Toon posts:

[PC] op zoek naar een bepaald soort spel

Pagina: 1
Acties:
  • 787 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik ben op zoek naar een bepaald soort spel, maar kan dus niets vinden.
ik zoek zoiets als Stronghold, maar helaas heb ik stronghold, stronghold 2 en stronghold legends al uit gespeeld.
voor degene die het niet kennen, het is een strategy game die speelt rond de middeleeuwen waarbij je een kasteel moet bouwen, boogschutters in de torens etc om het te verdedigen, maar ook de tegenstander aanvallen. tegelijkertijd ook een beetje je dorpje opbouwen enzo.

nu heb ik al zitten zoeken naar een vergelijkbaar spel, maar kan niets vinden wat ook eeen beetje in de buut komt van dit spel. dus de vraag is dan ook of iemand een spel kent wat hier een beetje op lijkt en hoe deze dan heet?

alvast heel erg bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Age of Emipres?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
daar had ik al aan gedacht, maar vind die niet zo heel super. recourses gaan me daar veel te snel op waardoor je maar kleine legers hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

^^ Age of Empires 2 dan, Age of Empires was in het stenen tijdperk/romeinse tijdperk.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den Deze
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-03-2022
Empire Earth games :)
Age Of Empires 1, 2 en 3

[ Voor 38% gewijzigd door Den Deze op 04-04-2008 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

The settlers?

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daar dacht ik ook aan als het echt gaat om een dorpje bouwen zou ik settlers 2 nieuwe versie nemen.
en er is ook nog een nieuwe versie van settlers en dat is iets meer strategisch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 07:56:
ik ben op zoek naar een bepaald soort spel, maar kan dus niets vinden.
ik zoek zoiets als Stronghold, maar helaas heb ik stronghold, stronghold 2 en stronghold legends al uit gespeeld.
voor degene die het niet kennen, het is een strategy game die speelt rond de middeleeuwen waarbij je een kasteel moet bouwen, boogschutters in de torens etc om het te verdedigen, maar ook de tegenstander aanvallen. tegelijkertijd ook een beetje je dorpje opbouwen enzo.

nu heb ik al zitten zoeken naar een vergelijkbaar spel, maar kan niets vinden wat ook eeen beetje in de buut komt van dit spel. dus de vraag is dan ook of iemand een spel kent wat hier een beetje op lijkt en hoe deze dan heet?

alvast heel erg bedankt
Ja das jammer want andere spellen waarin je kastelen hebt en alles zijn over het algemeen vrij slecht. Of vrij oud. Ik ga er vannuit datje geen standaard strategie spel bedoeld? Maar wat vond je precies leuk aan stronghold(ik ben er zelf ook nogal verslaafd aangeweest :-p) het bouwen, verdedigen, opbouwen de sieges?

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:17

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:56
Heroes of Might and Magick V.

Let wel: is turn-based!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Postius schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 11:46:
[...]

Ja das jammer want andere spellen waarin je kastelen hebt en alles zijn over het algemeen vrij slecht. Of vrij oud. Ik ga er vannuit datje geen standaard strategie spel bedoeld? Maar wat vond je precies leuk aan stronghold(ik ben er zelf ook nogal verslaafd aangeweest :-p) het bouwen, verdedigen, opbouwen de sieges?
juist dat je hierbij echt die massale armies kan maken. het opbouwen van je kasteel op zo'n strqategisch mogelijke manier, en deze tegen sieges goed kunnen verdedigen.

ook het element waarbij je een ander kasteel, dat goed verdedigd moet bestormen en zien in te nemen met een massaal leger vind ik er leuk aan.

wat mij aan bijv age of empires tegenstaat is dat je met zeer onrealistisch kleine legers een hele grote stad in neemt |:(

beetje je dorpje opbouwen enzo vind ik daarbij ook een leuke factor van het spel.

ook spellen als Rome: total war (die overigens nara mijn inziens het zelfde is als medieval total war :O ) vind ik toch wel saaie spellen. elke battle is eigenlijk het zelfde, en je steden heb je zo goed als 0,0 zeggenschap over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Civilization IV ?

Afbeeldingslocatie: http://pcmedia.gamespy.com/pc/image/article/617/617487/civilization-iv-20050519074311757.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:17

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

• Knigths and Merchants (old skool ftw)
Warhammer 40.000: Dawn of War
• C & C serie ?

zoek verder gewoon op RTS en download wat demo's ofzo :)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• udenjpg
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

Wat ik zo leuk vindt aan stonghold is het puur verdedigende aan het spel, gewoon lekker bouwen en de aanvallen afslaan. Hooguit de tower-defence games die je op flash-sites tegenkomt hebben dit (in veel mindere mate dan stronghold helaas)

Coffee isn't a matter of life and death. It's far more important than that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Myst? Dat was toch dat spel met die mega legers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekitch
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-09 21:35
ROme total war

ook massive legers

- Squeeek !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:20
Megamind schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 16:05:
Myst? Dat was toch dat spel met die mega legers?
Dat was volgens mij eerder een point-click adventure :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
[Centraal] Het 'Ik zoek de naam van een spel' topic - Deel 4 :)

Er staan inmiddels ook al zó veel suggesties dat het er bijna wel tussen moet staan :P
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.