"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Hyper-V, omdat ik het een mooie intergratie vind binnen server 2008, en zelf alleen maar windows draai!
En is gratis (zit bij mijn licentie inbegrepen
)
En is gratis (zit bij mijn licentie inbegrepen
Gebruik je het bedrijfsmatig of thuis?tim427 schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 17:56:
Hyper-V, omdat ik het een mooie intergratie vind binnen server 2008, en zelf alleen maar windows draai!
En is gratis (zit bij mijn licentie inbegrepen)
Momenteel thuis, maar ga het (na een paar weken goed bevonden te hebben) het cker op mijn werk gebruiken
dus je gaat een release candidate in productie draaientim427 schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 19:57:
[...]
Momenteel thuis, maar ga het (na een paar weken goed bevonden te hebben) het cker op mijn werk gebruiken
ik gebruik op het werk momenteel een mix van vmware esx 3.5 (enterprise) en VirtualServer 2005 R2 (das geen hypervisor i know
zodra HyperV klaar is zal deze de VirtualServer omgeving vervangen (stuk of 12 vm's per host) destijds is ook gekozen voor vs2005 om WsV te gebruiken (toen nog WsV, nu HyperV)
de Esx omgeving staat er puur als DR site voor een aantal klanten waar met vmware converter/acronis recovery servers op worden gestart in geval van calamiteit)
[ Voor 45% gewijzigd door Zwelgje op 04-04-2008 20:05 ]
A wise man's life is based around fuck you
Toch raar om te zien dat je kiest voor MS om productie te draaien, en VMware als DR te gebruiken. Kan je mij dat eens toelichten?
Ik ga het over een paar weken draaien... (Ik weet, dat kun je hel ruim opvattenPowershell schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 20:01:
[...]
dus je gaat een release candidate in productie draaien
...
Maar ik vind het echt een mooi product! Ook die Virtual Machine Connection is vet!
we gebruiken een conversietool die images rechtstreeks via virtualcenter in ESX mikt.backupdevice schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 09:32:
Toch raar om te zien dat je kiest voor MS om productie te draaien, en VMware als DR te gebruiken. Kan je mij dat eens toelichten?
die converter maakt elke dag images van draaiende machines bij diverse klanten over een 100/1000mbit glaslijntje naar ons kantoor alwaar de esx server klaar staat om in geval van nood dit op te vangen. de data wordt gerepliceerd via een san die bij de klant en bij ons op kantoor staat, zo is de userdata ook safe in geval van DR.
Ms heeft daar ook wel een tool voor (vmm2007) alleen die kan alleen clients converteren naar een vm als deze ook in hetzelfde domain zit als de vmm host en dat zitten de servers van onze klanten uiteraard niet
ESX is ons simpelweg te duur kwa licensing, vandaar dat we onze nieuwe ASP omgeving op vs2005 hebben draaien, ok ok het is wat langzamer maar zodra we gaan migreren naar HyperV zal ook de performance geen probleem meer zijn. je hebt dan wel geen vMotion maar een 'quick migration' (saved state>remount op andere host) is dan ook goed genoeg. op een 1gb guest kost ons dit 3 seconden... meer als acceptabel.
A wise man's life is based around fuck you
Dus, je biedt een omgeving aan een klant aan die draaid op een hypervisor? Om een korte downtime te realiseren gebruik je quick migration ?
Vind het een beetje raar. Om hoeveel host en hoeveel clients gaat het?
Vind het een beetje raar. Om hoeveel host en hoeveel clients gaat het?
Dit kan prima in \[ervaringen/discussie] het grote virtualisatie topic , het is een beetje onzinnig om elk onderdeeltje af te splitsen in een separaat topic.
Tijd voor een nieuwe sig..
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.