P5N-E SLI in combinate met PC8500 geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views

• Denzo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-05 15:57
Hallo, ik ben van plan om binnenkort een nieuwe PC in elkaar te gaan zetten. Ik had in eerste instantie gekozen voor een P5K moederbord, maar ik wilde eigenlijk toch een SLi bord voor dezelfde prijs. Nu heb ik wel een goed moederbord voor slechts €3,50 duurder, maar deze ondersteund geen PC-8500 ( 1066mhz ) geheugen. Een goede vriend vanmij verteld dat ik hem dan gewoon in het bios op DDR2-800 moet zetten, en dan komt het vanzelf weer op fatsoenlijke snelheid als ik mijn CPU ga overclocken.

Kan dit? Ik wil namelijk niet erachter komen na het bouwen dat mijn geheugen niet met het mobo wil werken.

Alvast bedankt :)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Denzo schreef op zondag 06 april 2008 @ 01:50:
Kan dit? Ik wil namelijk niet erachter komen na het bouwen dat mijn geheugen niet met het mobo wil werken.
Kijk in de QVL-lijst van de fabrikant, daar staan de chips in die verzekerd werken. Zie verder ook de RAM FAQ en Kan ik het geheugen op een lagere snelheid laten draaien? uit de PMG FAQ

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• speedydown
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-06-2025

speedydown

Icter van lik-me-vestje

in princiepe moet dit lukkebn alleen wil ik je er op wijzen dat dit moederbord niet boot met 4 modules onder 450 fsb

Speedydown.nl !!!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:56

Thandor

SilverStreak

gambieter schreef op zondag 06 april 2008 @ 01:54:
[...]

Kijk in de QVL-lijst van de fabrikant, daar staan de chips in die verzekerd werken. Zie verder ook de RAM FAQ en Kan ik het geheugen op een lagere snelheid laten draaien? uit de PMG FAQ
Inderdaad :). Overigens zou je ook nog eens kunnen zoeken naar ervaringen van andere mensen. Als je in bv. signatures van mensen een configuratie tegenkomt met een P5N-E SLI moederbord en een bepaald soort geheugen dan kun je er vanuit gaan dat het werkt ;).

Anyways, dit is eigenlijk een kwestie van zelf even zoeken. Het topic gaat dus op slot.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.