Toon posts:

[XP] irql_not_less_or_equal op d347bus.sys*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Volgens mij zit ik met een flink probleem. Ik vroeg mij af of jullie nog een suggestie hadden..

Ik krijg sinds gisteren iedere keer de foutmelding IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL. Nou heb ik uiteraard even rondgekeken op het net en voor dit probleem wel wat oplossingen gezien, maar het gaat verder.

Dit staat er ook nog:
STOP: 0X0000000A (0X20A0039, 0X00000002, 0X0000000, 0X804EB5CF)

Als ik de comp in veilige modus opstart vraagt hij om ESC te drukken om d347bus.sys (driver van Daemon Tools, ook dat heb ik gezien) te cancellen, doe ik dat, dan krijg ik weer hetzelfde blauwe scherm als hierboven beschreven.

Ik kom er in veilige modus dus ook niet in.

Even kort samengevat:

Normaal opstarten: foutmelding IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
Veilige modus: Cancellen d347bus.sys? Ja, vervolgens foutmelding IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Nou las ik ergens dat een oplossing zou kunnen zijn om een XP repair cd te laten draaien.

Niet zo schreeuwen. Je kan ook gewoon zeggen dat je CD drive stuk is zonder alles in caps te tikken

Mijn vraag aan julllie: Is dit einde verhaal of zijn er nog mogelijkheden?

Alvast bedankt,

David

[ Voor 6% gewijzigd door alt-92 op 07-04-2008 19:24 ]

Verwijderd

Opstarten van USB / Floppy behoort toch nog wel tot de mogelijkheden?
En ik weet niet wat je bedoelt met een XP Repair CD maar volgens mij kan je het beste .\d347bus.sys verwijderen en kijken wat hij dan doet.
Daarna valt er misschien in de logs wat terug te vinden.

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Dit is zo'n f@cking bekend probleem. Daemon tools.

Een beetje googelen geeft je de oplossing.

Windows start niet meer normaal op

[ Voor 5% gewijzigd door Haaglander op 07-04-2008 17:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maar hoe verwijder is d347bus.sys als ik zelfs niet via de veilige modus kan opstarten?

Dit stond in een ander topic:

"Kies voor de modus "Safemode met Command Prompt"
Hij laadt dan allerlei device drivers etc etc
Hij geeft dan aan dat hij stoppen met laden van D347bus.sys door op ESC te drukken. Dit natuurlijk doen en dan verder laten laden. Als het goed is kom je dan de safe mode van Windows in met prompt waarna je het bestand kan renamen."

Dit lukt dus niet omdat ik dan gelijk weer die foutmelding IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL krijg.

"Anders kan je ook Windows XP CD laten opstarten en kiezen voor repareren optie. krijg je volgens mij ook prompt waarna je op C wat kan doen"

Dit lukt dus ook niet omdat mijn CDROM drive ermee gekapt is..

Is dat knoppix misschien iets waar ik naar moet kijken? Of moet ik iets anders via een floppy laten draaien?

Verwijderd

Last known good configuration in F8? :)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

De enige oplossing is:

1. Nieuwe CD-drive kopen
2. OS eroverheen installeren (instellingen blijven behouden)
3. Daemon eraf gooien en een alternatief zoeken

Andere oplossingen zijn er niet.

ARME AOW’er

Verwijderd

Je kan ook een oudere versie van Deamon tools nemen. Die nieuwe komt meer met dat hele vista interieur en ik ben altijd de oudere versie wezen gebruiken. Draait prima en geeft geen problemen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Titelfix en een gratis ontcapsing van wat geschreeuw.

Het is hier normaal om het OS in de titel te vermelden, graag voortaan zelf even doen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1