Toon posts:

[XP] IPNATHLP - DHCP allocator probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 1.099 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 pc's die aan een switch hangen, die switch hangt weer aan een alcatel router. Ik krijg in eventviewer de volgende error onder de sectie systeem:

De DHCP-allocator heeft zichzelf uitgeschakeld op IP-adres 10.0.0.151, omdat het IP-adres buiten de scope 192.168.0.0/255.255.255.0 ligt, waaruit adressen worden toegewezen aan DHCP-clients. Als u de DHCP-allocator wilt inschakelen op dit IP-adres, moet u de scope wijzigen om het IP-adres erin op te nemen, of het IP-adres wijzigen zodat het binnen de scope valt.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.
-----------------------------------------------------------------------
De ene pc krijgt als ip adres 10.0.0.150 en de ander krijgt als ip adres 10.0.0.151
De ip adressen worden automatisch verkregen.

Hoe kan ik deze foutmelding verhelpen, oftewel, hoe en waarop stel ik die scope in?

Verwijderd

Lees de foutmelding eens. Je computer wil logischerwijs geen DHCP draaien omdat hij al het IP-adres 10.0.0.151 heeft, wat buiten je scope valt. Je kan niet vanaf 10.0.0.151 ineens 192.168.0.0/24-adressen uit gaan zitten delen.

Oftewel: schakel je DHCP-service uit, ik gok dat je ICS hebt draaien :?

Verwijderd

Topicstarter
Dit klinkt misschien dom, maar ik kan tussen de services alleen een dhcp client vinden die ik uit kan schakelen. Bovendien draai ik geen ICS voor zover ik weet, hoe kan ik dat controleren? Laat ik het anders zeggen: waarom zou deze machine ipadressen willen uitdelen en hoe kan ik dat stoppen?

Edit/ Ik heb dus de internet connection service er tussen zien staan en die was inderdaad gestart, en stond op automatisch starten, ik heb deze nu uitgeschakeld.
En heb de foutmelding niet meer. Gracias!

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2004 14:19 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 maart 2004 @ 14:01:
Dit klinkt misschien dom, maar ik kan tussen de services alleen een dhcp client vinden die ik uit kan schakelen. Bovendien draai ik geen ICS voor zover ik weet, hoe kan ik dat controleren? Laat ik het anders zeggen: waarom zou deze machine ipadressen willen uitdelen en hoe kan ik dat stoppen?

Edit/ Ik heb dus de internet connection service er tussen zien staan en die was inderdaad gestart, en stond op automatisch starten, ik heb deze nu uitgeschakeld.
En heb de foutmelding niet meer. Gracias!
misschien een rare vraag maar waar kan ik dit uitschakelen ??

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
start-->run-->services.msc