Toon posts:

Cpu koelings Probleem Intel D865GBF

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem me mijn cpu koeling, het gaat om een Intel D865GBF mobo met een 3.06 processor er op deze wordt na 5 min al 88 C, ik heb hem al helemaal schoon gemaakt maar dit geeft geen oplossing en hij blijft zo heet. Mijn vraag is nu als ik een nieuwe koeler zo kopen is dit probleem dan opgelost of is de schade aan mijn processor al zo groot dat ik hem weg kan gooien.
Ik ben trouwens achter dit probleem gekomen nadat ik diversen blauwe schermen en auto reboots had gekregen.

Ik hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden.

Alvast bedankt

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:46
Die processor mol je niet zomaar, die lijkt me nog wel goed, maar dat kun je wel testen met Super-Pi ofzo,

Verder, koelblok zit der goed op? is schoon (zit niet teveel stof in enz)? Fan draait op de goede snelheid, en wordt niet ingehouden door Cool & Quiet ofzo?

Verder over welke processor praten we precies? 3.06 is namelijk geen type ofzo, en verder is deze temp Idle, of gestrest? En neem aan dat het de stock cooler is? En wat stond er in de blue screens?

Iets meer info mag wel...

Specs!

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Voel eens aan het koelblok. Wordt deze warm/heet (88 graden) of is het koud/lauw? En over welke CPU hebben we het?

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-05 20:51

DaLoona

Certified nutcase since 1974

PMG Beleid

en

PMG FAQ

We hebben nog steeds geen glazenbollen en tarotkaarten vertrouw ik niet :)

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Dark Power Pro 13, 1600W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:38

M2M

medicijnman

GoldenBatt schreef op zondag 06 april 2008 @ 15:22:
Die processor mol je niet zomaar, die lijkt me nog wel goed, maar dat kun je wel testen met Super-Pi ofzo,

Verder, koelblok zit der goed op? is schoon (zit niet teveel stof in enz)? Fan draait op de goede snelheid, en wordt niet ingehouden door Cool & Quiet ofzo?

Verder over welke processor praten we precies? 3.06 is namelijk geen type ofzo, en verder is deze temp Idle, of gestrest? En neem aan dat het de stock cooler is? En wat stond er in de blue screens?

Iets meer info mag wel...
je bedoelt orthos ipv superPI. Orthos controleert wel of de cpu goed afrond, superPI rekent alleen het getal PI uit, verder wordt er volgens mij geen vergelijking gemaakt met een standaard PI waarde...

enfin, het kan zijn dat je cpu koeler geen goed contact maakt met je processor zelf. Checken dus door tijdens het draaien van orthos, de temperatuur in de gaten te houden en zacht te drukken op de koeler. Gaat de temperatuur omlaag, dan zit enkel je processor koeler er losjes op. Zet je pc dan uit, demonteer het ding (of laat het doen!), nieuwe koelpasta er tussen, haakjes d'r op en hendeltjes overhalen (of pinnetjes indrukken... is alweer lang geleden voor mij) en klaar is keez.

mocht het nu niet zijn dat de temperatuur zakt als je de koeler aandrukt, (wel voorzichtig zijn trouwens!), dan wordt simpelweg de temperatuur in windows verkeerd uitgelezen. Doe om dit te checken het volgende: orthos draaien, voor een half uur. Voelen aan het koelblok of dit heet (50+ graden) lauw (40+) of koud (30+) is. In de laatste twee gevallen is alles ok, brand je je poten dan is het tijd voor een nieuwe koeler.

succes!

offtopic:
: daloona: zo weinig informatie heeft de TS nu ook weer niet gegeven... en de meeste info is op te maken uit de context

[ Voor 4% gewijzigd door M2M op 06-04-2008 18:36 ]

-_-