Toon posts:

LCD TV, beste kwaliteit aansluitingen, wie helpt?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn ouders hebben zich een Full HD LCD tv gehaald van Sony. Nu heb ik een paar vraagjes m.b.t. het aansluiten hiervan.

TV:
Analoge TV zag niet uit, dus hebben ze digitale TV van @home besteld. Komen ze volgende week voor langs. Hoe kan ik deze het beste aansluiten? Een scart kabel?

DVD:
Ze hebben een DVD speler zonder HDMI aansluiting. Kan ik deze het beste met composiet aansluiten, met 2x scart of met 1 kant scart en 1 kant 3 kleuren.
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/hqss1068_2.5.jpg.jpg

TELE2:
Ook zo'n kastje. Het beste via scart?

Ik vraag me af hoe je alles het beste kunt aansluiten en of de kwaliteit van de kabel scheelt. Heb nu de DVD speler via composite, maar om eerlijk te zijn, vind het beeld niet echt dat je zegt goed ....
Hulp zou zeer handig zijn :D Bedankt alvast!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:36
Dit kun je zelf best vinden..

In princiepe moet je per device de beste aansluiting gebruiken:
(van goed naar slechter)
- hdmi/dvi
- vga
- component
- rgb
- svideo
- composiet

Scart is geen type aansluiting, alleen een type stekker. Zowel composiet, svideo en rgb kan over scart lopen. In enkele gevallen zelfs component.

Verwijderd

Topicstarter
DukeBox schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 23:58:

Scart is geen type aansluiting, alleen een type stekker. Zowel composiet, svideo en rgb kan over scart lopen. In enkele gevallen zelfs component.
Maar als ik aansluit van scart op scart, wat voor aansluiting heb ik dan? Hoe weet ik dan dat ik de beste heb geselecteerd? Ligt dat aan de kabel? Of waar ligt dit aan? Begrijp het ff niet .... :$

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:39
Dat ligt aan hoe je het apparaat configureert. Bvb. je DVD-speler, bij veel van die dingen kan je in het menu kiezen of er over je scart RGB moet gaan of niet. Heb je die mogelijkheid, zet het dan aan, je beeld zal er stukken beter door worden.
Heeft je dvd-speler geen component-uitgangen? Da's nog beter natuurlijk!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-02 18:05
Het @home kastje zal over Scart gaan. Aangezien de meeste kastjes van @home alleen beschikken over een Scart aansluiting. Of je moet willen bijbetalen voor de duurdere optie met HDMi aansluiting.

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:00
Kan elke goede scartkabel gewoon RGB aan?

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-02 20:32

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

SCART moet je zien als een soort interface waar je het volgende doorheen kan sturen :

- Component
- RGB
- Composiet
- S-Video
- Audio Input
- Audio Output (Als de TV een SCART heeft die beide kanten op signalen verstuurt.)

Veel plezier ermee :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-02 03:35
Verwijderd schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 23:55:
Mijn ouders hebben zich een Full HD LCD tv gehaald van Sony. Nu heb ik een paar vraagjes m.b.t. het aansluiten hiervan.

TV:
Analoge TV zag niet uit, dus hebben ze digitale TV van @home besteld. Komen ze volgende week voor langs. Hoe kan ik deze het beste aansluiten? Een scart kabel?

DVD:
Ze hebben een DVD speler zonder HDMI aansluiting. Kan ik deze het beste met composiet aansluiten, met 2x scart of met 1 kant scart en 1 kant 3 kleuren.
[afbeelding]

TELE2:
Ook zo'n kastje. Het beste via scart?

Ik vraag me af hoe je alles het beste kunt aansluiten en of de kwaliteit van de kabel scheelt. Heb nu de DVD speler via composite, maar om eerlijk te zijn, vind het beeld niet echt dat je zegt goed ....
Hulp zou zeer handig zijn :D Bedankt alvast!
Waarom n full hd kopen als je er toch geen full hd content op ga kijken?

Natuurlijk is dat analoge tvsignaal geen gezicht, de resolutie is veel te laag en de tv daar te groot voor. Digitale tv is aardig, maar je zou veel beter hd digitale tv zenderpakket kunnen nemen. Dan heb je n decoder met hdmi die de zenders upscaled naar hd resolutie.
Gewone digitale tv heeft dezelfde resolutie als gewone analoge tv, maar dan zonder ruis.

Dvd precies hetzelfde. Is eigenlijk hetzelfde als digitale tv, heeft dezelfde lage resolutie. Liever eentje met hdmi die upscaled. Nog beter, koop meteen n blu-ray speler, want alleen dan zie je waar de tv toe in staat is.

Scart en composiet is zonde van de tv. Component is beter en hdmi het best.

Verwijderd

Topicstarter
Omdat die maar 1000 euro was in de aanbieding (A)

Maar even ontopic, achterin de tv kan ik hem component aansluiten, maar in het kastje van @home zit dit niet. Kan ik dit @home kastje het beste via scart-scart aansluiten of via scart-component? Of zie je het verschil niet?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:43
Ik dacht dat het onderhand wel duidelijk was. Pak een SCART kabel en je bent klaar. Kijk wel in de manual van de TV welke SCART ingang RGB accepteert, sluit de SCART kabel op die ingang aan.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
DukeBox schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 23:58:
(van goed naar slechter)
- hdmi/dvi
- vga
- component
- rgb
- svideo
- composiet
Hou deze indeling gewoon aan, en onthou: De slechtste kabel in een cirquit telt.

Overigens is er ook een groot verschil tussen scartkabels: Je kan last hebben van interferentie (2 beelden door elkaar) of ruis. BEZUINIG NIET OP DE KABELS.

En Gamma scart-kabels zijn ook met gouden contacten nog slecht ;)

[ Voor 29% gewijzigd door hugoy op 06-04-2008 20:47 ]

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:39
Ferry34 schreef op zondag 06 april 2008 @ 01:21:
[...]

Waarom n full hd kopen als je er toch geen full hd content op ga kijken?

[...]
Misschien omdat ze't in de toekomst wel willen kijken? :?
[...]
Dvd precies hetzelfde. Is eigenlijk hetzelfde als digitale tv, heeft dezelfde lage resolutie. Liever eentje met hdmi die upscaled.
[...]
:D
Dus je hebt liever een DVD met HDMI die je SD-resolutie upscaled, dan een TV die je SD-resolutie upscaled?
What's the difference?
Voor het zelfde geld is de scaler in de TV beter dan die van je DVD-speler en dan? ;)
Pagina: 1