[Externe HDD] Advies bij aanschaf

Pagina: 1
Acties:
  • 378 views

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-02 16:22

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Topicstarter
Ik ben van plan een externe hardeschijf te kopen en heb zelf ook al even wat rond gekeken, ik zal eerst even vertellen wat de bedoeling is en wat mijn eisen zijn.

-E-Sata (Must Have)
-minimaal 750GB, het liefst 1TB
-1 Schijf
-Rond de 200 euro
-Ik zou er ook graag een netwerk aannsluiting opwillen maar die zijn niet tot weinig te vinden en als ik er 1 vind zijn die erg duur (in combinatie met E-Sata).

Wat eigenlijk de bedoeling is van de hardeschijf dat ik een nieuwe schijf nodig heb en deze net zo snel te laten werken als intern doormiddel van E-Sata (Klopt dit wat ik zeg?) het zou leuk zijn als deze ook een ethernet aansluiting heeft om deze te kunnen bereiken zonder dat de pc aan staat (door voornamelijk een pc maar een ps3 of xbox 360 zou ook kunnen) maar ik koppel net zo makkelijk de schijf los en aan een nieuw medium weer vast |:( , de schijf is voor binnenshuis gebruik en verlaat mijn huis dus daarom ook niet.

Zelf heb ik al van Western Digital de My Book Home Edition 1TB (WDH1CS10000) gezien, deze schijf heeft E-Sata is niet duur (onder de 200 euro) maar heeft iemand hier ervaring mee zeker met E-Sata?

Dan heb ik nog de QNAP TS-109 gezien deze schijf is rond de 250 euro maar daar zit dan nog schijf in, de behuizing kan als complete server functioneren en heeft dus een Ethernet aansluiting + E-Sata :o.

Misschien even iets anders, met welk formaat kan ik de schijf het beste formateren?
Er komen op de schijf bestanden groter dan 5 GB te staan maar mijn PS3 en Xbox 360 moeten de schijf ook kunnen herkennen en natuurlijk windows (vista) ook.

Kunnen jullie mij misschien nog wat advies geven die mij kunnen helpen bij deze keuze?

Als ik iets ben vergeten te vertellen of ik nog iets beter moet toelichten zal ik dat nog doen.

Verwijderd

Gewoon zelf een 1 TB schijf kopen (Samsumg F1, kost maar 140 euro) en een enclosure erbij kopen. Zie deze post:

Smarron in "[Ervaringen] Externe harde schijven en b..."

Ben je dus klaar voor maar 165 euro!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Deze informatie zou je in het topic dat grizzlybeer aangeeft terug moeten kunnen vinden of stel daar eventueel een vraag. Daarnaast heb ik ook nog wel topic's over NAS systeempjes zoals: [NAS] Conceptronic CH3SNAS / Dlink DNS-323 Deel 2 of [NAS] Het grote NAS Overzicht Topic. Eigenlijk is het niet nodig om daarvoor een eigen topic aan te maken. Daarbij neigt dit topic naar een "wat moet ik kopen topic", wat niet gewenst is op GOT.

Voor bestanden groter dan 5GB of eigenlijk groter dan 4GB zal je in het geval van Windows aan NTFS vast zitten of een PS3 en Xbox hiermee overweg kunnnen durf ik niet te zeggen, maar ook dit zal terug te vinden zijn. Mogelijk dat je aan dit topic wel iets hebt in het geval van de PS3: Playstation 3 als media center - deel 2

[ Voor 17% gewijzigd door _Dune_ op 07-04-2008 09:37 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Dit topic is gesloten.