[Moederbord] Intel Core 2 Duo E2160

Pagina: 1
Acties:
  • 438 views

• Johann0r
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-05 10:44
Ik open hier maar een nieuw topic voor aangezien in met zoveel vragen zit en dit niet in iemand anders zijn topic wil doen.

Ik heb een moederbord nodig vooreen Intel Core 2 Duo E2160.

Met de eisen
- Overclockbaarheid
- SLI
- En er moet bij de videokaart(en) (8800GTX) in nog een adaptec SCSI kaart en een audigy bijpassen.

Ik zat zelf te denken aan: Asus P5N-E SLI,

Icm met Patriot PDC22G6400LLK,2048MB, 800MHz, DDR2, PC6400, 2x Geheugen.

Iemand hier op of aan merkingen over, of een goed alternatief voor het moederbord?

Merk je in SLI het verschil dat deze in SLI maar 2x8 PCIe lanes heeft?

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-05 11:24
Een van de beste SLI moederborden is de msi p7n platinum met een 750i chipset.
Ik heb hem zelf ook en kan 'm daarom ook echt aanraden.
http://www.overclock3d.ne...750i_based_motherboard/11
En het verschil met die lanes is minimaal (oftewel je merkt er bijna niks van).

[ Voor 14% gewijzigd door luckyjan op 03-04-2008 18:35 ]

Verwijderd

Jaa en omdat luckyjan dat mobo heeft is het de beste !!!!
(gein)

Maar als ik 3 dingen van je zie, denk ik aan een snel bordje je wil gamen en perfect snel systeem dus.
Waar twee vga kaarten in moeten kunnen ook nog eens in sli en wel te verstaan de 8800GTX
En je hebt een CPU van 99 dollar in je kast hangen ???

Maar ik ga mee met lucky , als je dan al een mobo neemt ga voor een 750I.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-05 21:49
Merk je in SLI het verschil dat deze in SLI maar 2x8 PCIe lanes heeft?
Dit ga je zeker merken in de snelheid! Zoek dus een mobo met minimaal 2x16x lanes :)

pricewatch: Gigabyte GA-X38-DS5 Deze bijvoorbeeld. Daarnaast kun je ook voor een x38 chipset van Intel kijken. Deze zijn ook vrij goed en hebben veel ondersteuning :) Overigens weet ik de OCbaarheid van dit mobotje niet.. ;)

• Johann0r
Ja kijk ik vind het zonde om bakken met geld uit te geven voor een nieuwe pc.

Daarom misschien over een jaartje nog een GTX erbij kopen.

Iemand nog iets te zeggen over het geheugen? want dat is meestal ook wel een beperkende factor.

met 2 GTX en in SLI heb ik dan nog wel 2 PCI sloten vrij?

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 23:37:
En je hebt een CPU van 99 dollar in je kast hangen ???
Uhu, maar wel een die op 3.4GHz een X6800 voorbijzoeft :Z
Alex3305 schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 01:18:
[...]
Dit ga je zeker merken in de snelheid! Zoek dus een mobo met minimaal 2x16x lanes :)
Bron? In weet dat nog niet zo heel lang geleden het verschil minimaal was.
Johann0r schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 08:40:
Is het ook, en als je je spullen zorgvuldig uitkiest, ben je vaak heel wat voordeliger uit ;)
Iemand nog iets te zeggen over het geheugen? want dat is meestal ook wel een beperkende factor.
Neuh, 800MHz mem is voldoende. Daarmee kun je met die E2160 tot 3.6GHz klokken. Ruim voldoende dus.

Maareh, eigenlijk doen we hierzo niet echt meer aan boodschappenlijstjes. Een tweaker kan zelf zijn spul wel bij elkaar scharrelen.

Verwijderd

Johann0r schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 08:40:

Daarom misschien over een jaartje nog een GTX erbij kopen.

met 2 GTX en in SLI heb ik dan nog wel 2 PCI sloten vrij?
Zonde om bakken uit te geven, maar je hebt wel een GTX?

Je wilt over een jaartje een extra GTX kopen terwijl de GTX nu al niet meer de snelste is? Maw, SLI is nutteloos als je er niet meteen mee begint. Je kan beter volgend jaar een subtopkaart kopen en je GTX verkopen.

Patriot ken ik niet, maar 800mhz is genoeg voor een 3.6ghz op je e2160 mocht je dat halen.

dat ligt aan je mobo, ik zou zeggen kijk of je gtx 1 of 2 slots koeling heeft, kijk op internet voor een foto van je gewenste mobo en je ziet dan wel of het past.

• Johann0r
Bitage schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 09:02:
[...]

Maareh, eigenlijk doen we hierzo niet echt meer aan boodschappenlijstjes. Een tweaker kan zelf zijn spul wel bij elkaar scharrelen.
Klopt, maar ben er tijdje uit geweest en dacht laat ik eens een nieuwe pc zoeken. Dus 5 dagen aan het reviews lezen geweest en geen beslissingen kunnen maken he :O

Is het compatiable met OCZ GameXStream 600Watt? Qua aansluitingen en wattage?

[ Voor 7% gewijzigd door Johann0r op 04-04-2008 09:51 ]

• Johann0r
Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 09:07:
[...]

Je wilt over een jaartje een extra GTX kopen terwijl de GTX nu al niet meer de snelste is? Maw, SLI is nutteloos als je er niet meteen mee begint. Je kan beter volgend jaar een subtopkaart kopen en je GTX verkopen.
Helemaal mee eens, in de praktijk is het eigenlijk nooit zo dat je er 1 bijkoopt.
Heb nu ook een SLI bordje, toendertijds voorgenomen om 6600GT erbij te kopen is er ook nooit van gekomen.

Kan eigenlijk net zo goed een standaart moederbordje nemen.
Modbreak:Gelieve je topic niet onnodig omhoog te schoppen. Als je <24u iets wilt toevoegen en nog niemand heeft op je laatste post gereageerd, gewoon de edit-knop gebruiken

[ Voor 13% gewijzigd door dion_b op 04-04-2008 16:52 ]

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Johann0r schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 09:54:
[...]

Helemaal mee eens, in de praktijk is het eigenlijk nooit zo dat je er 1 bijkoopt.
Heb nu ook een SLI bordje, toendertijds voorgenomen om 6600GT erbij te kopen is er ook nooit van gekomen.

Kan eigenlijk net zo goed een standaartd moederbordje nemen.
Mwa, je moet maar even kijken. Je weet namelijk nooit of je het nog gaat doen of niet. Iig niet het eerste de beste standaard bordje nemen mocht je van je SLi idee afstappen, maar snuffel een beetje rond bij de P35 bordjes ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG FAQ

"welke ... moet ik nemen?"-topics zijn op GoT niet de bedoeling. Van een Tweaker verwachten wij dat hij zelf in staat is z'n eisen te stellen, ervaringen en reviews op te zoeken en in het kader van z'n eisen te beoordelen en dan zelf een keuze te maken.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.