Toon posts:

[HDD] probleem met WD hardeschijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een western digital 250gb hardeschijf gekocht. Nu is het zo dat wanneer ik de pc opstart het heel erg lang duurt voordat hij door de boot heen is en dan wordt de harde schijf niet herkend. Ook heb ik een 2de hardeschijf van maxtor waar windows opstaat het duurt dan ook heel erg lang voordat windows is opgestart. Als ik de hardeschijf loskoppel en aansluit -als windows is opgestart- wordt hij wel herkend in apparaatbeheer -als ik zoek voor nieuwe hardware- ook wordt deze dan in speedfan gedetecteerd maar niet in windows verkenner. Ik heb dus ook geen toegang tot de hardeschijf. De hardeschijf heeft het wel gedaan.

Ik heb de laatst nforce drivers geinstalleerd en ook een tig forums doorgelezen zonder enig resultaat. Ook heb ik windows xp opnieuw geinstalleerd.

Als ik de windows vista cd in de computer doe staat de hardeschijf er wel maar dan komt het volgende: De hardware van deze computer ondersteunt mogelijk het opstarten van deze harddeschijf niet. Zorg ervoor dat de schijfcontroller is ingeschakeld in het BIOS menu van de computer.

Specs:

Asrock nf6g-VSTA
2Gb dd2
xfx geforce 8600gt 256mb ddr3
550 watt HKC voeding met stabiele spanningen
1 dvd brander
fan controller
2x 250Gb harddrives Sata

Hebben jullie mischien een oplossing voor mijn probleem?

Bij voorbaat dank _/-\o_

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Wordt de schijf in de bios gezien?
Andere kabel proberen van de hd?
Andere poort proberen?
Elke schijf apart testen, ja dus windows installeren op de andere schijf!
In een andere pc testen?
Wat voor hd aansluiting heb je(sata300 hardeschijven, omzetten naar sata150, indien je moederbord sata150 heeft, maar ik weet niet wat voor hd's je hebt).

Verwijderd

Topicstarter
jan99999 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 18:25:
Wordt de schijf in de bios gezien?
Andere kabel proberen van de hd?
Andere poort proberen?
Elke schijf apart testen, ja dus windows installeren op de andere schijf!
In een andere pc testen?
Wat voor hd aansluiting heb je(sata300 hardeschijven, omzetten naar sata150, indien je moederbord sata150 heeft, maar ik weet niet wat voor hd's je hebt).
1. nee de hardeschijf wordt niet in de BIOS gezien
2. Ik heb de kabel van de werkende hdd geprobeert zonder succes
3. Ik heb alle 4 de poorten geprobeert
4. Ik kan windows niet op de andere schijf installeren want dan krijg ik dit: De hardware van deze computer ondersteunt mogelijk het opstarten van deze hardeschijf niet. Zorg ervoor dat de schijfcontoller ingeschakeld is in het BIOS menu van deze computer.
5. In andere pc testen kan niet aangezien wij hier verder geen pc's hebben met s-ata
6. de hardeschijf is sata 300 en het moederbord ook

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

TS uit je dubbel topic de tip deze eens door te nemen: OM FAQ / Beleid Verder heb ik de topic titel enigszins aangepast.

Overigens als ik je topic start zo lees en de melding die je noemt bij punt 4 in je laatste reactie, dan zou ik eens in het BIOS gaan kijken naar de instellingen van je RAID controller, want als ik het goed heb gezien op de site van Asrock zijn de 4 S-ATA aansluitingen van je moederbord verbonden met een RAID controller.

Het zou best eens kunnen zijn dat je de hardeschijf alleen ziet als je een bepaalde toetsen combinatie gebruikt om in het RAID BIOS te komen in plaats van het normale BIOS. Welke toetsen combinatie je hiervoor nodig bent kun je wel in de handleiding van het moederbord terug vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door _Dune_ op 07-04-2008 23:23 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
_Dune_ schreef op maandag 07 april 2008 @ 23:12:
TS uit je dubbel topic de tip deze eens door te nemen: OM FAQ / Beleid Verder heb ik de topic titel enigszins aangepast.
Hoe kan ik zelf de topictitel veranderen?, want ik was dat al van plan maar kon het niet vinden.
_Dune_ schreef op maandag 07 april 2008 @ 23:12:

Overigens als ik je topic start zo lees en de melding die je noemt bij punt 4 in je laatste reactie, dan zou ik eens in het BIOS gaan kijken naar de instellingen van je RAID controller, want als ik het goed heb gezien op de site van Asrock zijn de 4 S-ATA aansluitingen van je moederbord verbonden met een RAID controller.

Het zou best eens kunnen zijn dat je de hardeschijf alleen ziet als je een bepaalde toetsen combinatie gebruikt om in het RAID BIOS te komen in plaats van het normale BIOS. Welke toetsen combinatie je hiervoor nodig bent kun je wel in de handleiding van het moederbord terug vinden.
Ik heb een plaatje toegevoegd met de opties in IDE configuration

Afbeeldingslocatie: http://img359.imageshack.us/img359/5047/08042007160rf9.th.jpg

[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2008 08:35 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Dat kun je dus niet zelf. Hiervoor kun je een bericht (DM) sturen aan de moderator. Hiervoor moet je wel de functie eerst aanzetten onder MyReact>Voorkeuren.

Overigens herken ik sinds kort het probleem. Mijn 4 Samsungs worden direct gezien maar de 2 WD's hebben veel meer tijd nodig om herkend te worden en soms worden er geen of maar een herkent.

Een oplossing heb ik niet kunnen vinden, ook niet na een uurtje lezen op andere fora.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ondertussen een RMA aangevraagd omdat ik het niet meer wist.
Pagina: 1