Toon posts:

installatie harde schijf seagate

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Mijn pc is sinds enkele maanden stuk, momenteel gebruik ik een nu een pc met windows 98se, mijn vraag is of ik mijn harde schijf van in mijn vorige pc kan installeren op de pc die ik nu gebruik en zo ja waar vind ik de software hiervoor want ik heb al geprobeerd om ze gewoon aan te sluiten maar dit lukte niet.Het is een seagate barracuda 7200.7 van 160GB, op deze harde schijf is wel windows xp geinstalleerd.

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-02 18:53

racoon

mooowwww

Als je een 2e had wilt aansluiten moet deze wel op slave staan, als er al xp op staat mag dat geen probleem geven.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-02 00:27

Big Womly

Live forever, or die trying

Misschien helpt het ook om je BIOS eens te laten zoeken naar nieuwe schijven. Oude moederbordjes detecteerden ze niet altijd tijdens het opstarten.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:04
Verzeker je er inderdaad van dat de jumpers goed staan, en dat je PC niet boot van je oude schijf. Dit laatste kun je instellen in het BIOS van je moederbord.
Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 16:15:
...want ik heb al geprobeerd om ze gewoon aan te sluiten maar dit lukte niet.
Wat lukte niet? Wat voor error kreeg je? Wat heb je verder geprobeerd? Heb je al gezocht? Zo ja, wat heb je gevonden?

Zo maar een paar basisvragen die ik mis in je startpost. Zonder voldoende info is het voor ons ook maar gissen wat het probleem is en hoe je het kunt verhelpen. Wellicht is het ook slim om de FAQ van dit subforum door te nemen en wat hoofdletters en interpunctie te gebruiken :)

OM FAQ / Beleid

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Zoals Fauna al aangeeft zijn wij hier op GoT gewend aan een wat beter geformuleerde topic start, met onderandere de specificaties van je systeem. Type en merk van het moederbord, processor, aanwezig hardeschijven (P-ATA of S-ATA) etc.

Daarnaast lijkt dit op redelijke basis kennis en zou met een beetje zoek werk hier op GoT al de nodig antwoorden gevonden moeten kunnen worden. Neem bijvoorbeeld eerst eens het FAQ wat Fauna aandraagt eens door.

Dus weet wat voor hardware je hebt en ga je eens inlezen door een paar FAQ's door te nemen. Voor nu zet ik hier een slotje op.

Overigens welkom op GoT :) Wij helpen je graag, maar je moet ook zelf enige inzet tonen. ;)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Dit topic is gesloten.