Ik heb hier een Asus A8N SLI Premium bordje, met een redelijk tricky probleem.
Specs:
Asus A8n SLI Premium
500watt Antec NEOhe PSU
AMD64 4600x2
4x 1gb kingston
8800 GT (Jetway & Point of View)
Auzentech X-Fi Prelude
Alles draait op stock snelheden
Windows Vista Ultimate x64
Nieuwste drivers bieden geen oplossing
Probleem:
PC reboot of;
PC loopt vast (geluid hangt, USB FF controller gaat tekeer, beeld hangt, alleen hard reset werkt).
dit komt ALLEEN voor tijdens het spelen van een spelletje of het draaien van 3dmark (3dmark hangt, Test Drive Unlimited hangt, COD4 reboot)
Wat wel wil:
CPU intensieve taken gaan allemaal ok (FULLHD films afspelen, films hercoderen, CPUburn)
Memtest86+ helemaal ok (24h)
PCCHECK ok (24h)
Prime95 torture test etc allemaal goed.
Wat ik heb geprobeerd:
VGA kaart vervangen.
Geheugen vervangen.
Schone windows installatie.
Waar het op neer komt:
In windows is het systeem gewoon helemaal stabiel, kan dagenlang draaien zonder problemen, tot ik een spel speel.
Overgens was het systeem, met exact dezelfde configuratie, eeder wel helemaal ok (ook in spelletjes).
Dan zou je zeggen; er is iets mis met de VGA kaart. Maar ik heb al verschillende kaarten geprobeerd, van verschillende merken. Nou heb ik zelf het vermoeden dat het bordje de klos is.
echter heb ik niet de mogelijkheid om een ander bordje te proberen.
Het verdomde van het probleem is, dat alle test zeggen dat alles in orde is en dat ik nergens logboekvermeldingen heb met daarin foutmeldingen of dergelijke.
Hebben jullie nog suggesties hoe ik kan vertifieren wat er precies defect is?
Specs:
Asus A8n SLI Premium
500watt Antec NEOhe PSU
AMD64 4600x2
4x 1gb kingston
8800 GT (Jetway & Point of View)
Auzentech X-Fi Prelude
Alles draait op stock snelheden
Windows Vista Ultimate x64
Nieuwste drivers bieden geen oplossing
Probleem:
PC reboot of;
PC loopt vast (geluid hangt, USB FF controller gaat tekeer, beeld hangt, alleen hard reset werkt).
dit komt ALLEEN voor tijdens het spelen van een spelletje of het draaien van 3dmark (3dmark hangt, Test Drive Unlimited hangt, COD4 reboot)
Wat wel wil:
CPU intensieve taken gaan allemaal ok (FULLHD films afspelen, films hercoderen, CPUburn)
Memtest86+ helemaal ok (24h)
PCCHECK ok (24h)
Prime95 torture test etc allemaal goed.
Wat ik heb geprobeerd:
VGA kaart vervangen.
Geheugen vervangen.
Schone windows installatie.
Waar het op neer komt:
In windows is het systeem gewoon helemaal stabiel, kan dagenlang draaien zonder problemen, tot ik een spel speel.
Overgens was het systeem, met exact dezelfde configuratie, eeder wel helemaal ok (ook in spelletjes).
Dan zou je zeggen; er is iets mis met de VGA kaart. Maar ik heb al verschillende kaarten geprobeerd, van verschillende merken. Nou heb ik zelf het vermoeden dat het bordje de klos is.
echter heb ik niet de mogelijkheid om een ander bordje te proberen.
Het verdomde van het probleem is, dat alle test zeggen dat alles in orde is en dat ik nergens logboekvermeldingen heb met daarin foutmeldingen of dergelijke.
Hebben jullie nog suggesties hoe ik kan vertifieren wat er precies defect is?
[ Voor 3% gewijzigd door kid1988 op 05-04-2008 17:58 ]
kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)