moet halen. Niet met downloaden en niet met een speedtest via internet. Ben ingelogt op de experiabox om de verbinding te controleren en daar staat dat hij wel 4MB/ps binnen krijgt. Ook heb ik een check gedaan op de experia box en er komt dan een rood kruis bij interent te staan met de tekst 'Verbinding naar gateway (195.190.249.97) ' heb Hetnet(kpn) gebeld en ze wisten het zo niet. volgens hun was het signaal goed. Maar de snelheid die ik hooguit haal is 1MB/ps
Weet iemand waarom ik niet de volledige snelheid haal?

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Je noemt een rood kruis bij die test. Dat heb ik hier thuis ook en geen enkel probleem met de snelheid of welk ander probleem dan ook. Hoe ben je verbonden met de experiabox? Probeer het anders eens, als dat nu nog niet zo is, rechtstreeks met een UTP-kabel. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
_the_crow_ schreef op maandag 07 april 2008 @ 21:28:
Je noemt een rood kruis bij die test. Dat heb ik hier thuis ook en geen enkel probleem met de snelheid of welk ander probleem dan ook. Hoe ben je verbonden met de experiabox? Probeer het anders eens, als dat nu nog niet zo is, rechtstreeks met een UTP-kabel. :)
bedoel je rechtstreeks vanaf de experiabox? dat heb ik nu. heb ook al zonder splitter geprobeerd maar ook dit werkt niet..de snelheid blijft laag..

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 01:44
Ten eerste moet je via draad testen. Dus tussen pc en router. Niet via wireless.
Ten tweede moet je niet via Speedtest testen. Niet betrouwbaar genoeg.
Doe daarom een download via een .bin bestand. Zoals:
http://speedtest.speedxs.nl/100mb.bin
http://www2.versatel.nl/100mb.bin
http://speedtest.exsilia.net/100mb.bin
http://test.euroaccess.nl/100mb.bin

[ Voor 7% gewijzigd door cornfed99111 op 07-04-2008 22:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
cornfed99111 schreef op maandag 07 april 2008 @ 22:42:
Ten eerste moet je via draad testen. Dus tussen pc en router. Niet via wireless.
Ten tweede moet je niet via Speedtest testen. Niet betrouwbaar genoeg.
Doe daarom een download via een .bin bestand. Zoals:
http://speedtest.speedxs.nl/100mb.bin
http://www2.versatel.nl/100mb.bin
http://speedtest.exsilia.net/100mb.bin
http://test.euroaccess.nl/100mb.bin
ik werk altijd al met een utp-kabel..en heb de bestandje gedownload maar ook hier is de download snelheid traag. :'(

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-11 21:03
Wat zou het volgens je abo moeten zijn en wat is volgens jou "traag"?

Verwijderd

Topicstarter
Arnout schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 08:26:
Wat zou het volgens je abo moeten zijn en wat is volgens jou "traag"?
mn snelheid van het abonnement is 4 Mb/sec - 256 Kb/sec, maar als ik wat download haal ik max een snelheid van 100 kB/sec

• Arnout
Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 08:34:
[...]

mn snelheid van het abonnement is 4 Mb/sec - 256 Kb/sec, maar als ik wat download haal ik max een snelheid van 100 kB/sec
Raar abbonement heb je dan, Go (Planet: Economy) is 1500 / 256, Lite (Planet: Standard) is 3000 / 512.

Dus wat voor abo heb je, want die snelheden die je noemt kloppen niet. Je moet hiervoor NIET in de modem kijken want die verbind op andere snelheden.

[ Voor 3% gewijzigd door Arnout op 08-04-2008 08:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Arnout schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 08:49:
[...]

Raar abbonement heb je dan, Go is 1500 / 256, Lite is 3000 / 512.

Dus wat voor abo heb je, want die snelheden die je noemt kloppen niet. Je moet hiervoor NIET in de modem kijken want die verbind op andere snelheden.
ik heb echt die snelheden..is een abonnement van hetnet.

• Arnout
Ah, je hebt hetnet, daar zou het inderdaad 4000 / 256 moeten zijn. Dit moeten ze bij de helpdesk kunnen onderzoeken / verhelpen.

Verwijderd

Topicstarter
Arnout schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 08:54:
Ah, je hebt hetnet, daar zou het inderdaad 4000 / 256 moeten zijn. Dit moeten ze bij de helpdesk kunnen onderzoeken / verhelpen.
hmm dat is jammer..iemand nog ideeen? want bij die helpdesk weten ze er ook niet veel van.

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:37
Kun je anders even een screenshot plaatsen van het scherm waar je het rode kruis op hebt?
Misschien dat we er iets aan kunnen zien.

Verwijderd

Topicstarter
Suicyder schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 13:43:
Kun je anders even een screenshot plaatsen van het scherm waar je het rode kruis op hebt?
Misschien dat we er iets aan kunnen zien.
Afbeeldingslocatie: http://www.tepsait.nl/printscreen.bmp

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Het ip-nummer wat daar bij de kruis staat refereert naar KPN zelf. Dat heb ik vaker gezien bij mensen en daarnaast heb ik het zelf ook. Hier werkt alles perfect, dus het zal vast niet essentieel zijn om een goede verbinding tot stand te brengen.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Arnout
De "test" die voor het internet icoontje wordt gedaan is een doodgewone ping naar de gateway. Bij ADSL reageert deze gateway niet op ping, dus vandaar het kruis. Wat dus normaal is voor ADSL verbindingen via KPN.

Verwijderd

Topicstarter
Arnout schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 14:13:
De "test" die voor het internet icoontje wordt gedaan is een doodgewone ping naar de gateway. Bij ADSL reageert deze gateway niet op ping, dus vandaar het kruis. Wat dus normaal is voor ADSL verbindingen via KPN.
oke..dat idee had ik zelf ook een klein beetje maar bedankt..een programma kan het ook niet tegen houden want heb de pc opnieuw geinstalleerd..weet iemand dan waar het wel aan ligt ??

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2008 15:46 ]

• cornfed99111
Belangrijk is ook hoe ver je van de telefooncentrale zit.
Kijk eens op deze pagina Home > Broadband Connection > DSL Connection klik dan op details.
En doe hier een screenshot daarvan posten. (die andere ging al prima).

Ook kan je de afstand opvragen via http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/

Verwijderd

Topicstarter
cornfed99111 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 16:51:
Belangrijk is ook hoe ver je van de telefooncentrale zit.
Kijk eens op deze pagina Home > Broadband Connection > DSL Connection klik dan op details.
En doe hier een screenshot daarvan posten. (die andere ging al prima).

Ook kan je de afstand opvragen via http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/
Wat je bedoeld met 'Home > Broadband Connection > DSL Connection' bedoeld weet ik niet..kan het namelijk niet vinden maar heb die andere site geprobeerd en geeft daar aan dat ik 2910 meter van de centrale af zit. ' De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 2910 meter. '

• cornfed99111
Ik heb het over de router. Daar vindt je die pagina.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:09

BHQ

Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 14:17:
[...]

oke..dat idee had ik zelf ook een klein beetje maar bedankt..een programma kan het ook niet tegen houden want heb de pc opnieuw geinstalleerd..weet iemand dan waar het wel aan ligt ??
Dat ligt, zoals gezegd, aan een stukje KPN wat pings negeert. Niets om zorgen over te maken dus. De router gooit zelf een pingetje uit, daar heeft je PC bar weinig mee te maken.

Overigens, je snelheidsnotatie in de topicstart is verkeerd. een consumentenverbinding die de 4MB/s haalt zou flink in trek zijn, maar helaas. 4000 kilobit = 4 megabit. Je moet -erg- ver van de centrale zitten of de boel thuis beroerd hebben aangesloten om het niet te halen, of de koper richting je huis is brak (of een combinatie).

Verwijderd

Topicstarter
cornfed99111 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 18:43:
Ik heb het over de router. Daar vindt je die pagina.
dit zijn de details van mijn router:
Afbeeldingslocatie: http://www.tepsait.nl/dsl.bmp

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:01
is je gebruikte kabel ook wel in orde?

you had me at EHLO

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:24

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 21:31:
[...]

bedoel je rechtstreeks vanaf de experiabox? dat heb ik nu. heb ook al zonder splitter geprobeerd maar ook dit werkt niet..de snelheid blijft laag..
De splitter moet er definitief tussenuit, tenminste, als je geheel geporteerd bent naar voip.
Verder is de bekabeling naar en van de experiabox van essentieel belang (niet alleen bij experiaboxen, maar bij elk modem).

Kennelijk is er ergens iets brak, er is een storing op de kabel of je woont 200 km bij de telefooncentrale af waar je aanhangt.

Eerst in je eigen huis alle bekabeling goed in orde brengen, als het probleem dan nog bestaat nogmaals helpdesk van hetnet bellen, laten doormeten en desnoods een monteur laten komen.

Edit:
En wellicht overbodig om te zeggen: Ander downloads en uploads moet je tijdens de test niet doen, evenals bellen of webcammen of whatever.
Heb je ADSL over Annex-A (geporteerd vanaf POTS/analoog) of Annex-B (geporteerd vanaf ISDN)? Van Annex-B is bekend dat die standaard ietsie minder snel is dan Annex-A.

Edit:
@hieronder: normaal val ik er niet zo over, maar als je bij Het Net werkt verwacht ik niet dat je het over millibits gaat hebben. :9

[ Voor 22% gewijzigd door remco_k op 08-04-2008 23:01 ]

Alles kan stuk.

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-11 20:50

Younes

Wie, Wat, Waar?

Dat modem traint gezien de laatste screenshot goed in. Volgens jouw modem zou je de snelheid moeten halen, maar spijker me daar niet op vast. Heb laatst meegemaakt dat een klant een 6mbit abo had, maar met maar 3mbit kon internetten terwijl de fout bij KPN/HetNet zat. Je zou nog even een andere computer met een netwerkkabel aan kunnen sluiten en om nog zekerder van je zaak te zijn nog een tweede. Met die informatie overtuig je mijn collega's bij de afdeling IPB nog meer van het feit dat het probleem bij ons 'Het Net' ligt. Misschien is het opnieuw instellen van je profiel voldoende. 9 van de 10 keer ligt het aan apparatuur van de klant zelf.

Maar goed. Ik ben nu niet aan het werk, maar wil je toch even wat advies geven. Belangrijkste mededelingen zijn gedaan.

suc6

Edit:

ff voor de zekerheid: Over het algemeen geldt: Modem zo dicht mogelijk bij het ISRA punt aansluiten. Als je maar 1 telefoonaansluiting in je hele woning hebt, is het makkelijk zoeken. Met zo kort mogelijk bedoel ik: maximaal 2 meter. Tenzij je utp kabel gebruikt (4 aderig). Uuhhm, verder inderrdaad een kabeltje tussen je pc en de experiabox. Zal wel een st780 zijn oid. Verder nog iets interessants? Niet echt.

@ hierboven: true, true :+ , maar nu werk ik niet en is het meer gemakzucht....

[ Voor 26% gewijzigd door Younes op 09-04-2008 00:31 ]

...en waarom?

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-11 17:20

Foamy

Fulltime prutser

Op wat voor snelheid trained je modem eigenlijk in? Als ik je TS goed lees doet ie dat wel gewoon op 4Mbit; en dat houd in 99% van de gevallen toch gewoon in dat er in je situatie thuis iets niet goed zit (lees: alles achter je EB).

blub

• cornfed99111
Aan de laatste screenshot zie ik dat je een brakke verbinding hebt.
Signaalverzwakking ligt ver uit elkaar en hoge errorrate bij download.
Het profiel in de centrale is in orde.
Welke Speedtouch heb je?

Verwijderd

Topicstarter
cornfed99111 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 23:18:
Aan de laatste screenshot zie ik dat je een brakke verbinding hebt.
Signaalverzwakking ligt ver uit elkaar en hoge errorrate bij download.
Het profiel in de centrale is in orde.
Welke Speedtouch heb je?
speedtoucht 780
Servicenaam : KPN Experia Box, ST780

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:01
heb je een nieuwe kabel en een andere pc te beschikking? zoals een laptop (lenen ofzo)

test daar eens mee

you had me at EHLO

• cornfed99111
Als je een Experiabox hebt kan je zelf weinig doen.
Er is een tweakprog beschikbaar voor de Speedtouch en je hebt genoeg SNR marge.
Je zou dan zelf je verbinding kunen tweaken.
Helaas is de Experiabox gelockt.

Je kan alleen de eigen bekabeling vervangen en/of inkorten. Dus vanaf ISRA en Speedtouch.
Als dat niet werkt, is de enige optie om de helpdesk te bellen en een technisch onderzoek
aan te vragen.

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:01

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

cornfed99111 schreef op woensdag 09 april 2008 @ 12:52:
Als je een Experiabox hebt kan je zelf weinig doen.
Er is een tweakprog beschikbaar voor de Speedtouch en je hebt genoeg SNR marge.
Je zou dan zelf je verbinding kunen tweaken.
Helaas is de Experiabox gelockt.

Je kan alleen de eigen bekabeling vervangen en/of inkorten. Dus vanaf ISRA en Speedtouch.
Als dat niet werkt, is de enige optie om de helpdesk te bellen en een technisch onderzoek
aan te vragen.
Waarom moet hij zijn bekabeling gaan aanpassen mensen? De EB trained gewoon in op de juiste snelheid (260/4100, waar het 256/4096 moet zijn). De bekabeling is dus in orde.

Ik zie nu nog 2 oorzaken:
- PC is niet in orde, en daardoor vertraagt de download
- Er zit iets in het netwerk van KPN niet goed

Optie 1 kun je zelf nakijken. Mocht je ergens een Apple bak kunnen lenen, doe dat dan, en doe daar een downloadtest op een bekabelde verbinding mee. Dan weet je zeker of het wel of niet aan je pc ligt. Apples hebben niet zoveel last van virussen etc, en al helemaal geen spyware. Ook FW/VS problemen kun je dan met 99% zekerheid uitsluiten.

Doet de Apple het wel goed, dan zit het probleem in je eigen pc. Doet die het ook niet goed, dan zit er een probleem in het netwerk, en mag je toch de HD gaan bellen.

Verwijderd

Topicstarter
pc niet in orde? heb hem opnieuw geinstalleerd. Zou het ook aan de netwerkkaart kunnen liggen? zal vanmiddag wel andere pc proberen.

• cornfed99111
_Mystikal_ schreef op woensdag 09 april 2008 @ 13:51:
[...]

Waarom moet hij zijn bekabeling gaan aanpassen mensen? De EB trained gewoon in op de juiste snelheid (260/4100, waar het 256/4096 moet zijn). De bekabeling is dus in orde.
Als je mijn post leest (want dat heb je niet gedaan) zie waarom ik zijn verbinding niet lekker vindt.
Omdat hij gebonden is aan de gelockte Experiabox, kan je alleen via de eigen bekabeling
nog zelf iets doen. Als dat niet helpt, rest de weg via de helpdesk en technische dienst.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ook een ander pc en kabels geprobeerd nu maar het blijft hetzelfde..iemand nog ideeen? of wordt het tijd voor een monteur van hetnet ??

[ Voor 122% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2008 08:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
zat in de logboeken te kijken en hij gaf deze foutmelding:

De DHCP-allocator heeft zichzelf uitgeschakeld op IP-adres 192.168.1.70, omdat het IP-adres buiten de scope 192.168.0.0/255.255.255.0 ligt, waaruit adressen worden toegewezen aan DHCP-clients. Als u de DHCP-allocator wilt inschakelen op dit IP-adres, moet u de scope wijzigen om het IP-adres erin op te nemen, of het IP-adres wijzigen zodat het binnen de scope valt.

kan dit er mee te maken hebben ???

• cornfed99111
Heb je een vast ip adres uitgedeeld aan je pc?

• remco_k

remco_k

cornfed99111 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 13:43:
En dat zou uitmaken?

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
cornfed99111 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 13:43:
nee heb ik niet..kan het hier aan liggen dan?

• cornfed99111
Ik vermoedde dat het subnetmasker buiten de scope viel van de ip range.

Vreemd probleem. Heb even gekeken, maar nog niets definitiefs gelezen.
[XP] IPNATHLP - DHCP allocator probleem
http://forums.techguy.org...-event-error-30013-a.html

• remco_k

remco_k

cornfed99111 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 14:59:
Ik vermoedde dat het subnetmasker buiten de scope viel van de ip range.

Vreemd probleem. Heb even gekeken, maar nog niets definitiefs gelezen.
[XP] IPNATHLP - DHCP allocator probleem
http://forums.techguy.org...-event-error-30013-a.html
Als dat zo is werkt het helemaal niet of (stomtoevallig) helemaal wel. Niet half.

Alles kan stuk.

• tpijnappel
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-12-2024
he, ik heb hetzelfde probleem. Vandaag dus ook een half uur met de klantenservice aan de lijn gehangen. Heb zelf een kpn lite account (3mb up, 512 down), maar mijn down snelheid wordt max 350 kb/s en mijn up 150. Ze hebben mijn lijn getest tot mijn experiabox en deze snelheden zijn goed. Mijn pc is net door mij in elkar gezet en is bestaat uit erg nieuwe en goede onderdelen. Hij is dan ook net geformateerd. Zowel met een kabel als draadloos, met m'n desktop als met m'n laptop, altijd dezelfde lage snelheid.

KPN heeft mij het advies gegeven om een 50 mb bestand naar binnen te halen via de website www.adslvally.nl/mxarena/downloads. En dan de gemiddelde snelheid te meten.... Een andere suggestie was een poort open te zetten, maar bij mijn weten heeft dat geen nut bij regulier downloaden alleen bij torrents, etc.

Heb het nog niet uitgevoerd, maar denk dat ik bij het bestand downloaden geen hoge snelheden ga behalen. Dan blijft alleen de optie open, wederom mijn pc formateren en xp of vista installeren. Werkt dat niet dan moet het toch bij kpn liggen?

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-12 16:55

Shunt

Boe

tpijnappel schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 13:32:
he, ik heb hetzelfde probleem. Vandaag dus ook een half uur met de klantenservice aan de lijn gehangen. Heb zelf een kpn lite account (3mb up, 512 down), maar mijn down snelheid wordt max 350 kb/s en mijn up 150. Ze hebben mijn lijn getest tot mijn experiabox en deze snelheden zijn goed. Mijn pc is net door mij in elkar gezet en is bestaat uit erg nieuwe en goede onderdelen. Hij is dan ook net geformateerd. Zowel met een kabel als draadloos, met m'n desktop als met m'n laptop, altijd dezelfde lage snelheid.

KPN heeft mij het advies gegeven om een 50 mb bestand naar binnen te halen via de website www.adslvally.nl/mxarena/downloads. En dan de gemiddelde snelheid te meten.... Een andere suggestie was een poort open te zetten, maar bij mijn weten heeft dat geen nut bij regulier downloaden alleen bij torrents, etc.

Heb het nog niet uitgevoerd, maar denk dat ik bij het bestand downloaden geen hoge snelheden ga behalen. Dan blijft alleen de optie open, wederom mijn pc formateren en xp of vista installeren. Werkt dat niet dan moet het toch bij kpn liggen?
350 is geen slechte snelheid voor een 3 mbit abbo hoor.
je moet zoizo altijd rekening houden met een max 10% overhead op je adsl verbinding. 3 mbit komt dan ongeveer uit op 300 tot 400 kbs. Daar zit je met 350 nog gewoon netjes tussen.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
tpijnappel schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 13:32:

idd..ik heb ook alles geprobeerd maar nix werkt..heb maar een monteur geregeld kijken of die het kan! zou het anders niet mee weten:S

• tpijnappel
Shunt schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 14:13:
[...]

350 is geen slechte snelheid voor een 3 mbit abbo hoor.
je moet zoizo altijd rekening houden met een max 10% overhead op je adsl verbinding. 3 mbit komt dan ongeveer uit op 300 tot 400 kbs. Daar zit je met 350 nog gewoon netjes tussen.
Even voor de duidelijkheid 350 kb/s en geen 3500kb/s. Dit is gewoon erg traag. Zelfs chello was snellen... :)

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:40

Sa1

tpijnappel schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 15:01:
[...]

Even voor de duidelijkheid 350 kb/s en geen 3500kb/s. Dit is gewoon erg traag. Zelfs chello was snellen... :)
uhh.. wat wil je nou zeggen? volgens mij ben je behoorlijk de KB / Kb door elkaar aan 't halen. Als je een 3MB verbinding hebt dan is dat +/- 3000KB/sec, wat ik erg snel vind, hier zijn ook nog niet echt abbo's voor (xms net natuurlijk wel, maar das via glas, dsl haalt dit sowieso niet). 3500kb is ongeveer gelijk aan 350KB/sec wat ongeveer zo'n 3Mb is...

Voor een 3Mb verbinding is 350KB/sec (dus ook 3500Kb/sec) best goed te doen.

of bedoel je echt 35KB/sec, dat echt weer erg traag is voor een 3Mb verbinding.

Waarom gaat niet gewoon iedereen óf in bits of in bytes praten. Dit is toch geen doen?

[ Voor 17% gewijzigd door Sa1 op 11-04-2008 15:13 ]

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-11 20:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

tpijnappel schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 15:01:
[...]

Haal je nou 350KB/s of 350Kb/s? En heb je nou een 3MB (24Mb) of 3Mb verbinding? 350KB/s is perfect bij 3Mbit, je hoort dan zo'n 346KB/s te halen (3072/8x0,9). Internet Explorer geeft standaard KB/s of MB/s.

K = kilo (= 1024 binnen de PC wereld)
B = byte (= 8 bit)
b = bit
Sa1 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 15:09:
[...]
uhh.. wat wil je nou zeggen? volgens mij ben je behoorlijk de KB / Kb door elkaar aan 't halen. Als je een 3MB verbinding hebt dan is dat +/- 3000KB/sec, wat ik erg snel vind, hier zijn ook nog niet echt abbo's voor (xms net natuurlijk wel, maar das via glas, dsl haalt dit sowieso niet). 3500kb is ongeveer gelijk aan 350KB/sec wat ongeveer zo'n 3Mb is...

Voor een 3Mb verbinding is 350KB/sec (dus ook 3500Kb/sec) best goed te doen.

of bedoel je echt 35KB/sec, dat echt weer erg traag is voor een 3Mb verbinding.
Deel je door 10 omdat je direct de overhead meeneemt? En 24Mbit verbindingen zijn redelijk te krijgen, zowel bij de kabel als adsl providers.
Sa1 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 15:09:
[...]

Waarom gaat niet gewoon iedereen óf in bits of in bytes praten. Dit is toch geen doen?
Meestal worden internetverbindingen in Mbit uitgedrukt en de downloadsnelheden in KB/s of bij erg hoge snelheden MB/s. Als iedereen dat nou gebruikt en de correcte hoofd en kleine letters gebruikt dan geeft het ook geen verwarring. Maar om een 24Mb lijn nou een 3MB lijn te gaan noemen of vertellen hoeveel Kb/s je haalt is wel erg verwarrend.

[ Voor 85% gewijzigd door |sWORDs| op 11-04-2008 15:47 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:53

Twazerty

AVCHDCoder developer

uitschrijven is nog handiger. Gewoon 24 Mbit of 350Kbyte (of KByte) er staat dan iig byte of bit. Of dit nu Byte of byte is maakt niet uit. Je kunt dan iig zien waar je over praat.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• tpijnappel
aha, het verschil is nooit helemaal doorgedrongen, maar ik heb het hier over 350 Kb/s (35 KB/s)dus niet conform de snelheid zoals het zou moeten.

Verwijderd

Topicstarter
en ja hoor..vandaag een monteur langs gehad. Toch tot dezelfde conclusie kwam dan mij. EINDELIJK!!
ik krijg nu een nieuwe experiabox na 4weken te traag internet!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-11 16:54

AlexanderB

7800 rpm

dan zal ik die monteur ook maar eens bestellen, het is al sneller geworden, van 50 naar 100 kb/s na modem reset (volgens helpdesk)
zelfde abbo trouwens, maar de >400 die ik voorheen haalde zit er nog niet in...
Pagina: 1