Toon posts:

Windows start niet meer normaal op

Pagina: 1
Acties:
  • 1.585 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
kan computer niet meer gebruiken!! HELP

-- Zit momenteel achter een andere computer --

Ik wilde mijn pc in de veilige modus opstarten, aangezien dat niet via de "normale weg" ging (f8 veilige modus) heb ik het gedaan via msconfig:

1 - Sluit alle programma's af en klik dan op 'start' en daarna op 'uitvoeren'.
2 - Type in de balk het woord 'msconfig' (zonder de ' tekens) en druk dan op 'enter'.
3 - Klik in het scherm wat verschijnt op het tabblad 'boot.ini' en zet dan een vinkje bij de regel '/safeboot'.
4 - Klik dan op 'ok' en start de pc opnieuw op als dat gevraagd wordt.
5 - De pc zal dan opstarten in de veilige modus, maar je moet er rekening mee houden dat dit enkele minuten kan duren.

Ik heb dus een vinkje gezet bij "/safeboot".

Ik heb de pc opnieuw opgestart, na het windows logo komt er opeens een blauw scherm en start de computer opnieuw op. Wanneer ik kies voor "de laatste wekende instellingen laden" (o.i.d.) ook dan krijg ik weer het gewone windows logo en vervolgens weer een blauw scherm. Geen van de opties werkt die ik kies!

Wat moet ik nu doen, zodat alles weer werkt??? Ik kan wel in de BIOS komen, maar weet niet of en wat ik hier aan moet passen!

Ik kan mijn computer nu dus ook verder niet gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2006 13:28 ]

• ErikRedbeard
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-10-2025

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

Uhm als hij veilige modus zou gaan laden dan krijg je niet eens een windows logo te zien.

En de bios heb je denk ik ook niet veel aan, omdat het een software fout is.

En wat is de reden waarom jij met F8 niet veilige modus inkan?

• MeatLoaf
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-01 09:33
En wat is de melding die je krijgt in je blauwe scherm.
Via de F8 toets tijden het opstarten van je windwos kun je kiezen dat jue systeem niet moet rebooten bij een BSOD.

Verwijderd

Topicstarter
Heeft waarschijnlijk te maken met een virus o.i.d. Kreeg dit soort meldingen bij F8

MULTI<0>DISK<0>RDISK<0> enz.
Dan komt er een nieuw zwart scherm met onderin:
"Press esc to cancel loading: d347bus.sys"

Daarom heb ik het geprobeert om het te doen via msconfig; vinkje bij /safeboot. Maar nu wil de computer en niet starten in veilige modus en ook niet gewoon. Wat kan ik het beste doen nu, zodat de computer gewoon weer opstart?

EDIT: melding op blauwe scherm is niet te lezen (halve seconde) en start weer opnieuw op

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2006 13:37 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Opmerking: d347bus.sys is een file wat door Deamontools wordt gebruikt. (1 seconde Google)

De snelste oplossing voor je probleem is Windows opnieuw eroverheen installeren géén format. (wederom 1 seconde Google)

ARME AOW’er

Verwijderd

Guardian Angel schreef op maandag 18 september 2006 @ 13:51:
Opmerking: d347bus.sys is een file wat door Deamontools wordt gebruikt. (1 seconde Google)

De snelste oplossing voor je probleem is Windows opnieuw eroverheen installeren géén format. (wederom 1 seconde Google)
Beetje harde methode ! !
Probeer eerst eens in safemode op te starten met command prompt. Ga naar C:\windows\system32\drivers en rename daar de desbetreffende d347bus.sys.
Nu kan je Windows XP als het goed is weer normaal op laten starten. Daarna Deamon tools deinstalleren.

Verwijderd

Topicstarter
@ river_styx

Ik kan de pc momenteel helemaal niet opstarten.

Niet normaal en niet in veilige modus

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:15

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Download een Linux live CD die support heeft voor het lezen en schrijven van files op een NTFS filesystem (zoals de Ubuntu live CD) en start daarvan op. Dan kan je op je hardeschijf boot.ini aanpassen en dat '/safeboot' weghalen.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 14:09:
@ river_styx

Ik kan de pc momenteel helemaal niet opstarten.

Niet normaal en niet in veilige modus
Kies voor de modus "Safemode met Command Prompt"
Hij laadt dan allerlei device drivers etc etc
Hij geeft dan aan dat hij stoppen met laden van D347bus.sys door op ESC te drukken. Dit natuurlijk doen en dan verder laten laden. Als het goed is kom je dan de safe mode van Windows in met prompt waarna je het bestand kan renamen.
Anders kan je ook Windows XP CD laten opstarten en kiezen voor repareren optie. krijg je volgens mij ook prompt waarna je op C wat kan doen

Verwijderd

Omdat je hebt vermeld dat je je pc niet krijgt opgestart is het nogal lastig

Zou dit wel het geval zijn zou je de bestanden d347bus.sys and d347prt.sys kunnen verwijderen in de directory C:/Windows/System32/Drivers

en in het REGISTER
HKLM/System/CurrentControlSet/Services de subkeys d347bus en d347prt

Het kan namelijk zijn dat Daemon Tools Een SCSI controller heeft aangemaakt die niet werkt op een X64... (64bits)

Heb gegoogled voor je maar de meeste wijzen erop dat alleen een verse XP install werkt..

Khoop dat je het opgelost krijgt !!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 13:59:
[...]
Beetje harde methode ! !
Probeer eerst eens in safemode op te starten met command prompt.
Dat laatste gaat dus niet zoals in de startpost staat.

Een installatie over de bestaande heen behoudt de instellingen etc. zoals ze zijn. Het zorgt er iig voor dat het probleem wordt opgelost. Ca. een half uurtje werk en het systeem werkt in principe weer als voorheen.

ARME AOW’er

• RefleXion
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-02 10:30
Download anders knoppix, of een ander OS dat je kunt booten vanaf CD / diskette. Dan kun je van daaruit je boot.ini bewerken en de "/safeboot" optie weghalen.

58x PV Enphase IQ8+, 16x PV SolarEdge, 2x PV los, 9x Marstek Venus E V3, Peugeot e-208

Verwijderd

Topicstarter
@ Guardian Angel

Heb een cd gebruikt en de stappen opgevolgt. Dus een repair install, dat is gelukt. Vervolgens opnieuw opgestart.

Eerst starte hij normaal op, windows logo (laden) en daarna een blauw scherm met wit windows logo rechts met de tekst:
- "Setup wordt opnieuw gestart" en vervolgens
- Een zwart scherm met in de hoeken de tekst "veilige modus" + een windows popup scherm met: "! windows xp setup kan niet in veilige modus worden uitgevoerd. Setup wordt nu opnieuw gestart."

Ik kan dan alleen maar op ok klikken en dan start de pc weer opnieuw op en krijgen we het hele verhaal weer opnieuw. Ook als ik via F8 b.v. "laatst recente instellingen die werkte" kies, dan krijg ik ook weer hetzelfde.
Pagina: 1