Toon posts:

Asus 8600 gt silent of Asus 8600 gts silent?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.104 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik kan de asus 8600 gt voor 84 eur en de 8600 gts voor 89 eur krijgen.
Nu is mijn vraag aan jullie of het verschil veel is tussen deze 2 kaarten of is er bijna geen verschil want als de gts veel sneller is wil ik wel voor 5 eur meer de gts halen.
En heb ook nog een vraagje over voeding, moet ik ook een nieuwe voeding halen voor de gts ik had ergens gelezen dat dat neit hoefte?

Verwijderd

Topicstarter
owja trouwens de 8600 gt is 512 mb en de 8600 gts is 256 mb

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:38
Verwijderd schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 20:41:
Hallo,

ik kan de asus 8600 gt voor 84 eur en de 8600 gts voor 89 eur krijgen.
Nu is mijn vraag aan jullie of het verschil veel is tussen deze 2 kaarten of is er bijna geen verschil want als de gts veel sneller is wil ik wel voor 5 eur meer de gts halen.
Dat verschil in snelheid kun je zelf heel makkelijk opzoeken, er zijn zat benchmarks te vinden op 't net.
En heb ook nog een vraagje over voeding, moet ik ook een nieuwe voeding halen voor de gts ik had ergens gelezen dat dat neit hoefte?
Je vraagt of je een nieuwe voeding moet halen, terwijl je niet eens post wat voor één je nu hebt, en wat de rest van je specs zijn. Daar kan dus natuurlijk niemand een zinnig woord over zeggen.
owja trouwens de 8600 gt is 512 mb en de 8600 gts is 256 mb
Nou, dat lijkt me duidelijk hè, met die spellen die jij ermee speelt...

• roan
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Als je nou slim bent, vergelijk je zelf even de specs... Schijnt heel makkelijk te zijn, vergelijk de GPU frequentie, vergelijk de geheugen frequentie, vergelijk het aantal shaders.

De kaart met de hoogste frequenties en de meeste shaders is in vrijwel alle gevallen het snelst.

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-05 16:17
Kan niet missen! :)

Verder had je het antwoord op je vraag ook kunnen googlen... En wat voor voeding heb je?

Een kijkje bij ome tom levert de info die je wilt weten.

[ Voor 65% gewijzigd door Wackoz op 05-04-2008 21:12 ]

één is geen, twee is één

Verwijderd

Topicstarter
ik wou ze bij toms hardware vergelijken maar daan ze allebei niet op, tenminste niet de 512 mb.
ik weet veel hoeveel mhz ze zijn, maar ik weet ook dat het heel vaak ook niet veel met kloksnelheid te maken heeft. Want soms hebben kaarten met lagere mhz meer fps dus daarom wou ik het hier vragen.

Heb net naar me voeding gekeken, er staat output 305 watt/18a op dus dat zal het wel zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Wackoz schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 20:59:
Kan niet missen! :)

Verder had je het antwoord op je vraag ook kunnen googlen... En wat voor voeding heb je?

Een kijkje bij ome tom levert de info die je wilt weten.
haha bedankt ik zag de 512 niet er bij staan

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 21:40:
[...]

haha bedankt ik zag de 512 niet er bij staan
nee ik had tog gelyk want de gt is 512 en de gts 256. maar is me voeding nu wel genoeg?

Verwijderd

Topicstarter
sorry jongens ik zou dit als eerste moeten posten maar hier post ik ze alsnog:

asus 8600 gt silent
Geheugen 512 MB
Kloksnelheid - Chip 540 MHz
Kloksnelheid - Geheugen 1400 MHz
Geheugencontroller 128-bit
Type geheugen DDR3

asus 8600 gts silent

Video Memory 256MB DDR3
Engine Clock 675MHz
Memory Clock 2GHz (1000MHz DDR3)
Memory Interface 128-bit
Max Resolution Up to 3840 x 2400
Bus Standard PCI Express X16

Nu is de gts wel 2 ghz maar hij is wel 256mb?
de 512 mb stata niet op toms hardware...
Dus mijn vraag aan jullie is zijn allebei ongeveer even snel of is de gts sneller ondanks dat hij 256 is?

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-05 21:49
Dat je dit zelf niet had kunnen vinden is mij nogal altijd de vraag. Ik vulde dit: 8600GT 512MB vs 8600GTS 256MB op Google in en kreeg ook 'maar' 71.000 resultaten (!).

Zie onder andere resultaat 1 en 3 en ik denk dat je al een heel eind op weg bent. Overigens vind ik wel dat je zelf TE weinig inzet hebt getoond.

Verwijderd

Topicstarter
HMM sorry dat ik zo overkwam maar dat was zeker niet mijn bedoeling, zal wel komen omdat ik er heel veel over twijvel maar weet je mischien ook of mijn voeding goed genoeg is?

305 watt/18a is mijn voeding?

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-05 21:49
Verwijderd schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 22:51:
HMM sorry dat ik zo overkwam maar dat was zeker niet mijn bedoeling, zal wel komen omdat ik er heel veel over twijvel maar weet je mischien ook of mijn voeding goed genoeg is?

305 watt/18a is mijn voeding?
Ik weet niet of 305watt/18a je voeding is :P

Nee ff serieus, ik weet niet of dit voldoende is, al zijn hier erg veel topics over (zie ook Overige Hardware forum). Daarnaast geef je ook niet aan welk merk voeding je hebt en wat voor overige hardware je in je PC hebt hangen.

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Welk merk is je voeding en wat zijn de overige specs van je pc?

Hoi!

Verwijderd

Topicstarter
Alex3305 schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 23:00:
[...]

Ik weet niet of 305watt/18a je voeding is :P

Nee ff serieus, ik weet niet of dit voldoende is, al zijn hier erg veel topics over (zie ook Overige Hardware forum). Daarnaast geef je ook niet aan welk merk voeding je hebt en wat voor overige hardware je in je PC hebt hangen.
ow sorry ik heb er niet veel verstand van vandaar...
maar ik heb me pc ff geopend en hijs van dell. 305watt/18a

heb overigens
processor pentium d 3 ghz
2x 512 mb en 2x 1 gb geheugen in zitten met snelheid van 667.
hardeschijf van 300 gb merk WD Caviar (WD3200AAKS )
dvdrw brander
geluidskaart sigmatel hd.
een netwerkkaart van intel

maar anders post ik het wel bij de 'overige hardware' forum

maar nog bedankt voor je hulp(Y)

Verwijderd

Topicstarter
heb een foto gevonden van mijn voeding haha dit is het.

http://funkyimg.com/viewer.php?img=412400d50322.jpg

• Rockafello
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-12-2023
305Watt DC output. moet denk ik wel lukken als je niet al teveel gekke dingen in je kast hebt hangen.

Ik heb zelf een Asus 8600GT 512MB Silent en moet zeggen dat ik er geen dag spijt van heb. In het verleden ben ik zo gek geweest om 500 euro (of was het toen nog gulden?) voor een 9700 Pro neer te leggen.

Ik speel af en toe CSS en dit loopt erg soepel op mijn 1920x1200 schermpje. Crysis ging totaal niet, maar dat is een verhaal appart. Wat ook een belangrijk punt is is de hardware matige video ondersteuning. Ik weet niet of de GTS dit ook heeft?

wat is het prijsverschil?

Houdt er rekening mee dat in een benchmark 1 FPS verschil soms veel lijkt, maar in de praktijk merk je er weinig van. Als hier een prijsverschil tussen de 50-100 euro inzit dan zou ik het er niet voor over hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Rockafello schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 23:46:
305Watt DC output. moet denk ik wel lukken als je niet al teveel gekke dingen in je kast hebt hangen.

Ik heb zelf een Asus 8600GT 512MB Silent en moet zeggen dat ik er geen dag spijt van heb. In het verleden ben ik zo gek geweest om 500 euro (of was het toen nog gulden?) voor een 9700 Pro neer te leggen.

Ik speel af en toe CSS en dit loopt erg soepel op mijn 1920x1200 schermpje. Crysis ging totaal niet, maar dat is een verhaal appart. Wat ook een belangrijk punt is is de hardware matige video ondersteuning. Ik weet niet of de GTS dit ook heeft?

wat is het prijsverschil?

Houdt er rekening mee dat in een benchmark 1 FPS verschil soms veel lijkt, maar in de praktijk merk je er weinig van. Als hier een prijsverschil tussen de 50-100 euro inzit dan zou ik het er niet voor over hebben.
haha 5 eur. maar ik heb voor de gts gekozen maar dus jij denkt dat mijn voeding sterk genoeg is?

• QinX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:16

QinX

Shai-Hulud

dit forum is bedoelt voor gevorderde gebruikers die wel weten wat er ongeveer in een pc schuilt en wat het ongeveer betekent. jij duidelijk niet.

ook wijs ik je nog op onze gouwe ouwe edit knop die rechtsboven elk van je posts staat.

http://tweakers.net/productreview/user/184256

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Er wordt verwacht dat het uitzoeken van een videokaart geen groot probleem is, met het lezen van wat reviews had je deze vraag rpima zelf kunnen beantwoorden.

Lees ook de Registratievoorwaarden / korte FAQ nog eens een keer door, bijvoorbeeld het steeds plaatsen van meerdere posts na elkaar wordt als irritant ervaren. Gebruik ajb de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif-knop als je nog wat aan een post wilt toevoegen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.