[MMO] Jumpgate Evolution

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 19:48

Snappie88

Mr. Hollywood

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img505.imageshack.us/img505/2796/11260copydo1.jpg

Algemene informatie
Jumpgate Evolution is een space-MMO in ontwikkeling bij Netdevil. Deze ontwikkelaar heeft al ervaring met MMO's zoals Auto Assault en de eerste Jumpgate, en is op dit moment naast Jumpgate Evolution ook bezig met de MMO Lego Universe. Codemasters gaat het spel uitgeven.

De makers zijn er erg duidelijk in dat Jumpgate Evolution geen MMORPG wordt, maar een MMO-space flight and combat game. Het is dus totaal niet turnbased maar heeft meer iets weg van Freelancer. Combat is dus uiteraard een stuk heftiger, hectischer en je hebt het meer in de hand. Ook al zit je in een minder goed schip, je zal nog altijd een kans hebben als je tegenstander een paar fouten maakt.

Op dit moment staat het spel voor 2008 op de agenda. Er zal op maandelijkse basis moeten worden betaald voor het spel.

Media
Er staat op de site van Jumpgate Evolution genoeg screenshots, concept art, wallpapers en er zijn zelfs twee filmpjes te vinden.

Afbeeldingslocatie: http://media.insidegamer.nl/screenshots/public/11260/tumbs/117783.jpg Afbeeldingslocatie: http://media.insidegamer.nl/screenshots/public/11260/tumbs/117784.jpg Afbeeldingslocatie: http://media.insidegamer.nl/screenshots/public/11260/tumbs/117785.jpg Afbeeldingslocatie: http://media.insidegamer.nl/screenshots/public/11260/tumbs/117786.jpg Afbeeldingslocatie: http://media.insidegamer.nl/screenshots/public/11260/tumbs/117787.jpg
Afbeeldingslocatie: http://media.insidegamer.nl/screenshots/public/11260/tumbs/117789.jpg Afbeeldingslocatie: http://media.insidegamer.nl/screenshots/public/11260/tumbs/117790.jpg Afbeeldingslocatie: http://media.insidegamer.nl/screenshots/public/11260/tumbs/117795.jpg Afbeeldingslocatie: http://media.insidegamer.nl/screenshots/public/11260/tumbs/117792.jpg Afbeeldingslocatie: http://media.insidegamer.nl/screenshots/public/11260/tumbs/117793.jpg

Handige informatie:
Ontwikkelaar -Netdevil
Uitgever - Codemasters Benelux
Releasedatum - ~2008
Genre - MMO-space flight and combat
Website -http://www.jumpgateevolution.com

Solly voor de OP, ben niet zo geweldig meer in dat soort dingen, als iemand zich geroepen voelt, spreek me aan en pas 't aan!

[ Voor 4% gewijzigd door Snappie88 op 29-05-2008 13:33 ]

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
Eve-online turnbased? waar heb je dat gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graveheart
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 09:39

Graveheart

Say what?

Hier zit ik ook al op te wachten. Kom maar op met die Beta.
Ben zelfs GameMaster geweest in de 'vorige' versie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 14:34
dit lijkt me ook een erg leuk spel worden. Ik vind eve net iets te traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hetzelfde hier, EVE weet een héle wrede atmosfeer te scheppen, en hoewel ik maar een 14-dagen trial heb gedaan (dus helaas geen massive space-fleet battles :() had ik denk ik al wel een redelijke indruk van het spel. En inderdaad, de combat en het knokken met de ruimteschepen zelf had meer weg van commando's geven dan zelf echt vliegen en knokken. Dit spel is dus wat meer action-packed, ben ik wél benieuwed hoe ze de andere mmo-onderdelen gaan uitwerken (skills, geld verdienen, pve etc). Meteen ingeschreven voor de Beta, hoewel het mailtje wat daarop volgde nogal mager was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88

Snappie88

Mr. Hollywood

Topicstarter
White schreef op donderdag 03 april 2008 @ 17:46:
Eve-online turnbased? waar heb je dat gehoord?
Hmja, ehm, turnbased niet echt, maar 't is wel allemaal getimed. Ik had in ieder geval weinig het gevoel dat ik zelf in controle was en dat je 'gear' (je ship, je wapenuitrusting, etc) meer invloed had op de uitkomst van de strijd dan je skillz. Maargoed, wie ben ik, ik heb 't spel slechts een weekje gespeeld en vond 't niets.

Jumpgate Evolution lijkt me echter helemaal de bomb te gaan worden. Ik heb Freelancer (en daarvoor Starlancer en Freespace) helemaal kapot gespeelt en was online ook erg leuk om te spelen. Was alleen zo jammer dat je zo snel in een Cougar (?) zat met de beste wapens. Hoop dat de houdbaarheid van dit spel wat langer is, maar dat moet wel gezien het feit dat dit een MMO is en Freelancer niet.

Je kan je overigens ook al opgeven voor de beta op www.jumpgateevolution.com :)

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
  • Laatst online: 00:25
Heb me nu ook aangemeld voor de beta.
Me account van EVE-online is nu toch verlopen en ga een tijdje niet spelen (een hele lange skill aangezet ).

Heb nog nooit van het spel gehoort, maar het ziet er leuk uit. Hopelijk is de open beta al snel. En misschien is het al wat om te proberen een GoT clan of corp te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
Idem voor beta en nieuwsbrief hier. Veel post sturen ze voorlopig (nog) niet. Mag best wel wat meer zijn. Ziet er zo ontzettend goed uit. Heeft wel potentie door de directe besturen en de lagere instap dan EVE. Voor het moment blijf ik EVE nog steeds top-notch space MMORPG vinden.

Heb wel interesse in een NLtalige-GoTclan.

[ Voor 7% gewijzigd door Hurtebise op 08-05-2008 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 11:43
Snappie88 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 18:24:
[...]

Hmja, ehm, turnbased niet echt, maar 't is wel allemaal getimed. Ik had in ieder geval weinig het gevoel dat ik zelf in controle was en dat je 'gear' (je ship, je wapenuitrusting, etc) meer invloed had op de uitkomst van de strijd dan je skillz. Maargoed, wie ben ik, ik heb 't spel slechts een weekje gespeeld en vond 't niets.
Zet je conclusies over EVE dan niet in de topicstart, want je weet duidelijk niet waar je het over hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 13:21

Ryan1981

Je ne sais pas

Hmm, begrijp ik goed dat dit spel geen single player missies heeft? Je bent dus direct verplicht een abbonnement aan te schaffen en je kunt alleen online spelen?

Dat is wel jammer, ik ben eigelijk fel tegen variabele kosten. Daarnaast wil ik toch echt offline oefenen voordat ik mezelf als bullseye met post it "n00b" opstel op een online server.

Ik ben een groot fan van freelancer en wacht nog steeds op een fatsoenlijke opvolger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

Snappie88 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 18:24:
[...]

Hmja, ehm, turnbased niet echt, maar 't is wel allemaal getimed. Ik had in ieder geval weinig het gevoel dat ik zelf in controle was en dat je 'gear' (je ship, je wapenuitrusting, etc) meer invloed had op de uitkomst van de strijd dan je skillz.
Net zoals bij World of Warcraft bedoel je?
Dus je vind World of Warcraft ook turnbased?

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88

Snappie88

Mr. Hollywood

Topicstarter
Ryan1981 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 13:25:
Ik ben een groot fan van freelancer en wacht nog steeds op een fatsoenlijke opvolger.
Same here. Het is ronduit schandalig dat er zo weinig goede space-sims op de markt verschijnen. 't Is jammer dat Jumpgate zo weinig in de spotlights komt (de eerste Jumpgate had ook een klein aantal hardcore fans, hadden er veel meer kunnen zijn als ze wat promotiewerk hadden gedaan), want volgens mij zitten er best wel veel mensen te wachten op dit soort spelen. Laatst Freelancer een keertje weer opgestart, en 't wordt nog steeds op custom servers gespeeld (MS heeft de inlogserver offline gehaald...)
ravenger schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 13:26:
Zet je conclusies over EVE dan niet in de topicstart, want je weet duidelijk niet waar je het over hebt ;)
O+ O+ O+

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kort samengevat:

Freelancer maar dan op grotere schaal :9 _/-\o_ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordAlderaan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-11-2021

LordAlderaan

DPC Eclipse

Ik heb 7 jaar geleden de oude Jumpgate gespeeld en dat was echt een fantastisch spel. Dit belooft ook weer veel goeds. Oude game had idd een kleine groep hardcore spelers. Maar ze richting zich nu wat meer op het grote publiek.

EVE vond ik vrij snel saai omdat het gewoon geen goede combat had. Het was gewoon een rpg maar dan in space. EVE heeft wel een goede economie, player base, RP elementen, player controlled environment, etc, etc. En de non-sharded setup heb ik ook altijd een forte gevonden.

Maarjah als je combat dan rpg/turnbased/diceroll is ipv arcade/skillbased/aimandshoot/joystickftw dan is dat toch echt een domper voor velen space sim fanaten.

JGE heeft dit dus wel. Qua andere aspecten zal JGE vast niet aan EVE weten te tippen maar ik ga dit spel zeker spelen en als de rest van de game aspecten zelfs maar ergens halverwege tussen de oude JG setup en de huidige EVE implementatie zijn dan word dit een top game.

I do not suffer from insanity... I enjoy every minute of it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:23

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Timed combat hoort gewoon in space MMOGs. Je laser moet afkoelen voor het volgende schot, je granaat moet opnieuw ingeladen worden enzo. Puur een balans-aspect.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 00:09
Ben een EVE speler, maar zal me ook even aanmelden voor deze beta hoor, ben wel benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordAlderaan

LordAlderaan

DPC Eclipse

Time combat en cooldown is wat anders en staat los van zogenaamde 'Twitch based' vs 'Dice Roll' gameplay.

Twitch based is zelf richten en schieten. Er word geen random gegenereerd of het maakt maar een klein deel uit van de berekening. Je moet je schip zelf sturen, je moet zelf richten, en moet je zelf het schieten goed timen.

Dice Roll is vrijwel volledig random based systeem. Aan de hand van min, max en verdelingen worden een hele hoop variabelen die niet of weinig direct en snel beïnvloedbaar zijn (skill modifiers, wapen stats, relative speed, distance, etc) tegen elkaar afgewogen en daaruit komt dan een hit or mis resultaat.

Het is een beetje te vergelijken met FPS vs RPG.

Ik heb in Jumpgate wel vaker verloren van mensen die rondvlogen in schepen vele levels lager dan het mijne. Een tegenstander die ik in 3 keer raak schieten dood zou hebben terwijl hij mij 60 keer zou moeten raken lijkt een makkelijk doelwit te zijn. Totdat je ervaart dat die gast rondvliegt als een vlinder en raak schiet als onze Barney.

In EVE zou je zo'n statistische (dus ook relatieve speed en resolution/signature/bla meenemen) 20 vs 1 odds gewoon niet kunnen winnen door pure player skill in het besturen van het schip, het richten van je guns en het op de juiste moment overhalen van de trekker. Sterker nog je kunt vaak niet eens je guns richten en zelf de trekker overhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LordAlderaan schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 15:18:
Dice Roll is vrijwel volledig random based systeem. Aan de hand van min, max en verdelingen worden een hele hoop variabelen die niet of weinig direct en snel beïnvloedbaar zijn (skill modifiers, wapen stats, relative speed, distance, etc) tegen elkaar afgewogen en daaruit komt dan een hit or mis resultaat.
Ik zou dat zeker niet random noemen, om 1 belangrijke reden: je kan voorspellingen maken, berekeningen (technisch gezien). Maar goed, dan moet je het wel snappen, anders is het inderdaad meer gokken.
Maar waar ik echt benieuwd naar ben, is hoe JGE de MMO-diepte ala EVE (quests/missies, een open markt, een vrij universum met allerlei facties, stations etc, resources en craften, schepen uitbreiden, etc etc) gaat combineren met die Star Wars Rogue Squadron/Freelancer-ish space combat. Ald ze dat écht heel goed doen, wordt dit de game waar ik mijn hele leven al naar hunker :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordAlderaan

LordAlderaan

DPC Eclipse

Het is gebaseerd op een Dice Roll (een dobbelsteen worp) net zoals de oude tafel RPGs. En dat is effectief een random. De truck voor een game als EVE is om op relatieve snelheden, afstanden, met bepaalde guns, bepaalde mods, etc, etc, te zitten (en blijven) om de hoogste kans op raken en hoge damage te hebben maar het blijft gebaseerd op worpen van een dobbelsteen. Het is meer een tactisch spel dan een actie spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is niet random, omdat we de factoren die mee worden gerekend (kunnen) kennen, en dus een (betrouwbare) voorspelling kunnen maken op dat gebied. Random is als je geen (betrouwbare) voorspelling kan maken. Maar ja, het klopt zéker dat EVE eigenlijk een tactisch spel is, en geen actie spel. Is ook op zich niet erg, dat zie je ook niet zo vaak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordAlderaan

LordAlderaan

DPC Eclipse

Ik denk dat je niet begrijp wat ik bedoel. 'Een random' is de benaming van de computer equivalent van een dobbelsteen. Ik zeg niet dat het hele EVE vechten random gebeurt en niet te beïnvloeden is. Ik zeg dat het systeem gebaseerd is op randoms (dobbelstenen).

Zoals ik al eerder zei werkt EVE met statistieken (min, max en een verdeling die bepaald worden aan de hand van wapen stats, player stats (en skills), relatieve snelheid, afstand en eigenschappen van de schepen (signature bv), etc etc etc) en daarbinnen word een random (dobbelsteenworp) gegenereerd om hit-or-mis en damage te bepalen. (zie bv de tracking guide waar ze termen als 'chance to hit' en dergelijke gebruiken)

Wat mij betreft is het een tactisch spel: proberen om de condities zo goed mogelijk te krijgen om vervolgens een grote kans te hebben dat je schipje raak schiet en goede damage doet. Maar in feite schiet je dus niet zelf. In fact je zet zelfs je guns gewoon aan en dan schiet het schip vanzelf. Ik heb EVE drie keer gespeeld iedere keer een of twee maanden maar iedere keer vond ik de combat vrij snel saai al helemaal tegen de AI.

Bij JGE is het gewoon zelf richten en schieten. Misschien dat de damage dice-roll is (maar volgens mij gewoon vaste damage voor een bepaalde laser/raket) maar hit-or-mis is puur van jouw afhankelijk. Geen stats/condities en geen randoms (dobbelsteenworpen).

Ik probeer EVE niet af te kraken ofzo. Ik vond het een van de betere MMO games die ik gespeeld heb. Maar helaas vind ik vechten het belangrijkste en wat dat betreft was het gewoon niet voor mij weggelegd. In Space-Sims hou ik van twitch actie... zoals in Jumpgate classic, I-War, de oude X-wing, de X games, etc, etc.

Als JGE half de game is als EVE (maar dan MET twitch combat) dan is het al een topper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-08 17:58
:D _/-\o_ :o _/-\o_ ook meteen maar ff aangemeld voor de beta :D

weet iemand al hoe de besturing van de schepen werkt.
lijkt het een beetje op de besturing van freelancer ofzo ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
dragon9114 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 20:14:
:D _/-\o_ :o _/-\o_ ook meteen maar ff aangemeld voor de beta :D

weet iemand al hoe de besturing van de schepen werkt.
lijkt het een beetje op de besturing van freelancer ofzo ??
Volgens wat ik ervan gelezen heb, zou dat het geval moeten zijn. Haal je bestofte joystick vast uit de kast. Lekkere dogfights en flitsende pvp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordAlderaan

LordAlderaan

DPC Eclipse

Als het hetzelfde blijft als JGC dan is het meer zoals Elite, X-Wing, etc dan Freelancer.

Het is meer Newtonian: Je remt niet (of nauwelijks) vanzelf af en als je stuurt dan 'slip' (=drag) je dus nog door in de oude richting. En hoe zwaarder je ship (inclusief cargo) hoe meer 'drag' je hebt.

In JGC was quickdocken ook echt een kunst. Je moest met minder dan 100m/s in een klein gat geraken. Het station (de randen) raken op meer dan 20m/s was insta-death. Normaliter positioneerde (als in stilstaan) je jezelf eerst voor de ingang en vloog ja daarna rustig de bay in. Maar met een paar vijanden op je is dat stilstaan geen goed plan en het was echt een kunst om dus met dicht tegen de 100m/s de bay in the 'slippen'... een foutje maken was death. Er waren echt mensen die bekend stonden als quickdocking masters zoals -PJ-.

Een Joystick is vaak fijner om deze game te spelen (maar ik was in JGC beter met de muis maar sindsdien weer veel Joystick ervaring opgedaan dus dat ga ik nu eerst proberen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graveheart

Graveheart

Say what?

LordAlderaan schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 13:38:
Als het hetzelfde blijft als JGC dan is het meer zoals Elite, X-Wing, etc dan Freelancer.

Het is meer Newtonian: Je remt niet (of nauwelijks) vanzelf af en als je stuurt dan 'slip' (=drag) je dus nog door in de oude richting. En hoe zwaarder je ship (inclusief cargo) hoe meer 'drag' je hebt.

In JGC was quickdocken ook echt een kunst. Je moest met minder dan 100m/s in een klein gat geraken. Het station (de randen) raken op meer dan 20m/s was insta-death. Normaliter positioneerde (als in stilstaan) je jezelf eerst voor de ingang en vloog ja daarna rustig de bay in. Maar met een paar vijanden op je is dat stilstaan geen goed plan en het was echt een kunst om dus met dicht tegen de 100m/s de bay in the 'slippen'... een foutje maken was death. Er waren echt mensen die bekend stonden als quickdocking masters zoals -PJ-.

Een Joystick is vaak fijner om deze game te spelen (maar ik was in JGC beter met de muis maar sindsdien weer veel Joystick ervaring opgedaan dus dat ga ik nu eerst proberen).
Nou vraag ik me toch af welke naam jij in JG gebruikte.
Heb je toevallig ook de beta gespeeld, back in the ol' days?

-PJ-... en vergeet Rollio niet, ultra newb killer met uber dock.
Of de heren JackOften en HandSolo van de Nazgul, met hun geweldige aim.

[ Voor 5% gewijzigd door Graveheart op 25-06-2008 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Ik kan me niet subscriben op die beta. Een account aanmaken lukt nog, maar dan kom je op de pagina waar je wat informatie + dxdiag info moet opgeven. Als ik daar op de submit knop druk kom ik gewoon op een blanco pagina terecht en gebeurt er verder niets. Dit zowel in opera als in IE.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
Boeboe schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 12:35:
Ik kan me niet subscriben op die beta. Een account aanmaken lukt nog, maar dan kom je op de pagina waar je wat informatie + dxdiag info moet opgeven. Als ik daar op de submit knop druk kom ik gewoon op een blanco pagina terecht en gebeurt er verder niets. Dit zowel in opera als in IE.
Ik kreeg de mail nu pas in me mailbox.
Ga het avond proberen om een close beta account te openen.

De link is : http://www.jumpgateevolution.com/beta_signup.php

Heeft er al iemand een close bate account?

[ Voor 3% gewijzigd door Calamor op 03-07-2008 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Wel, het lukte me uiteindelijk wel, de site had tijdelijk wat problemen.
Vandaag ook een nieuwe mail gekregen: dat we ons opnieuw mogen inschrijven voor de beta omdat de accounts nu via codemasters beheerd worden; dat ook dan maar meteen gedaan :).
Zou wel leuk zijn mochten ze meer info geven over wanneer die beta accounts juist uitgedeeld worden. Ik ben momenteel nogal mmo-loos en het kriebelt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
Als je een ras kies ben je dan gelijk vijanden van elkaar? Zelf ben ik nog aan het kijken op het forum of er daar wat over gezegd wordt. Anders is het misschien handig om allemaal 1 ras te spelen. Kunnen we in 1 guild spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me ook maar overnieuw opgegeven, nu maar wachten op het verlossende mailtje dat ik erin zit (als dat komt) ;)
Ik ben trouwens benieuwd hoe het customisen van je schip gaat werken, of dat zoals EVE Online is (modules en wapens kiezen, maar dan hopelijk met wat meer visuals ;)) en de progressie van je "gear". Ik hoop dat dit de perfecte mix wordt tussen de EVE mmo onderdelen en de actie onderdelen van Freelancer of Rogue Squadron (om maar iets te noemen). Ook ben ik erg benieuwd in hoeverre je keus van je ras bepaald hoe je schip besturing aanvoelt. Óók (ja het blijft komen :P) ben ik benieuwd of je ook "baseships" kan krijgen, wat een soort RTS tintje zou toevoegen aan de game. Om een voorbeeld te geven: als guild zijnde ga je tegen een andere guild knokken. Dan zou bijvoorbeeld de guildmaster of officers de baseships positioneren, waarna de gewone leden in hun fighters zichzelf lanceren uit hun guild's baseship.

PS: Als hier een Battlestar Galactica mod (nieuwe versie, niet die van de 70's) van uitkomt, ga ik kwijlen <3 Alleen al de gedachte om een Viper-jocky te spelen tenmidden van een veldslag tussen Battlestars en Cylon Baseships.....*kwijlt*

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2008 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 18:43:
Ik heb me ook maar overnieuw opgegeven, nu maar wachten op het verlossende mailtje dat ik erin zit (als dat komt) ;)
Ik ben trouwens benieuwd hoe het customisen van je schip gaat werken, of dat zoals EVE Online is (modules en wapens kiezen, maar dan hopelijk met wat meer visuals ;)) en de progressie van je "gear". Ik hoop dat dit de perfecte mix wordt tussen de EVE mmo onderdelen en de actie onderdelen van Freelancer of Rogue Squadron (om maar iets te noemen). Ook ben ik erg benieuwd in hoeverre je keus van je ras bepaald hoe je schip besturing aanvoelt. Óók (ja het blijft komen :P) ben ik benieuwd of je ook "baseships" kan krijgen, wat een soort RTS tintje zou toevoegen aan de game. Om een voorbeeld te geven: als guild zijnde ga je tegen een andere guild knokken. Dan zou bijvoorbeeld de guildmaster of officers de baseships positioneren, waarna de gewone leden in hun fighters zichzelf lanceren uit hun guild's baseship.

PS: Als hier een Battlestar Galactica mod (nieuwe versie, niet die van de 70's) van uitkomt, ga ik kwijlen <3 Alleen al de gedachte om een Viper-jocky te spelen tenmidden van een veldslag tussen Battlestars en Cylon Baseships.....*kwijlt*
Op het forum staat dat ze cap schepen er in stoppen. Wel alleen van npc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cap? Je bedoeld Combat Air Patrol of? :P Ik kan het niet zo 1 2 3 vinden op het forum, wat bedoelen ze daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xedev
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-10-2024
Capital ships?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aaa inderdaad. Maar alleen van NPC dan...hmm, zou dat dan een soort transport zijn o.i.d. Ik hoop dat ze dat dan veranderen, guild owned capital ships. Maar goed we zien wel, eerst de beta maar eens checken, zodra die begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 14:34
is die beta inmiddels al begonnen? Zag net op de site dat je je nog kon inschrijven dus dat heb ik maar effe gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al weer wat nieuws uitgelekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank, leuke informatieve site.

Hoe wordt deze game eigenlijk in verhouding met EVE Online? Komen hier ook alle spelers op 1 server? ZIjn hier ook gigantische PvP battles mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Verwijderd schreef op zondag 08 februari 2009 @ 10:50:
[...]

Dank, leuke informatieve site.

Hoe wordt deze game eigenlijk in verhouding met EVE Online? Komen hier ook alle spelers op 1 server? ZIjn hier ook gigantische PvP battles mogelijk?
Het combat gedeelte wordt alvast totaal anders. Waar de je het schip in EVE indirect stuurt (of directe sturing eerder beperkt is), zal je in JGE in arcade-modus je schip besturen (zoals Freelancer, Freespace, ...). Ik denk reusachtige dogfights.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hurtebise schreef op zondag 08 februari 2009 @ 19:42:
[...]

Het combat gedeelte wordt alvast totaal anders. Waar de je het schip in EVE indirect stuurt (of directe sturing eerder beperkt is), zal je in JGE in arcade-modus je schip besturen (zoals Freelancer, Freespace, ...). Ik denk reusachtige dogfights.
Freelancer heb ik gehad en dat was wel een vermakelijke game alhoewel ik het gebrek aan multiplayer bijzonder jammer vond (het was er wel, maar op zo'n kleine schaal dat er nauwelijks over multiplayer gesproken kan worden). Met de muis bestuurde dat best fijn.

Ik hoop dat Jumpgate ook met een joystick te spelen is, dat zal zeker een groot pluspunt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Enige wat ik weet is dat dit jaar eindelijk de beta zal komen, voor spelers buiten het bedrijf zelf ipv alleen intern. Hoe lang dat nog zal duren stond niet in de mail. Verder stond er weinig boeinds in de mail dat ik me kon herrinderen :P beetje over nieuwe designs en hoe cool ze het zelf vonden enzo.

you should not attack your enemy before fully understanding his potentials

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoKo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 07:52
Verwijderd schreef op zondag 08 februari 2009 @ 19:47:
[...]

Freelancer heb ik gehad en dat was wel een vermakelijke game alhoewel ik het gebrek aan multiplayer bijzonder jammer vond (het was er wel, maar op zo'n kleine schaal dat er nauwelijks over multiplayer gesproken kan worden). Met de muis bestuurde dat best fijn.

Ik hoop dat Jumpgate ook met een joystick te spelen is, dat zal zeker een groot pluspunt zijn.
De clasic game was ook met Joystick te spelen, dus neem aan dat deze ook te spelen in met joystick. Ook met muis en toetsenbord was het goed spelen alleen wel even wennen.

Persoonlijk vind ik dat er veel ophef was aan het begin toen ze evolution aankondigde. Maar we wachten nu al weer een tijdje op beta.

Ik hoop ook dat er redelijk wat spelers op een server kunnen, want in clasic was dat op het laatst een beetje rustig (op de duitsers na dan).
Begin nu we weer zin te krijgen om lekkere dogfights te doen en wat piraten nee te maaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WoKo schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 12:03:
[...]

De clasic game was ook met Joystick te spelen, dus neem aan dat deze ook te spelen in met joystick. Ook met muis en toetsenbord was het goed spelen alleen wel even wennen.

Persoonlijk vind ik dat er veel ophef was aan het begin toen ze evolution aankondigde. Maar we wachten nu al weer een tijdje op beta.

Ik hoop ook dat er redelijk wat spelers op een server kunnen, want in clasic was dat op het laatst een beetje rustig (op de duitsers na dan).
Begin nu we weer zin te krijgen om lekkere dogfights te doen en wat piraten nee te maaien :)
Ik koop voor een game als deze (wanneer het een goede game is) graag weer een nieuwe joystick die aan de laatste eisen voldoet. Niets vliegt zo fijn als een echte joystick. En ik verwacht dan ook mooie dogfights.

Ik las informatie dat duizenden spelers tegelijk met elkaar konden vechten in grote gevechten. Dat klinkt mij als muziek in de oren. En als dat in combinatie met dogfights goed wordt uitgewerkt kan het wel eens een veel betere game worden dan EVE, waar het toch voornamelijk knoppen klikken is.

Als de beta begonnen is, hoe lang duurt het dan bij een MMO gemiddeld genomen nog voordat de game in de schappen ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88

Snappie88

Mr. Hollywood

Topicstarter
Yeey :P 't Is beter als helemaal niets. Het is echt wachten op die beta inderdaad, want nieuws komt er mondjesmaat uit. Hoop dat ze er wel voor zorgen dat er veel aandacht aan deze MMO wordt besteed op sites wanneer het moment daar is, want het heeft potentie!

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoKo
Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 20:11:
[...]

Ik koop voor een game als deze (wanneer het een goede game is) graag weer een nieuwe joystick die aan de laatste eisen voldoet. Niets vliegt zo fijn als een echte joystick. En ik verwacht dan ook mooie dogfights.

Ik las informatie dat duizenden spelers tegelijk met elkaar konden vechten in grote gevechten. Dat klinkt mij als muziek in de oren. En als dat in combinatie met dogfights goed wordt uitgewerkt kan het wel eens een veel betere game worden dan EVE, waar het toch voornamelijk knoppen klikken is.

Als de beta begonnen is, hoe lang duurt het dan bij een MMO gemiddeld genomen nog voordat de game in de schappen ligt?
Ik kreeg bij EVE ook meer het idee dat de gevechten niet ging om de actie maar hoe tactisch je het speelde. Alhoewel het heel spannend was als je primary gecalled werd :) Leuke van Jumpgate vind ik dat je ook echt zelf speelt en dat naar mijn idee je dit spel ook even een half uurtje kunt spelen.

Heb nog steeds een goede joystick die ik speciaal voor jumpgate clasic gekocht had. Moet maar eens gaan afstoffen :)
Snappie88 schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 07:47:
Yeey :P 't Is beter als helemaal niets. Het is echt wachten op die beta inderdaad, want nieuws komt er mondjesmaat uit. Hoop dat ze er wel voor zorgen dat er veel aandacht aan deze MMO wordt besteed op sites wanneer het moment daar is, want het heeft potentie!
Aandacht zal denk ik recht evenredig zijn mij het player aantal wat er bij launch inschrijft. Ik denk dat over 2 maanden de beta begint, dan zijn de huidige MMO's een beetje in het slob. WoW heeft dan nog geen nieuw content patch en de expansion is dan redelijk oud, LOTRO heeft de expansion ook al een tijdje. EvE heeft en blijft een goede userbase houden die redelijk stabiel is. Darkfall komt begin maart en daarna zal je altijd zien dat mensen dat net niet leuk genoeg vinden.

Zaak voor Jumpgate team is denk ik redelijk wat spelers toe te laten tot de beta, zodat mensen de dogfights kunnen ervaren. Als ze daar enthousiast door geraken dan komt de mond op mond reclame wel goed.

Maar een ding is zeker, ik heb er zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even wat nieuws bekeken en er zijn al meer dan 150.000 aanmeldingen voor de beta. Dat lijkt me meer dan genoeg om het serieuze testen te kunnen beginnen. Hoelang duurt een beta eigenlijk gemiddeld genomen? Want volgens mij was CM van plan om de game eind vorig jaar al in de schappen te hebben liggen. Begrijp me niet verkeerd, ik heb liever dat het iets langer duurt en dat het dan ook goed is, maar ben nu toch wel bijzonder nieuwsgierig naar de game geworden en wil hem graag spelen.

Welke joystick zal eigenlijk goed geschikt zijn voor dit spel? Omdat ik altijd Logitech joysticks heb gebruikt en dat beviel eigenlijk altijd prima denk ik weer aan een Logitech. En wel deze: http://www.logitech.com/i...icks/devices/297&cl=nl,nl
De laatste joystick die ik heb gebruikt (ik heb hem nog, maar de aansluiting kan niet op mijn huidige computer) is een Logitech Wingman Interceptor. Erg fijn ding, maar dat lijkt me inmiddels hopeloos verouderd (indien niet, wellicht is er een verloop stekkertje van gameport naar usb?).

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2009 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al een closed beta of zo gezien? Hoe speeld het?

ps; Hoi Graveheart, lang niet gezien. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoKo
Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2009 @ 14:46:
Heeft iemand al een closed beta of zo gezien? Hoe speeld het?

ps; Hoi Graveheart, lang niet gezien. }:O
Volgens de berichten zijn ze bijna zover om meer mensen in de beta toe te laten. Maar wat ik op de jumpgate forums las is dat open beta voor Q2 staat gepland. Dus ik denk dat de release niet voor Q3 gebeurd. Dus ik denk kerst '09.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoop dat dit een mooie vervanging wordt voor de online game genaamd earth and beyond wat voor mij de eerste online space mmorpg was en tot nu toe de de beste heb zelf ook na dat ea die spel in de prullenbak knalde nadat ze het hadden overgenomen ook tijdje eve gespeeld en op zich leuke game maar je hebt zo weinig invloed op het hele levelen van je character en de combat zelf is ook zeer beperkt het is inderdaad afhankelijk van de spul wat je hebt en enigizins van de toegevoegde skills die invloed hebben om prestaties van wapens enzo.
Wil niet zeggen dat het geheel daarop ligt de kans van winnen van een gevecht want je kunt ook zeer tactisch een gevecht winnen door middel van paar dingen en proberen de gevecht lang genoeg uit te laten lopen zo dat de tegenstander zijn uber wapens leeg trekt en je meer op gelijke nivo uitkomt maar het is iets wat niet vaak lukt.
heb eens met eve 1 op 1 combat gedaan met org mensen en heb het bijna 40 minuten weten uit te houden met paar trukjes tegen over iemand die heel wat beter wapens en skills had totdat ik helaas net een recharge button mis klikte en meteen daarmee het einde verhaal was.
zeg niet dat het een slechte game is maar mis bij eve beetje de eigen controle over het levelen het zelf en dat is iets wat mij tegen stond dat skill aan klikken om het te leren en dan dagen afwachten of zelfs uiteindelijk maanden zonder enig kans op er invloed te hebben zodat je het sneller kunt leren

de rest van de game en de economie is inderdaad een prachtig stukje in die game maar voor mij was het helaas de actie die mij aantrekt en eve online heeft zon zijn beperking op dat in de zin van eigen controle hoe het verloopt in gevechten door dat je als speler zelf niet direct invloed hebt met eigen skills

Hoop na wat te gelezen over jumpgate, dat jumpgate inderdaad wat wordt want het is inderdaad jammer dat er zo weinig space sims zijn zoals freelancer of de ook zeer bekende freespace of de want minder bekende blijkbaar i-war serie die best pittig konden zijn

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
[b][message=31519094,noline]

Heel verhaal.
Ik ben het helemaal met je eens. Ik heb zelf ook Earth & Beyond gespeeld en dit was echt een heel andere game dan Eve is. Zelf heb ik ook meer fun gehad in E&B totdat ze de stekker eruit trokken. Ik heb vanaf de beta E&B gespeeld en het was echt heel leuk dat je het hele spel zag "groeien".

Wat was je zelf voor class? Ik was iig een trader en het was echt super om van de ene kant van de galaxy zooi op te pikken en dan met een hele vloot met andere traders en 1 explorer naar de andere kant van de galaxy te vliegen en samen alle stuff te verkopen met megawinst vanwege de party bonusses. Ruim een uur (handmatig) heen vliegen en daarna binnen 1 minuut weer terug door de teleport van de explorer.

Ik krijg spontaan nostalgische gevoelens :)

Xbox360 gamerprofile

Verwijderd

gnimmeL_kraD schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 16:59:
[...]

Ik ben het helemaal met je eens. Ik heb zelf ook Earth & Beyond gespeeld en dit was echt een heel andere game dan Eve is. Zelf heb ik ook meer fun gehad in E&B totdat ze de stekker eruit trokken. Ik heb vanaf de beta E&B gespeeld en het was echt heel leuk dat je het hele spel zag "groeien".

Wat was je zelf voor class? Ik was iig een trader en het was echt super om van de ene kant van de galaxy zooi op te pikken en dan met een hele vloot met andere traders en 1 explorer naar de andere kant van de galaxy te vliegen en samen alle stuff te verkopen met megawinst vanwege de party bonusses. Ruim een uur (handmatig) heen vliegen en daarna binnen 1 minuut weer terug door de teleport van de explorer.

Ik krijg spontaan nostalgische gevoelens :)
Zo'n handelsvloot was natuurlijk regelmatig prooi van piraten en andere spelers die op minder legale wijze snel geld willen verdienen. Het lijkt mij dat als je weet dat er een kwetsbare zilvervloot onderweg is dat je de moeite neemt deze te onderscheppen met een groepje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O joy, o joy, o joy. Juni dit jaar komt Jupgate Evolution uit aldus Codemasters.
http://www.eurogamer.net/...-evolution-gets-june-date

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoKo
Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 16:10:
O joy, o joy, o joy. Juni dit jaar komt Jupgate Evolution uit aldus Codemasters.
http://www.eurogamer.net/...-evolution-gets-june-date
Yay ik ben hier blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graveheart

Graveheart

Say what?

WoKo schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 22:38:
[...]

Yay ik ben hier blij mee!
Jij, en vele anderen.
Kan niet wachten tot ik weer de Octavian uit kan hangen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 17:37:
[...]

Zo'n handelsvloot was natuurlijk regelmatig prooi van piraten en andere spelers die op minder legale wijze snel geld willen verdienen. Het lijkt mij dat als je weet dat er een kwetsbare zilvervloot onderweg is dat je de moeite neemt deze te onderscheppen met een groepje. :)
Volgens mij zat er nog geen PvP in de game dan, want ik heb nog nooit een ander beschoten of ben beschoten...

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op het moment dat ik codemasters las had ik zo iets van: Laat maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoKo
Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 13:39:
Op het moment dat ik codemasters las had ik zo iets van: Laat maar.
Zou je dit kunnen uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WoKo schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 14:19:
[...]

Zou je dit kunnen uitleggen?
RF online. > Epische fail, wat een kutgame en wat een kutlaunch.
Een game Dragon Empires... Jaren op gewacht. meer alhier:

http://www.bruceongames.c...sasters-2-dragon-empires/

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2009 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 17:47:
[...]

RF online. > Epische fail, wat een kutgame en wat een kutlaunch.
Een game Dragon Empires... Jaren op gewacht. meer alhier:

http://www.bruceongames.c...sasters-2-dragon-empires/
Och, Lord of the Rings Online wordt in Europa ook gedistribueerd en onderhouden door Codemasters. Nooit problemen mee gehad. En volgens mij staan ze niet echt als een slechte uitgever te boek, eerder een goede.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2009 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 03:47

ResuCigam

BOFH

Het wachten duurt zoooo lang :'(
Waar blijft de closed beta?

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

closed beta komt er aan blijkbaar. we gaan waarschijnlijk met onze warhammer (the unnamed) of de beta spelen of als hij live gaat het spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om een klein beetje in de space shooters te komen heb ik Freelancer maar weer eens uit de kast getrokken. Ben er nog maar een half uurtje mee bezig geweest, maar dat was wel vermakelijk. X-wing vs. Tie-fighter werkt helaas niet meer, mede omdat mijn oude joystick een gameport aansluiting heeft, en dat zit dus niet op mijn iMac.

Afgelopen zaterdag nog even bij de mediamarkt naar een nieuwe joystick gekeken. Ook een leuke draadloze van Logitech gezien, maar die was 60 euro. Dat terwijl hij bij gameshop Twente 25 euro is... Toch maar een keer die kant op gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 03:47

ResuCigam

BOFH

Hehehe, ik heb de afgelopen week ook Freelancer gespeeld :) Je moet toch wat. Kwam zelfs een mod server tegen waar 200 man opzaten, geinig maar best pittig. Qua joystick loop ik aan deze schoonheid te denken: http://www.saitek.com/uk/prod/x52pro.htm maar die kost toch wel 140 euro..

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

ResuCigam schreef op woensdag 15 april 2009 @ 10:53:
Hehehe, ik heb de afgelopen week ook Freelancer gespeeld :) Je moet toch wat. Kwam zelfs een mod server tegen waar 200 man opzaten, geinig maar best pittig. Qua joystick loop ik aan deze schoonheid te denken: http://www.saitek.com/uk/prod/x52pro.htm maar die kost toch wel 140 euro..
Een vriend van me gebruikt dat model. Naar verluid is het zijn geld meer dan waard :). Zelf ook wat mee gespeeld en het ligt errrg lekker in de hand. Zelf heb ik nog altijd mijn Wingman Extreme joystick waarmee ik vroeger Wing Commander nog grijsgespeeld heb, maar een van de triggers daarvan is het aan het begeven. Wanneer de beta er eindelijk is toch ook maar eens uitkijken voor een waardige opvolger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZTeeVeR
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-08 10:05
ResuCigam schreef op woensdag 15 april 2009 @ 10:53:
Discovery Mod denk ik? Speel ik ook nog regelmatig. Ik moet zeggen, het blijft verslavend. Ben benieuwd naar JGE, heb me alvast maar opgegeven voor de open Bete. Weet iemand al waneer deze wordt gelanceerd?

Dell XPS L702X, Ci72620M, 6GB, Geforce GT 550M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jumpgate gaat niet uitkomen binnenkort: http://www.eurogamer.net/...te-evolution-gets-delayed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoKo
jammer, maar ik snap het wel. Ik hoop eind dit jaar wel op een open beta. Als dat niet gaat gebeuren heb ik een hard hoofd in het spel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Even terug komend op earth and beyond:
Today marks the first day of the stress test's opening, sorry for the lateness but there were many things that were needed to get done, but finally it is OUT, the stress test is open to every and all people.
[url="http://http://www.enb-emulator.com/"] http://www.enb-emulator.com/ [/url]

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-09 16:58
itsme schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 10:41:
Even terug komend op earth and beyond:

[...]

[url="http://http://www.enb-emulator.com/"] http://www.enb-emulator.com/ [/url]
Dat ziet er interesant uit! Volgens mij heb ik dit spel vroeger een keertje gespeeld :) Even proberen maar.

Jammer trouwens dat Jumpgate uitgesteld is... Wat moet ik nu gaan doen deze zomer? 8)7

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:36

Valkyre

Kitesurf FTW!

Holy shit, net even de FAQ gelezen, en nou ja lijkt mij wel super vet! zeker het wachten waard! alleen erg jammer dat hij nog niet uit is :(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb me aangemeld voor de Beta, maar nog geen mail gehad.

Ik zit echt op dit spel te wachten, daar ik me al jaren vermaak met Freelancer Speel regelmatig nog de 24/7 RP Discovery Mod (Overigens hebben ze net een nieuwe versie daarvan uit gebracht; 4.85) en dit spel er zo te lezen wel wat van weg gaat hebben.

EVE ook wel eens geprobeerd twee keer de trail maar vooral het gemis van directe aansturing vond ik daarin een nadeel, naast het feit dat het toch wel ingewikkeld is. Hoewel EVE wel 1 van de mooiste spellen is die er te vinden zijn. :)

Het enige min puntje imho bij Jumpgate zijn de schepen, die vind ik eigenlijk te "cartoony". Veels te, tja, Bart Smid-achtig. :')

Als ik dan kijk wat voor een ontwerpen men in Freelancer en helemaal de Discovery mod heeft zitten, vind ik dat toch een stuk mooier en "realistischer". Hoewel ik bij Jumpgate enkel nog de screenshots heb gezien, dus een echt faire vergelijking is het ook weer niet. :)

Grappig trouwens om te lezen hoeveel meer mensen Freelancer zo'n toffe game vonden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:14

ZenTex

Doet maar wat.

Hoe kun je Freelancer nu geen supergame vinden. Heb het indertijd ook helemaal grijs gespeeld.
Buiten dat is er amper concurrentie. Hoeveel space sims zijn er nou de afgelopen 5 jaar uitgekomen?
De X serie is meer een economy game dan een combat sim.

Ben zelf een EX EVE speler, maar ben afgehaakt door de enorme zeeen van tijd die je kwijt bent als je in het spel iets wilt bereiken, en was het ook een beetje zat om in een gevecht naart symbooltjes te staren. EVE heeft geweldige graphics, maar door de range waarin je vecht en de aard van het spel zie je er eigenlijk niets van.

Wat betreft graphics van JGE sluit ik me wel een beetje bij semisane aan. De graphics zijn mij ook een beetje te neon, maar ik denk dat daar wel aan is te wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 01:36
Freelancer helemaal grijs gespeeld vanaf de dag dat het uitkwam maar ondertussen toch echt wel genoeg van gehad, JG:E lijkt een waardige opvolger te worden alhoewel ik het met Semisane eens ben over de textures van de schepen.

Eve blijft mooi, maar het is meer een SIM zoals X2/3 en niet een 3rd person space shooter.

Verwijderd

Heeft iemand er nog iets van gehoord. Ik was behoorlijk enthousiast over deze game, maar kan dat enthousiasme eigenlijk niet vasthouden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Beetje laat, maar ik ben echt onwijs enthousiast over Jumpgate. Vroeger kwam ik heel makkelijk in beta's door m'n soms afwijkende systeemspecs, maar hedendaags val ik weer in een gewone categorie, dus ik hoop echt ontzettend dat ik er bij zit. Ik kan wel filmpjes blijven kijken maar dan krijg ik alleen maar meer zin. En in de tussentijds met een andere mmorpg beginnen zie ik dan ook even niet zitten, gezien de ruimte-mmo's die er zijn niet echt in dezelfde categorie vallen als Jumpgate. Eve is best leuk maar is meer point and click gebaseerd dan de acties die ze hier straks gaan aanbieden.

Even houtje bijten dus maar. :P (en een schaamteloze kick)

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
Ik verheug me inderdaad ook wel zeer op deze game, maar voor mijn gevoel is het dood. Er zijn geen site updates meer geweest sinds 29 september en in de media hoor je er ook niets meer over. Laten we er maar het beste van hopen...

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Zo snel zal het denk ik ook weer niet lopen. Kan ook zijn dat ze nu gewoon even hard met het spel bezig zijn ipv mooie plaatjes uit te geven. Liever eventjes mediastilte dat het spel gewoon uitkomt ipv nog langer te moeten wachten.

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gnimmeL_kraD schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 13:25:
Ik verheug me inderdaad ook wel zeer op deze game, maar voor mijn gevoel is het dood. Er zijn geen site updates meer geweest sinds 29 september en in de media hoor je er ook niets meer over. Laten we er maar het beste van hopen...
NetDevil was bijna klaar voor release afgelopen zomer, maar hun publisher vond dat er nog wat meer aandacht aan polishing besteed moest worden. Ze zijn sindsdien bezig met een mission system revamp en wat grafische verbeteringen. De game is absoluut niet dood, en zal waarschijnlijk binnen een paar maanden uit komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2009 @ 16:21:
[...]

NetDevil was bijna klaar voor release afgelopen zomer, maar hun publisher vond dat er nog wat meer aandacht aan polishing besteed moest worden. Ze zijn sindsdien bezig met een mission system revamp en wat grafische verbeteringen. De game is absoluut niet dood, en zal waarschijnlijk binnen een paar maanden uit komen.
Ah...Als de grafische verbetering nou zou zijn dat ze de veels te "cartoony" neon look er uit slopen en wat meer "realistische" schil er over heen gooien, dan gaat het echt wat worden. ;) Maar zo ver zullen ze ook wel weer niet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graveheart

Graveheart

Say what?

Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2009 @ 16:21:
[...]

Soon. (TM)

Precies wat het vroeger met patches was, in Jumpgate.
Ben erg benieuwd naar deze nieuwe 'versie' van deze topgame. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
Hmm, dat klinkt ook een beetje als Blizzard :)

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graveheart

Graveheart

Say what?

gnimmeL_kraD schreef op maandag 23 november 2009 @ 16:24:
Hmm, dat klinkt ook een beetje als Blizzard :)
Mwa, kijk. Bij Blizzard weet je ongeveer waar je aan toe bent.
Maar bij Netdevil destijds, dat was echt drama.

Zelfs op de testserver van de 'vorige' versie was het raak.
Geen idee wanneer de volgende update daadwerkelijk werkend was.
En dan was het maar hopen op een fatsoenlijke versie.

Maargoed, wie weet is er wat veranderd. Laten we het hopen. ;)

Jumpgate Evolution Beta - Soon (TM) :D

[ Voor 18% gewijzigd door Graveheart op 24-11-2009 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takenzo
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:39
Wat leuk dat hier al een topic over is, stom dat ik hem nu pas zie.

Ik heb nu al een aantal keren een "reserveer nu" / preorder van JG evolution gezien en ik kijk er erg naar uit dat hij werkelijk komt. Bij budgetgaming.nl staan een aantal sites die een preorder aanbieden, zelf een collector's edition.

Ik vraag me wel af hoeveel mensen hier het orgineel Jumpgate gespeeld hebben want met zo'n kleine community moeten de meeste van ons Nederlanders elkaar wel (bij naam) kennen.

Caulder uit deze topic is Graveheart uit de oude JG? Ik vraag me af of er nog meer zijn die we kennen.

Weer schaamteloze kick (maar wel belangrijk, door preorder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Ik heb hem nog niet pre-orderd maar wel grote kans dat ik hem ga spelen maar met al die uitstellingen het spel een beetje uit het oog verloren. Moet eens gaan opzoeken hoe het er voor staat en wat de veranderingen er nou zo belangrijk waren om zoveel uit te stellen :( :P

you should not attack your enemy before fully understanding his potentials

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takenzo
Ik ga hem ook sowieso spelen maar ik kan met niet voorstellen dat er een gigantische stormloop op de pre-order gaat komen dus ik wacht wel totdat er een "definitieve" releasedate vanuit netdevil wordt gegeven voordat ik ga (pre-)orderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graveheart

Graveheart

Say what?

Takenzo schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 21:47:
Wat leuk dat hier al een topic over is, stom dat ik hem nu pas zie.
Caulder uit deze topic is Graveheart uit de oude JG?
Klopt inderdaad.
Wintrow, I presume?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takenzo
Nee, Takenzo, -WAW-, alpha9.

Jij was ook GMRanger zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graveheart

Graveheart

Say what?

Takenzo schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 10:17:
Nee, Takenzo, -WAW-, alpha9.

Jij was ook GMRanger zeker?
Ah, die laatste 2 ken ik wel ja.
Poos geleden dat ik die namen zag. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
Hmm, is er uberhaupt al iets meer bekend dan vorig jaar deze tijd? De website lijkt nog steeds onveranderd.

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takenzo
Er zijn nu een aantal websites de een pre-order aanbieden: http://www.budgetgaming.n...umpgate+evolution_PC.html
Ook is er een special edition: http://www.budgetgaming.n...ollectors+edition_PC.html

Een releasedatum die een aantal keren genoemd wordt is 15-6-2010, volgens mij was dit ooit de officiële releasedatum, maar dit is inmiddels verschoven. Er is zover ik weet geen officiële nieuwe datum bekent maar oktober 2010 wordt veel andere websites genoemd.

Maar over het algemeen is de officiële releasedatum bij netdevil "Soon(tm)", dus ik neem aan dat het bij JG-evolution ook het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage
  • Laatst online: 23-08 11:15

Major Carnage

waki miko Reimu

Er is nu weer wat meer officiële info bekend:
Long before I joined the company, when NetDevil set out to build Jumpgate Evolution in 2007, they started with what was considered to be a relatively simple goal: to update the original Jumpgate for a modern audience. They wanted to retain the game’s core - a player-driven space MMO with realistic physics and combat - while expanding the scope to incorporate many of the aspects of modern MMOs.

Back then, many original Jumpgate players probably felt the same way that NetDevil did; that while updating the original game would be a difficult task, it wouldn’t be an impossible one. It was your support that kept the development team going, and the team tried to repay that support by bringing some of those early fans into Jumpgate Evolution’s first round of Friends & Family testing.

As we all now know, that initial round of testing exposed a hard truth about the ‘relatively simple goal’ of updating Jumpgate to become Jumpgate Evolution. While the core game experience of intense space-based combat was still solid, the reality was that as the team scaled up to let in more testers, things started to go wrong. Jumpgate Evolution’s modern ambitions exceeded Jumpgate’s old-school capabilities, and we knew we were not as close to launch as we needed to be.

That is when the team made the crucial decision to completely overhaul JGE’s game systems, while also refocusing specifically on the game play experience we wanted to make: space warfare on a massive scale.

It was a difficult choice to throw away what didn’t work and only keep and improve what did. One of the hardest things for a team to do is to throw away work, because it’s wasted time and effort, but in order for us to make this game the amazing experience we knew it could be, we had to let go of some things and push forward.

In order to achieve all of this, NetDevil made the decision to invest more in the game. We brought on additional staff members to ensure that Jumpgate Evolution’s vision remained strong and that the team could focus and gain momentum. They started with me, and since then I’ve been very fortunate to add a number of other key team members who you’ll get to meet (several in person, if you’re coming to E3) in the months ahead.

At the same time, we ‘went dark’ and stopped our regular flow of information. Why? Because there simply wasn’t anything we could talk about with absolute confidence.

We couldn’t discuss game features, because we were no longer sure what would make it into the game and what wouldn’t. We couldn’t talk about story, because it was being completely rewritten. There was so much that we wanted to share, but things were just at too early of a stage to discuss without the risk of disappointing you, our community. When we announce something, we ought to be as confident as possible that it will stay in the game – although in game development, there are no guarantees.

When we went back to the drawing board we needed the freedom to discard anything that was getting in the way of our vision for the game, so we gave ourselves that freedom by choosing not to discuss things before we were ready. We've also learned our lesson about announcing timelines too early. We’ve burned you before with that, and don’t want to burn you again.

I’m going to be honest with you and tell you something that may be difficult to hear: what you saw and heard of Jumpgate Evolution before now may have little bearing on the actual game we're going to deliver. When we went into that dark period to redesign much of the game, much was thrown away and new needs came to light, but we ultimately ended up with a much clearer vision of what we want Jumpgate Evolution to be, as well as the path to get there.

Now we’re finally ready to begin showing you what we’ve been working on. What you’ll see may look and feel similar on the surface, but it's what’s inside that counts. We’ve reached a level of confidence in our game that we didn’t have the first time around, and we’re much stronger for it.

Some of you are going to ask the obvious question: why should we believe you? Well, the proof is now in the game itself. You can experience it in the hands-on demo we’ll be bringing around the convention circuit this year. The stuff you’ll see in the demo is actual working tech from our current build. It’s real and shows off working features that will be in the game at launch. While most of you won’t be able to try the game out at E3, we are planning on being at other conventions this year. Hopefully many of you will get the chance to play it and see for yourselves that we’re on the right track.

Consider this to be a new beginning to our information flow. Anything you’ve seen up to this point may or may not still exist in the game, and all those details will come out in time. Right now we’re restarting with the story of the three warring nations, the very reason why you’ll be fighting in Jumpgate Evolution. After that we’ll be revealing more game information, and eventually, of course, we’ll get into Beta. Before that, however, we’ll return to the people who put us on this path in the first place, as we re-deploy our Friends & Family testing.

We can’t express how grateful we are for the community that we have. You guys have stuck with us through trying times, and we’re very excited to be able to start re-engaging with you and providing fresh game info, screenshots, videos, etc. We still have a long road ahead of us, but we know we couldn't have gotten this far without you. So thank you…

… and we’ll see you in space!

Lance Robertson
Executive Producer, Jumpgate Evolution
bron.

Dus nog meer wachten en alle info tot nu toe hoeft niet per sé waar te zijn.
Maar: de media trein begint langzaam aan weer te rollen.

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-09 11:47
Jup en daar is het eerste aangekomen.

YouTube: Jumpgate Evolution - E3 2010: Octavius Faction

Ben blij dat de stilte over is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Ziet er echt super vet uit hoor! Doet mij ook sterk denken aan Freelancer!

Het liefste zou ik nog een Freelancer 2 hebben, maarja dat is te mooi om waar te zijn denk ik :'(.

Dit word hopelijk een goede surrogaat voor Freelancer, die ik af en toe nog eens installeer voor de nostalgie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-09 14:32
Ben zeer benieuwd wat ze er nu van gaan maken. Die trailer/teaser ziet er erg gaaf uit, de stem van die gast is echt vet.
Verder heeft iedereen het altijd maar over Freelancer. Ik was een paar jaar geleden erg enthousiast begonnen aan het spel en vond het zeker vermakelijk, maar de campaign ging mij op den duur vervelen en er waren gewoon net te weinig opties zoals het besturen van wingmen, echt grote schepen bemachtigen enz. Ik speel momenteel X3 Terran Conflict en hoewel (en doordat) het zeer complex is, is dit VELE malen uitgebreider dan freelancer en vermaak ik me hier ook veel meer mee. Het is natuurlijk geen makkelijk spel en juist het complexe zal een hoop mensen wegjagen, maar het is gewoon zo vet dat je een gigantische ruimtevloot kan bouwen en alles in die vloot kan aanpassen en besturen! En daarnaast kan je ook nog eens als entrepeneur fabrieken bouwen met transportlijnen enz. enz. de mogelijkheden zijn echt eindeloos. Ik snap dan ook niet dat iedereen altijd zo ontzettend fan is van Freelancer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-09 11:47
Shodan schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 15:58:
Verder heeft iedereen het altijd maar over Freelancer. Ik was een paar jaar geleden erg enthousiast begonnen aan het spel en vond het zeker vermakelijk, maar de campaign ging mij op den duur vervelen en er waren gewoon net te weinig opties zoals het besturen van wingmen, echt grote schepen bemachtigen enz. Ik speel momenteel X3 Terran Conflict en hoewel (en doordat) het zeer complex is, is dit VELE malen uitgebreider dan freelancer en vermaak ik me hier ook veel meer mee. Het is natuurlijk geen makkelijk spel en juist het complexe zal een hoop mensen wegjagen, maar het is gewoon zo vet dat je een gigantische ruimtevloot kan bouwen en alles in die vloot kan aanpassen en besturen! En daarnaast kan je ook nog eens als entrepeneur fabrieken bouwen met transportlijnen enz. enz. de mogelijkheden zijn echt eindeloos. Ik snap dan ook niet dat iedereen altijd zo ontzettend fan is van Freelancer?
Eerst en vooral was Freelancer combat echt leuk om te doen. Ook de sfeer die er rondhing, je kwam constant patrols tegen. Je werd gescand er werd tegen je gepraat. Dat is gewoon enorme sfeer.

Nu wat meer info. Ik zal hier een verzameling zetten van de meeste info die uit E3 komt!

2 artikels van bloggers die JGE gespeeld hebben op E3
http://www.gamezenith.com/?p=570
http://gaming.icrontic.co...lution-impressions-at-e3/

De nieuwe site met info over de Octavian
http://us.jumpgateevolution.com/landing

Gameplay video's, de eerste is niets bijzonder. De 2 laatste wel heel leuk!
YouTube: Jumpgate Evolution Gameplay Preview
http://www.gametrailers.c...jumpgate-evolution/700627
http://www.gametrailers.c...jumpgate-evolution/700635

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 13:21

Ryan1981

Je ne sais pas

Zou het nog uitkomen? Er is nog steeds een website: http://us.jumpgateevolution.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage
  • Laatst online: 23-08 11:15

Major Carnage

waki miko Reimu

Ik denk dat iemand vergeten is die uit te zetten dan. Dat is ongeveer de status.

Het had iets te maken met overnames, de game opnieuw schrijven etc. Ik weet de details zo niet meer, maar dat is al vrij lang geleden gebeurd.

Deze post omschrijft het in iets meer detail.

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Via de PCGP van juli kwam ik erachter dat een dedicated playerbase na de sluiting van de officiële US server een private server in de lucht houdt:

Dus als mensen zin hebben om deze titel uit te testen:

http://joystickrequired.com/Game-Forums/Jumpgate/

http://jumpgate-tri.org/

Vond dit wel het melden waard. 8)
Pagina: 1 2 Laatste