Toon posts:

9800GX2 performance slecht, Vista, waarom?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een ASUS ATI 1950XTX en heb afgelopen weekend een 9800GX2 Nvidia erin gezet.
Drivers van ATI weggegooid, zelfs nasty file remover gedraaid. Daarna de Nvidia drivers geinstalleerd en draaien maar.... zou je zeggen.

3DMark06 score is rond de 10.300. Of ik de kaart overclock of niet, blijft daarop steken. CPU is een E6600 (2,4 core2 duo). Als ik die overclock naar 3Ghz, geen enkel verschil.

Tijd om Vista opnieuw te installeren?

Ik speel veel Company of Heroes. Als ik die in Dx10 mode zet met alles op max detail, is het niet vooruit te branden. Volgens meerdere reviews moet het vliegen.

Ideeën? Ik heb wel gezocht op het forum maar kan niets vinden behalve een re-install van Vista (32 bit)

Ik gebruik de nieuwste drivers, 174.53

Moederbord is een Asus P5W DH Deluxe 975X

Vista 32-bits

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2008 10:45 ]

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:35

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 10:32:
Ik had een ASUS ATI 1950XTX en heb afgelopen weekend een 9800GX2 Nvidia erin gezet.
Drivers van ATI weggegooid, zelfs nasty file remover gedraaid. Daarna de Nvidia drivers geinstalleerd en draaien maar.... zou je zeggen.

3DMark06 score is rond de 10.300. Of ik de kaart overclock of niet, blijft daarop steken. CPU is een E6600 (2,4 core2 duo). Als ik die overclock naar 3Ghz, geen enkel verschil.

Tijd om Vista opnieuw te installeren?

Ik speel veel Company of Heroes. Als ik die in Dx10 mode zet met alles op max detail, is het niet vooruit te branden. Volgens meerdere reviews moet het vliegen.

Ideeën? Ik heb wel gezocht op het forum maar kan niets vinden behalve een re-install van Vista (32 bit)

Ik gebruik de nieuwste drivers, 174.53
2 dingen zijn aan te raden om hier nog te posten. Dat is welke versie jij van vista hebt en wat voor moederbord je alles inplugt.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Heb je de nog nieuwere drivers geprobeerd? Er is nu Forceware 174.74 uit. Geen idee of het gaat helpen, maar misschien het proberen waard. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Ik denk dat je processor zwaar de bottleneck is. Zelfs op 3 Ghz

http://www.overclockersclub.com/reviews/xfx_9800gx2/13.htm

Hier halen ze 13K 3d marks met een 9800gx2 en dat op een C2Q 6600 ( stock ).

Vergeet niet dat 3Dmark alles is. Deze kaart zou het heel goed moeten doen op hoge resoluties met hoge instellingen en AA als ik sommige reviews lees. Op welke resolutie game je eigelijk ?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2008 10:46 ]

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-05 19:50
er is een soort van drivercleaner die alle ati software weghaalt.

maar wat jij beschrijft is een heel bekend probleem.

beste is inderdaad verse windows install om zeker te zijn dat alles weg is.

• DenTeD123
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ben van plan om er ook 1 aan te schaffen, hoe denk je dat hij gaat draaien op een amd 6000+ icm met een asus sli deluxe? Gaat de proc ook de bottleneck zijn daar?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 10:43:
Ik denk dat je processor zwaar de bottleneck is. Zelfs op 3 Ghz

http://www.overclockersclub.com/reviews/xfx_9800gx2/13.htm

Hier halen ze 13K 3d marks met een 9800gx2 en dat op een C2Q 6600 ( stock ).

Vergeet niet dat 3Dmark alles is. Deze kaart zou het heel goed moeten doen op hoge resoluties met hoge instellingen en AA als ik sommige reviews lees. Op welke resolutie game je eigelijk ?
Daar halen ze dus 13k met een Q6600. Ik geloof dat een E6600 in 3dMark06 hetzelfde presteert als een Q6600, die 2 extra cores doen het hem niet.

3DMark is inderdaad niet alles, maar in Company of Heroes haal ik bij lange na niet de performance dat zelfs een vriend van me haalt met een 8800 GTS.

COH draai ik op 1650x1080 met dx10 settings, alles op max, geen AA. Ingame merk je duidelijk lag en volgens fraps zit ik rond de 30fps. Dat is gewoon zwaar onder de maat.

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-05 12:34

CaDje

Framedrops for life

je zou naar de 3D mark scores kunnen kijken en deze vergelijken met anderen. (Shader en CPU scores)

Dan kun je kijken waar je bottleneck ligt. Ik denk dat een fresh install ook zal helpen.

Wat voor een voeding heb je btw. ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 10:57:
[...]

Daar halen ze dus 13k met een Q6600. Ik geloof dat een E6600 in 3dMark06 hetzelfde presteert als een Q6600, die 2 extra cores doen het hem niet.

3DMark is inderdaad niet alles, maar in Company of Heroes haal ik bij lange na niet de performance dat zelfs een vriend van me haalt met een 8800 GTS.

COH draai ik op 1650x1080 met dx10 settings, alles op max, geen AA. Ingame merk je duidelijk lag en volgens fraps zit ik rond de 30fps. Dat is gewoon zwaar onder de maat.
De processor test in de 3dmark06 is multi threat en op dat gebied krijg je meer 3dmarks, Kwa grafische testen zou je dezelfde framerates krijgen

• Jooz
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:11
Post de rest van je systeem eens... want er kunnen een aantal problemen zijn..

voeding niet genoeg wattage, je hebt geen SLI bord dus de 2de core op de kaart doet niks ? (weet niet eens of dat wel mogelijk is..)

dus post je hele systeem even, kunnen we je ook goed helpen ;)

"The true sign of intelligence is not knowledge but imagination."

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:25
Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 10:57:
[...]

3DMark is inderdaad niet alles,
Maar trekt wel je scores op met meer cores. Mijn E6750 doet 2800 CPU points, tegenover 4-5k tegen een vlotte quadcore.

Verwijderd

Topicstarter
Jooz schreef op maandag 07 april 2008 @ 11:02:
Post de rest van je systeem eens... want er kunnen een aantal problemen zijn..

voeding niet genoeg wattage, je hebt geen SLI bord dus de 2de core op de kaart doet niks ? (weet niet eens of dat wel mogelijk is..)

dus post je hele systeem even, kunnen we je ook goed helpen ;)
Voeding heb ik nieuw moeten halen (8-pin connector). Het is een Coolermaster 850W tough power (1000wat piekvermogen, 850w continue).

Geheugen is gewoon DDR2 Corsair 800Mhz, proc E6600@3Ghz, mobo dus P5W DH Deluxe 975X, 2x seagate 320GB HD.... dat is het wel zo'n beetje.
Scherm is 20" met een native resolutie van 1650x1080 dus daar draai ik alles op.

Weet iemand of spellen gebruik maken van de quad core cpu's ?

Verwijderd

je hebt geen SLI bord dus de 2de core op de kaart doet niks ? (weet niet eens of dat wel mogelijk is..)
SLi zit op de kaart zelf dus is er geen moederbord nodig met Sli ondersteuning ;)

@TS wat zijn je temperaturen onder stress van je videokaart?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2008 11:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
_Apache_ schreef op maandag 07 april 2008 @ 11:02:
[...]

Maar trekt wel je scores op met meer cores. Mijn E6750 doet 2800 CPU points, tegenover 4-5k tegen een vlotte quadcore.
Er moet een andere bottleneck zijn. Met processor en videokaart overclocked haal ik 0 extra 3dmark punten. Lijkt mij dus logisch dat iets anders het probleem is.

2GB geheugen, dat het probleem?

• brute51
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Staat je PCI-e port niet toevallig op 1x of 4x? Dat gebeurd heel soms en dan krijg je slechte prestaties.

Ik heb echt een hele goeie PC.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 11:16:
[...]

SLi zit op de kaart zelf dus is er geen moederbord nodig met Sli ondersteuning ;)

@TS wat zijn je temperaturen onder stress van je videokaart?
Het is wel een SLI bord, maar dat maakt in dit geval niks uit.

Temps onder stress weet ik niet. Na 3dMark cyclus waren ze rond de 70 graden. (GPU)

Verwijderd

Topicstarter
brute51 schreef op maandag 07 april 2008 @ 11:16:
Staat je PCI-e port niet toevallig op 1x of 4x? Dat gebeurd heel soms en dan krijg je slechte prestaties.
Uhm, dit ken ik niet, staat dat in je bios?

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Asus P5W DH Deluxe 975X <= Dit is geen SLI bord !! Die is voor CrossFire ;)

Verder zou ik je van harte aanraden om Vista opnieuw te installeren, omdat je een ATI kaart hiervoor had.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:05
Voor de 9800GX2 heb je natuurlijk geen SLI moederbord nodig.
De SLI zit intern waardoor je met elk moederbord met een PCI-E aansluiting hem kan gebruiken (muv PCI-E 1.0).

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Verwijderd

Topicstarter
Jim423 schreef op maandag 07 april 2008 @ 12:41:
De SLI zit intern waardoor je met elk moederbord met een PCI-E aansluiting hem kan gebruiken (muv PCI-E 1.0).
Klopt, maar is wel handig als je 2 9800GX2's erin wil prikken. Wat niet de bedoeling is natuurlijk maar je weet nooit.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 11:27:
[...]

Uhm, dit ken ik niet, staat dat in je bios?
Kun je zien met CPU-Z of GPU-Z

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Jim423 schreef op maandag 07 april 2008 @ 12:41:
De TS dacht dat hij een SLI mobo had vandaar mijn post ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-04 14:09
Is het niet zo dat je bij de 9800gx2 ,SLI kan in- en uitschakelen?Misschien staat ie wel uit.

|2600k|Asus 290|

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-05 23:41

M2M

medicijnman

wil je weten waar je slechte prestaties vandaan komen, dan zul je afzonderlijk wat onderdelen moeten testen. Dus testen: geheugenbandbreedte (sissoft sandra kan dat geloof ik), je cpu checken met superPI mod 1.5 (ongeveer 17 seconden voor een Q/E6600 op 3.0 ghz, voor een Q/E6600 op stock speeds zal het boven de 20 seconden zijn) en verschillende displaydrivers proberen (nieuwe chipset drivers, bios etc.etc. zou ook nog wel eens kunnen werken, naast het checken of je kaart op PCI-E 4x speed draait. Op 1x speed is het ding echt niet vooruit te branden, 250 MB per seconde is bij lange na niet genoeg om toch zo'n hoge 3d mark score te krijgen. Eventueel gemodde displaydrivers (omega bijvoorbeeld) proberen.

-_-

• brugj03
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-01 01:33
Ik kan je met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zeggen dat het moederbord het probleem is.
Op de 1 of andere manier word er maar 1 kaart gebruikt.
Hier is tevens een link die exact hetzelfde omschrijft als wat ik voor probleem heb:
http://forums.nvidia.com/lofiversion/index.php?t62689.html
Bullus heeft in feite gelijk er staat maar 1 kaart te werken. Tip: probeer eens forceware 174.20
Gaf bij mij redelijke resultaten 3dmark06 alleen de SM 2.0 benches bleven steken op 1 kaart de rest werkte wel op beide.
Ik had met de nieuwste driver wel zware 2 d problemen zoals ook in de link word omschreven.

Verwijderd

Topicstarter
brugj03 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 05:17:
Ik kan je met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zeggen dat het moederbord het probleem is.
Op de 1 of andere manier word er maar 1 kaart gebruikt.
Hier is tevens een link die exact hetzelfde omschrijft als wat ik voor probleem heb:
http://forums.nvidia.com/lofiversion/index.php?t62689.html
Bullus heeft in feite gelijk er staat maar 1 kaart te werken. Tip: probeer eens forceware 174.20
Gaf bij mij redelijke resultaten 3dmark06 alleen de SM 2.0 benches bleven steken op 1 kaart de rest werkte wel op beide.
Ik had met de nieuwste driver wel zware 2 d problemen zoals ook in de link word omschreven.
Thanks, zo te zien moet ik mijn bios flashen. Zal ook even de nieuwste mobo drivers ophalen.
Als dat niet werkt, Vista opnieuw installeren. Als dat niet werkt -> nieuw mobo met nvidia chipset (690 SLI)

• Mitchelll010
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:39
je hebt geen sli mobo nodig ...
Pagina: 1