Over de nieuwe hoofdgroep telecom

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Nav: Nieuwe hoofdgroep: Telecommunicatie

Goed idee dat het geherstructureerd is :), echter heb ik het idee dat de naamgeving van de fora elkaar wat overlapt. In de faq staat wel dat 'gsm's' alleen voor domme telefoons is en de andere 2 (windows en non-windows mobiles) voor telefoons met een 'geavanceerd' besturingssysteem, alleen de 'domme' gsm's kunnen ook best een geavanceerd OS hebben ;)

Misschien een idee om de term 'mobiles' te veranderen in 'smartphones' om iig een duidelijker onderscheid te maken? Lijkt me voor de meeste gebruikers al iets duidelijker (al is de term 'smartphone' ook weer discutabel ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan je ook afvragen waarom de hoofdgroep Telecom veel groter is dan Internet (dat ook nog eens gecombineerd wordt met Netwerken, iets dat steeds minder logisch wordt omdat het internet tegenwoordig niet meer gezien wordt als een technisch netwerk).

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/teZSIuaBWHoLAv6ipmpJw7bv/full.png

Kijk oiok naar de hoeveelheid reacties, dan is dit eigenlijk niet gerechtvaardigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

We hebben gekeken naar de views en post die in PSGG gedaan worden. Ik weet even niet waar die stats staan, maar daaruit is te halen dat PSGG het op één na grootste forum was. Een opsplitsing is dus qua vieuws en post wel gerechtvaardigd, lijkt mij....

Daarnaast is (en blijft vast nog jaren) de mobiele communicatie een enorme groeimarkt. Er komen steeds meer mobiele apparaten bij en steeds meer mensen hebben ook meerdere apparaten. Om dan alles in één forum te houden, bevordert niet echt de duidelijkheid.

Betreft de tenaamstelling; De namen zijn niet net eventjes gisteravond bedacht. Daar is goed over nagedacht. Tuurlijk, er zijn andere mogelijkheden, maar wij dachten van mening te zijn dat dit de meest duidelijke omschrijving was/is. Een andere benaming voor 'domme' telefoons is niet (makkelijk) te vinden. Bijvoorbeeld 'Smartphones' is een benaming die Windows ook gebruikt in een besturingssysteem, wat ook weer onduidelijkheid zou brengen in Non-Windows Based Mobiles & PDA's

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het aantal reacties zegt niet alles. Sommige fora zijn bijvoorbeeld veel later gestart en zullen ondanks drukte minder reacties intotaal hebben. Het gaat om de drukte in de fora over de afgelopen -zeg- zes maanden :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Daar is ook naar gekeken en PSGG heeft een erg harde groei meegemaakt. Er wordt heus niet alleen gekeken naar het totaal ;)

Stukje uit statistics van 9 januari 0:00u tot 15 januari 0:00u 2008. (zelf kan ik recente stats niet zien, maar deze heb ik gevonden omdat ze ergens gepost waren. Als het goed is heeft het alleen maar zo doorgezet)

forumviews
Spielerij - Games & Discussies405372
PDA's, Smartphones, GSM's en GPS-navigatie389577
Tweakers Huiskamer232483

[ Voor 4% gewijzigd door Kixtart op 05-04-2008 10:46 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het aantal views is hoe vaak er op een link naar 1 van de (sub)fora geklikt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Denk dat die indeling echt wel goed is hoor, als je alleen al kijkt hoeveel topics er zijn over allerlei verschillende telefoons. Alleen daarom is het al goed om het op te splitsen in deze 3 fora.

Ben er ook zeker van overtuigd dat de term '(non-)windows mobiles' niet zomaar even is bedacht ;) Echter is 'smartphone' volgens mij gewoon een algemeen geaccepteerde term voor alle telefoons die jullie als 'geavanceerd' bedoelen, en ook beter onderscheid maakt dan 'mobiles'. Maargoed, het is maar een term ;) Ik had zelf alleen smartphones gekozen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Om het overzicht een beetje te houden waren er nogal wat "grote X topics" in PSGG; kunnen die nu ook gesplitst gaanworden?

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ja, dat is zeker de bedoeling. Discussie over bv navigatiesoftware in een groot topic in Non-Windows Based Mobiles & PDA's zal niet meer toe worden gestaan; die discussie hoort tegenwoordig in Accessoires en GPS-Navigatie thuis.

Ik zal een overzichtje geven welke berichten in welk forum thuis horen (dit is copy&paste uit de betreffende beleid-topics).

GSM's
- Alle mobiele telefoons die niet beschikken over een geavanceerd besturingssyteem
- PC software voor onderhoud en synchronisatie
- (Java)applicaties die geïnstalleerd kunnen worden op deze toestellen

Non-Windows Based Mobiles & PDA's
In Non-Windows Based Mobiles & PDA's kun je alles kwijt over mobiele telefoons en PDA's die over een geavanceerd, non-windows based besturingssysteem beschikken.
Of jouw device nu op Symbian Serie-60/80/90, Symbian UIQ, Linux of op Google's Andriod draait, met al die devices ben je hier meer dan welkom

Windows Based Mobiles & PDA's
In Windows Based Mobiles & PDA's kun je alles kwijt over mobiele telefoons en PDA's die over een op Windows gebaseerd besturingssysteem draaien.
Of jouw device door HTC, E-ten, Samsung, HP, SonyEricsson of een andere exotische fabrikant gemaakt is, zodra hij een op Windows gebasseerd besturingssysteem draait ben je welkom in Windows Based Mobiles & PDA's.

Accessoires en GPS-Navigatie
* Accessoires voor telefoons en PDA's
* GPS, Galileo en Glonass
* Navigatie voor standalone apparaten
* Navigatie voor telefoons
* Ingebouwde navigatie
* Carkits

Telecomproviders
* Abonnementen
* Databundels
* VOIP / SIP
* SMS / MMS
* Mobiele en vaste providers

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-09 20:58

Ruudjah

2022

DIT BERICHT IS PREVENTIEF VERWIJDERD DOOR DE GEBRUIKER

[ Voor 133% gewijzigd door Ruudjah op 01-12-2009 22:49 ]

TweakBlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Dan heeft een opslitsing mijn inziens geen zin. Je wilt dus in verschillende fora dezelfde topics laten zien? Technisch gezien kan React dat via aliases, maar praktisch heeft het zeker niet mijn voorkeur.

Voorzie je problemen met deze indeling? We hebben er uiteraard goed over nagedacht, vandaar mijn nieuwsgierigheid. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Ruudjah schreef op zondag 06 april 2008 @ 22:28:
Tsjah, categorisering betekend per definitie altijd topics die in meerdere subfora thuishoren. Wat dat betreft kan er beter gewerkt worden met een tag systeem in plaats van categorieen. Een simpele verbetering zou al zijn dat je topics in meerdere fora kan plaatsen. Dat is niet meer dan logisch voor redelijk wat topics. Hoe meer subfora er komen, hoe groter het grijze gebied wordt.
Nou staan we niet echt te springen dat er 1 topic in 3 fora rondzwerft en technisch gezien is dit denk ik ook niet mogelijk op GoT. Ook zou de scheiding zoals hij er nu licht totaal overbodig worden en is het onderscheid tussen elk forum ook weg. Wij denken dat we duidelijke en brede groepen hebben geformuleerd zodat elk aspect binnen Telecommunicatie aan zijn recht kan en gaat komen. Of het nou een BT Headset is of een monster van een PDA, als heeft zijn eigen ding en krijgt hierdoor in zijn eigen fora evenveel aandacht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-09 20:58

Ruudjah

2022

DIT BERICHT IS PREVENTIEF VERWIJDERD DOOR DE GEBRUIKER

[ Voor 119% gewijzigd door Ruudjah op 01-12-2009 22:49 ]

TweakBlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Ruudjah schreef op zondag 06 april 2008 @ 22:33:
Er zijn per definitie problemen met elke indeling. Dat komt simpelweg door het feit dat er topics zijn waarvan het discutabel is of het in subforuma of subforum b hoort. Bij labelling heb je dit probleem niet, als een topic eigenlijk in twee subfora thuishoort, dan geef je hem gewoon twee labels. Klaar.
Uiteraard zul je dit altijd hebben, vooral omdat de groepen qua theme dicht op elkaar aansluiten. Echter denk ik dat wij, de mods dan, daar goed naar zullen kijken en voor elk topic waar dat nodig is een gewogen afweging over zullen maken. En mochten we er een keer naast zitten dan zijn er altijd de feedback topics in elk fora waar je terecht kan om het alsnog goed te zetten.

Maar even voor de duidelijkheid, jou punt is vooral dat je grote kans hebt op overlapping qua topics en fora?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-07 17:20

JHS

Splitting the thaum.

Boel afgesplitst richting \[forum/feat] Tags in plaats van categorieën :) .

DM!

Pagina: 1