In samenwerking met Sagem Mobiles komt de Porsche Design Group met de P9521. De P9521 is niet het nieuwe model van de Porsche 911 of Cayenne, maar wel de allereerste Porsche Design Mobile Phone. Het toestel straalt uit door zijn design en het gebruik van hoogwaardige materialen.
De telefoon is gemaakt uit een brok aluminium, iets wat nog niet eerder is vertoond bij mobiele telefoons. Bij Porsche Design staat, hoe kan het ook anders, het design op nummer een. Ook bij deze gadget is het design dan ook om over naar huis te schrijven. Het kleurgebruik en design benadrukken dan ook het karakter van deze telefoon. Door het scherm wat 180 graden te draaien is, kan het toestel tevens als digitale camera worden gebruikt. De P9521 heeft een video met torch en een 3.2-megapixel camera met flits, autofocus en een digitale zoom. Ook is het mogelijk om muziek af te spelen en is er toegang tot het internet via de EDGE-technologie (Enhanced Data Rates for GSM Evolution)

Dat is dus de telefoon die ik als volgende telefoon wil gaan nemen. Ik twijfel echter nog over een aantal punten.
- Op welke Sagem is de inhoud van dit model gebaseerd? Heeft iemand daar info over?
- Weet iemand hoe de kwaliteit van de camera is? In de rviews wordt gesproken van redelijk. Maar daar kwam mijn N95 ook perfect uit en die vond ik zwaar bagger.
- Zijn er mensen die de telefoon live gezien hebben? Hoe voelt hij aan? Is het degelijk of juist niet.
Alleen leert de ervaring dat ik mijn telefoon vooral gebruik voor bellen en sms-en en sporadisch een keer een mailtje op halen en een fototje schieten. Dus GPS, WIFI supercamera etc etc is aan mij niet echt besteed.
MAW is de prijs te verantwoorden voor de P'952? Of is het een heel mooi design met crappy prestaties?